ik ben aan het gochelen met de tijd hier ik krijg er maar geen 4 uur tussen de flessen. smorgens en savonds krijgt hij nog ietswat bv, maar hij geeft veel terug en wordt er nu erg onrustig van. overdag probeer ik het te rekken, maar ik moet hem erg bezig houden. of hij heeft regeldagen of een sprongetje nu, maar mijn huishouden loopt in het honderd zo. hij houd zich een half uurtje zoet, maar dan wordt hij alweer jengelig. hij krijgt om 8.30 uur 165 cc en zo steeds over de dag met 3,5 uur ertussen, de laatste fles krijgt hij rond half 8 na zijn badje, en dan maak ik hem om 23.oo uur wakker voor nog wat bv. anders red hij het niet de nacht door. ik zit dus al op 5 flessen van 165 cc dus het maximale wat hij mag hebben. (als je rekent 150 cc per kg lichaamsgewicht) om hem de nacht door te laten komen van 19.30 tot de volgende morgen gaat nooit lukken, omdat hij dan rond 3.00 u gewoon komt, en het cb zei dat dat ook veelste lang was, er mag 6 a 8 uur hoogstens tussen zitten ivm met dalen van de bloedsuiker.. hij krijgt nu friso comfort, en voor hongerige baby's heb ik ook wel aan zitten denken, maar dan moet ik het mengen ivm spugen en krampjes, en die voeding bevalt verder goed. hebben meer mensen ervaring met dit probleem?
Bij Kian zit er ook vaak maar 3 1/2 uur tussen de voedingen en hij heeft al Friso Extra (hongerige baby's) Hij krijgt 6x 150cc+5 schepjes (5 overdag en 1 s nachts) en dit was oké volgens cb. Hij zal het wel nodig hebben
zie! volgens mij ben ik elijah dan gewoon aan het uithongeren! ik zit nu al te rekenen dat ik misschien die van 15.00 dan maar 200ml moet doen, zodat hij het red tot na zijn badje, maar ik ben bang dat hij straks helemaal niet relaxed zijn badje kan nemen omdat hij dan alweer honger heeft! elijah was 26 maart 5,555 kg, dan kom ik uit op 833,25 cc per dag voeding, dus 5 x 165 cc per flesje per dag! raar dan dat op die pakken staat >5 kg 5 keer 200ml! hoe zwaar is kian?
Dat van 150 cc per kg en wat op de pakken staat zijn richtlijnen. Tymen kreeg ook meer dan dat. Dit ook in overleg met het cb. Als je zoontje honger heeft moet je hem iets meer geven, zolang je maar onder de liter per dag blijft zit het wel goed. Als je denkt dat hij niet genoeg heeft aan 165, maak je toch flessen van 200. Kijk eerst maar eens wat hij daarvan hebben wil. Je wilt toch ook niet dat hij honger heeft!
nee zeker niet, hij zit soms zo wild op zijn handjes te sabbelen, ziet er op zich wel schattig uit, maar nu las ik ergens dat dat ook kon betekenen dat hij honger had, dan word ik er ineens verdrietig van! ik ga denk ik ook gewoon 6 flessen geven, ik word nog terug gebeld door het cb, maar ik ga hem niet op rantsoen zetten bedankt voor je antwoord
wij hebben Teun ook een tijd lang 5 flessen van 200 ml gegeven en dan mocht hij eten wat hij wilde... soms liet hij 60 ml staan en meestal at hij het helemaal op. nu is hij naar 4 flessen gegaan ( sinds 3 april) gewoon lekker gaan verhogen...en niet overleggen......hebben wij ook niet gedaan.....
Kian weegt nu 6070 gram. Als je kindje goed groeit en niet te snel bijvoorbeeld, dan kun je het voeden best aanpassen aan hoe het het beste gaat voor jouw kindje hoor. Ieder kind is toch anders. De verpleegkundige van CB (en die ken ik nu al bijna 7 jaar want zo oud is de oudste) zei ook al: je weet zelf het best wanneer je kindje tevreden is met zijn voeding. Sommige kinderen kunnen niet 4 uur wachten met eten, so be it
Teun kan pas sinds afgelopen dinsdag echt 4 uur tussen zijn fles doen, zo van de 1 op andere dag daarvoor was het 3 uur hooguit 3.5...... ook met de 180 ml en 6 scheppen..... als ik zo terug denk zat Teun rond de zelfde tijd als Elijah nu op 180 ml suc6 met uitproberen
Dan geef je toch 6 flessen van iets minder inhoud? Ik zat eerst ook heel moelijk te rekenen en te rekken enzo maar nu ik gewoon wat minder en vaker geef is mijn dochter erg tevreden en geeft ze geen melk meer op. Groetjes en succes ermee Lisette
ben teruggebeld door de wv, ze zei dat ik wel 180 ml mocht geven dus moest ik elke keer 20 ml (als het klaar was) weg gooien, nou ja wat een gemier. hij is vast nu ook wel wat zwaarder en hij zit precies op de groene lijn van het gemiddelde, ik geef hem nu gewoon twee van 200 en 3 van 165, dan kom ik uit op 895 per dag. als jullie zeggen 180 cc bedoel je dan het water of klaargemaakte voeding?
180 ml bedoel ik 180 ml water en dan nog de 6 schepjes erbij dan zit je in totaal op 200 ml voeding...meestal als ze het hebben over 180 ml bedoelen ze dus 180 ml water en geen 180 ml klare voeding...vraag het nog ff na bij de wv..... en anders laat je hem tocg gewoon drinken...als hij 20 ml laat staan zit je er ook op
aha, oke dan snap ik m, ik had m zo straks 200 ml gegeven en hij had netjes zelf 20 cc laten staan hihi. hij is tevreden in slaap gevallen. dus vandaag ga ik het redden met 5 flessen {|= en een tevreden kereltje! misschien had hij ook een sprongetje of regeldagje er tussen zitten, dus alles in combinatie van, bedankt voor jullie antwoorden