Ik geef borstvoeding en mijn zoontje heeft koemelkallergie..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door september08, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo...

Ik geef mijn zoontje nog steeds volledig borstvoeding... Nu ben ik zelf met een beperkt dieet bezig, maar merk dat hij nog steeds last heeft van rode, droge wangen...
    Hier heb ik kort geleden een mooie lijst gekregen met producten die ik wel mag eten en dus koemelk-vrij zijn. Maar nu heb ik deze lijst gewist op mijn computer, dom dom en ook niet uitgeprint...
    Heeft iemand deze lijst misschien voor mij?! Ik wil graag op mijn voeding letten, maar weet niet alles meer wat erop stond..

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

3. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hi September08,

Allereerst top dat je nog volledig borstvoeding geeft! Stel je het geven van bijvoeding ook uit tot hij 6 maanden is?

Is het enige waar je zoontje last van heeft, die droge wangen?

Ik heb die lijst onlangs van een medeforummer gekregen en als je je mailadres even pb-t, dan stuur ik em je toe.

Wel zou ik je aanraden een diƫtiste te bezoeken. Wanneer je je houdt aan een dergelijk dieet, zal je met vitamine/calcium-pillen moeten aanvullen.

Ik geef ook nog volledig bv en laat daarvoor alle koemelk-, geiten/schapenmelkproducten, soya en kippenei weg uit mijn voeding. Met mijn verslaving aan chocolade (en niet puur...) is dat even wennen, maar ook direct prima voor de lijn haha!

Succes!

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ja geef nog volledig borstvoeding sowieso tot 6 maanden.
    Ik loop nu wel bij een dietist, maar die zei als hij nu alleen last heeft van zijn wangen, ga dan gewoon door met het eten zoals je deed.
    Hij heeft hele erge krampen etc. gehad, dus heb zoveel mogelijk melk vermeden. Maar nu hij dus ook jeuk krijgt aan zijn wangen en soms erg rood is, wil ik proberen meer uit mijn voeding weg te laten.
    Ik hoef niet te proberen, omdat heel duidelijk is dat hij kma heeft. Over 3 weken moet ik terug naar de dietist om te praten over de bijvoeding...

Bedankt, zal je pben!

Voor de lijn hoef ik het helaas niet tedoen, ik zat na een week weer op mijn oude gewicht en was zelfs iets afgevallen, daarom ben ik op zoek naar lekker eten zonder koemelk, ei soja etc....

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik maak iig lekkere koemelkvrije taartjes :D

Maarrehm: als melkvervanger rijstemelk: zit extra calcium aan toegevoegd.
    Verder heb ik ergens een lijst, maar die is niet alleen melkvrij. Heb de eerste dagen ff geen tijd om daarnaar te zoeken, maar als je me eind van de week ofzo even herinnert, kan ik 'm wel ff opsporen voor jullie!

Advies van mijn dietist was om wat extra vlees te gaan eten,. om zodoende te ondervangen dat je geen melk, ei, vis, noten en soja eet.
    Zo, ff snel. Later uitgebreider! :)

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik lees even mee..

Mijn zoontje van 3 mnd heeft eczeem in zijn gezichtje en nek en hals de ha adviseerde mij om alle koemelk producten te laten staan verder heeft hij niks gezegd.
    nu vraag ik mij dus af wat mag ik allemaal wel eten?,

Ik denk zelf dat het niet van de koemelk komt hoor..
    ben bang dat hij allergische is voor het konijn :(..
    dat moet nu weg.. ben druk aan het regelen zodat hij weg gaat

wat voor klachten heeft jullie kindje?
    en waar?.

Robin heeft alleen maar eczeem in zijn gezicht verder helemaal geen klachten..

zou iemand mij die lijst kunnen pBen?
    want durf nu zowat niks te eten.. en zo loopt je bv ook flink terug natuurlijk.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mag ik ook even een vraag stellen in dit topic?
    Kan een kma alleen gebasseerd worden op droge wangen dan? Mijn zoontje heeft dus eczeem (jeukt veel aan zijn oortjes en wangen en krabt ook wat op zijn buikje en beentjes), krijgt vlekjes om zijn mondje van kippen-ei en laatst ook een beetje van yoghurt wat we hem lieten proeven (4 hapjes ofzo). Verder heeft hij geen krampjes.

