Ik geloof dat ik zwanger ben!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door dancingprinzess, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancingprinzess

dancingprinzess Actief lid

19 mei 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Tja, misschien een gekke openingszin, maar ik geloof dat ik zwanger ben!

Out of the blue bedacht ik me morgen zal ik eens een zwangerschapstest doen? Ik heb er nog één liggen van lang geleden die niet gebruikt is (2 setjes in een pakje). En tot mijn grote verbazing verscheen er inene een tweede streepje in het venster. Ik deed de test omdat ik me weer ff dik voelde en ik het idee had dat mijn borsten ook anders waren. Bovendien kon ik me de laatste keer dat ik ongesteld was ook niet meer herinneren...

Manlief wakker gemaakt: "doe het licht eens aan en je bril op!" "waarom (met een slaperige stem)" "doe nou maar!"...

Heel gek dus eigenlijk nu, ik geloof het zelf nog niet. Zeg de hele tijd: "als ik nou echt zwanger ben.." Maar ik heb vanochtend gelijk de dokter gebeld en die zei dat als de test positief is, ik er echt van uit mag gaan dat ik zwanger ben. Of ik er blij mee was? Ja, natuurlijk! Maar ik ben er zo niet meer mee bezig! We zijn na onze huwelijksreis dec/jan 2009/2010 gestopt met de pil. Deze heb ik denk ik misschien wel 15 jaar geslikt omdat ik altijd zeer onregelmatig ongesteld was (dan weer 2 maanden niet, dan wel om de vier weken. Vervolgens ook anderhalve week flink ongesteld...). In de eerste periode van 2010 dacht ik heel vaak dat ik zwanger was, dan deed ik een test en was er natuurlijk niets aan de hand. Dat was zo frustrerend dat ik het uiteindelijk maar niet meer deed en het los heb gelaten. Ik was inmiddels ook begonnen aan een Master-studie. Dus druk genoeg. We hadden zoiets van: "als het lukt, dan lukt het, maar anders niet, we zien wel".

Ik zit nu ook in een megadrukke periode. Ben inmiddels in de laatste fase van mijn master (ben scriptie aan het schrijven). Beiden hebben we het megadruk en daardoor minder tijd voor elkaar. Was er dus helemaal ook echt niet meer mee bezig en dan ben ik nu zwanger? Het is wel even wennen hoor! Maar ik heb vanmiddag een verloskundigenpraktijk hier in de buurt gebeld. Die vroeg natuurlijk naar mijn laatste menstruatie (eh....geen idee...), maar nu hebben we een afspraak gepland voor 20 mei voor een intake en een echo. Dan kunnen we zien hoe ver ik ben.

Wil het heel graag met iemand delen, maar zo vroeg ga je ook niet iedereen bellen. Ik wil het liever zeker weten. Maar hier kan ik in ieder geval mijn ei kwijt ;)

2. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Gefeliciteerd meid....je kan misschien een clearblue met indicator halen, dan weet je ook hoe ver je eventueel bent. Ik duim voor je!

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Gefeliciteerd meid!! Geen enig idee over je ongi?
    Was het nog dit jaar? :p

Clearblue met indicator is miss een idee :D
    Ik testte maandag positief, dinsdag clear blue +3, maar dat zegt dus vrij weinig want ben ruim 8 weken!! :D

Hoop dat je het gauw kunt beseffen meid, fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst!

4. dancingprinzess

19 mei 2010
    169
    0
    0
    Stom genoeg heb ik niet genoteerd wanneer mijn laatste ongi was. En soms verlies ik ook bloed bij mijn eisprong. Ik weet nog een tijdje geleden dat ik dacht dat ik ongesteld moest worden omdat ik wat bloed verloor, maar vervolgens gebeurde er niets. Dus dat kan ook best mijn eisprong zijn geweest. Die clearblue is een goede. Kan je die ook gewoon bij een etos of kruidvat kopen? Of moet dat echt bij de apotheek?

Tja, dat beseffen zal pas komen bij de echo denk. Lol.:):)
    Zit wel de hele tijd naar mijn buik te kijken en elke keer als ik langs een spiegelend oppervlak loop dan moet ik ff kijken hoe mijn buik erbij staat :D

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lijkt me inderdaad dat ze die bij drogist ook hebben. Laat je't weten zodra je m doet?

Heb je al klachten?? Achteraf gezien begon ik me een kleine twee weken geleden ziekig te voelen, dus rond/na 6 weken pas... dus wellicht kun je daar wat uit afleiden? ,hoewel elke vrouw en zw.schap anders kan zijn zegt men.

Succes met wachten op je echo!!!

6. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd en wat een mooie verrassing.

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Wat fijn meis! Gefeliciteerd!

10. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Dikke proficiat is toch super dat er zo een wondertje in je buik aant groeien is!!
    Geniet er maar van want gaat allemaam snel voorbij

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    van harte gefeliciteerd :D

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!!

13. dancingprinzess

19 mei 2010
    169
    0
    0
    Ik heb wel het idee dat mijn borsten wat gevoeliger zijn. Maar ja, kan ook zijn dat ik het me inbeeld. :( Manlief is nu in ieder geval foliumzuur aan het halen. Dat slikte ik natuurlijk ook nog niet... Ben wel vergeten te zeggen van die test. Ik zal het komende week eens halen. Moet altijd wel oppassen hier in de buurt. Is niet de bedoeling dat iedereen het gelijk weet, wordt zo geroddeld op schoolplein ;) (ben juf)

14. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Gefeliciteerd :D

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Spannend allemaal he!

Ik was ook laks met fol.zuur omdat ik dacht dat we mmm in gingen... bij gyn zeiden ze dat' k me er geen zorgen over hoefde te maken. Slik't nu wel ..

Succes meid!

16. dancingprinzess

19 mei 2010
    169
    0
    0
    Nou, ik heb vandaag zo'n test van clearblue gedaan en ik ben toch echt zwanger, heel erg eigenlijk al :D

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wow geweldig, zo 1 had ik ook! :D

Geniet ervan!!

18. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    gefeliciteerd meid!

19. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik ging hier kijken omdat ik je topictitel zo leuk vond, vervolgens was je openingspost nog leuker en de laatste foto is natuurlijk helemaal fantastisch! Van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!

20. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Gefeliciteerd!!! :)

Deel Deze Pagina