Hoi, ik heb even een vraagje: Per 1 maart begin ik met een nieuwe baan. Maar ik heb nog niet verteld dat we bezig zijn met ziekenhuisbehandelingen omtrent kinderwens. Ben ik verplicht om dit te melden van te voren? We zijn namelijk bij het punt IVF/IVM aanbelandt. Hier gaat, zoals jullie helaas weten, veel tijd inzitten. Ze mogen er niet naar vragen, ik hoef niks te zeggen. maar het voelt niet goed zo. Als ik 1 mrt ga beginnen en ik moet, zeg maar, 6, 7 en 8 mrt al naar t ziekenhuis dan heb ik in wezen iets verzwegen. Wat is verstandig? Alvast bedankt, geitje
Ik zou het zeker gaan zeggen. Denk dat je smoezen snel op zijn en het vertrouwen bevorder je hier ook niet mee. Heb zelf ook een sollicitatie lopen. Ga het zeker niet in een eerste gesprek aangeven, maar in het tweede zeker wel. Als ze me niet willen om die reden, wil ik hun niet eens als werkgever! Suc6 met je keuze en nieuwe baan natuurlijk
dank je. Ik wil daar juist wel werken. Ik ga denk ik ook eerst in eigen tijd oplossen. Ga zometeen bellen dan weet ik veel meer. Het blijft moeilijk... was ik maar alvast zwanger dan had ik het zeker verteld.
Je kunt idd laten merken dat je zelf ook absoluut bereid bent om mee te denken en indien mogelijk wat extra te werken of zo. Suc6 iig. Denk dat je een goede keuze maakt door eerlijk te zijn!
He meid, Ik ben toen ook aan een nieuwe baan begonnen. 3 maanden voor we echt gingen beginnen heb ik het verteld. Ik werk er nog Maar moet wel zeggen dat ze er uiteraard niet blij mee waren. In juni hoor ik of ik definitief mag blijven....wordt vervolgd Succes meid, eerlijk duurt het langst + je smoezen raken op....je stuit tegen onbegrip...ik ben voor de waarheid. Elmo
dank je elmo voor je antwoord. Ik hou ook niet van smoezen verzinnen, deze vergeet ik altijd weer. Volgende week heb ik een gesprek met mn gyn over IVM dan weet ik ook veel meer.
Hoi hoi, Ik ben ook voor eerlijk duurt het langst en je kan inderdaad aangeven dat je zoveel mogelijk in eigen tijd op wil vangen. Hopelijk wordt je aangenomen. Succes ermee, Bibu !
je HOEFT het niet te vertellen maar ik denk zelf dat je een fijnere werkplek krijgt als mensen begrijpen waar je mee bezig bent als dat ze zich "veraden" voelen omdat je niets hebt verteld. Ik denk dat het uiteindelijk stress oplevert voor jezelf als je het niet verteld. SUCCES!
Oeps... niet goed gelezen. Dan wens ik je een mooie tijd daar en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe job !
dank je voor de reacties en felicitaties. Ik ben trouwens net langs mn nieuwe werk geweest, moest nog wat papierwerk inleveren. Ik heb t maar meteen verteld aan mn leidinggevende. Hij doet er helemaal niet moeilijk over. Gelukkig zeg. Open kaart spelen en eerlijk zijn duren het langst zo blijkt maar weer.
Wauw super! Ik ga ook voor eerlijkheid; weet zeker dat je leidinggevende het erg waardeerd dat je dit hebt gezegd! Toppie Veel plezier op je nieuwe plek!
Wauw, goed meis! Is zeker wel een opluchting he! Je weet dat je ze niks verplicht bent....je kiest voor jezelf en je "gezin" en toch willen we horen dat het oke is...wat zijn we rare wezens he Zet hem op meid, goeie afleiding die nieuwe baan! Liefs Elmo Ps. nee, je HOEFT het inderdaad niet te vertellen..
Geweldig zeg dat je werkgever zo reageert. Eigenlijk moet het ook normaal zijn. Wij vragen er met zijn allen ook niet om via de mmm zwanger te mogen raken. Hopelijk ben je lekker snel zwanger. Iedereen natuurlijk