Het CB heeft nooit iets in de richting van kma ofzo gezegd. Hij krijgt nu nog volledig bv+bijvoeding en ik laat alle producten waar kippenei inzit staan.

Zou het zinvol zijn om ook alle melkproducten te laten staan? Het lijkt me een ontzettend gedoe. Omdat ik licht ben qua gewicht wil ik zelf absoluut geen voedingsstoffen tekort komen. Kan ik dit het beste met het cb of huisarts overleggen?

Sorry voor alle vragen.

Liefs,
    Wup

8. appeltje

Eczeem kan ook van 'buiten' komen (parfum). Mijn beide kindjes hebben eczeem en dat is geheel weg nu ik alles hypoallergeen gebruik (Neutral wasmiddel, cetamacrogol creme voor de huid, neutral baby huidolie en badolie, geen snoetenpoetsers oid). Als het van binnenuit komt (voeding), dan zou je kindje er alsnog last van moeten houden. Ik zou eerst dus alle parfumstoffen vermijden (ook je eigen kleding in Neutral wassen) en anders nog eens kritisch naar je dieet kijken.

Volgens mijn kinderarts kunnen kinderen van die leeftijd nog geen allergie hebben van huisdieren. Ik zou dus nog even wachten voordat je je konijn de deur uit doet. ;)

9. appeltje

Wup, je kunt het beste contact opnemen met ene dietiste. Die zal je dieet zo kunnen samenstellen dat je geen voedingsstoffen te kort komt. Ik heb een tijdje de zichtbare melk weggelaten en heb mijn melkproducten vervangen door de calciumvariant van Roosvicee.

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

Badolie en huidolie heb ik hypo allergeen :)
    het wasmiddel ga ik meteen proberen.. :D thnx voor de tip.

Het konijn heeft een ander plekje gekregen :D en gaat als de ijsheiligen voor bij zijn lekker naar buiten :D.

IK ben nu 2 dagen op een koemelk vrij en ei vrij en soja vrij dieet ben benieuwd :D. misschien reageert hij specifiek ergens op, we zullen het snel genoeg merken

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    koop je rijstemelk trouwens gewoon in de supermarkt?

12. raspberry

Ja, AH heeft het en reformzaken ook, ('t is veganistenvoer ;)).

13. raspberry

@Lindy: volgens onze kinderarts is het maar in 2% van de gevallen dat kids last hebben van eczeem, zo dat dit komt door een koemelkallergie.
    Meestal is het zo dat het eczeem er gewoon is, en dat een evt allergie er geen goed aan doet. Wat al gezegd is: een dietist is wel zo handig. Je kunt eea eens bespreken met het cb en die kunnen je doorverwijzen, (dan krijg je het ook vergoed van je ziektekostenverzekering).
    Hier trouwens wel een meiske dat echt alleen op koemelk lijkt te reageren met eczeem...

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Krijgen jullie kindjes met kma ook vlekjes rond de mond vlak na het eten/drinken van koemelk?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Oke thanks (alvast voor straks handig ;) )

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja hier wel, rond haar mond word het helemaal rood met dikke bulten. Wanneer ze teveel koemelk binnen heeft gekregen (in wat voor vorm dan ook) krijgt ze ook bulten en rode plekken op haar buik, haar plasser, nek, dikke ogen etc.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Jacob kreeg dus ook (een beetje) uitslag rond zijn mondje na een klein beetje yoghurt (krijgt verder geen koemelk, evt wel via de bv). Maar toen hij ei (in een lange vinger) had gehad was het wel veel erger.

18. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik heb 8.5 mnd bv gegeven.

ook mijn zoontje had kma.... ik at en dronk niets met melk of melkbestanddelen erin.

wil je meer weten, mag je mij pb en.

ik heb soja melk geprobeerd... die vond ik vies... de soja vla (vanille vond ik wel lekker... oke even wennen)

19. raspberry

Hier krijgt Thirza vooral eczeem op d'r rug. Rond d'r mondje heb ik volgens mij nog nooit uitslag gezien.
    En Thirza heeft ook voornamelijk last van darmkrampen dan en wordt in d'r gedrag echt een heel ander kind, (jengelen, huilen, laatste tijd ook driftig dus als ze koemelk gehad heeft). Verder slecht slapen, verkouden met groene snot...

Deel Deze Pagina