Op 10 februari getest: zwanger! Totaal onverwacht... Na een paar weken waren we redelijk aan het idee gewend. We hebben al een grietje rondlopen van 6 jaar en een tweede was eigenlijk al van de baan. Tot nu... Afgelopen vrijdag de eerste echo (9weken). De verloskunde dacht in eerste instantie dat het een tweeling was, maar dat eentje het niet had gered. Ze besloot toch een inwendige echo te doen. Ja hoor tóch een tweeling! 2 Kloppende hartjes...Allebei hun eigen placenta en eigen "kamer". Onwerkelijk. M'n man en ik waren allebei sprakeloos. Thuis kon ik alleen nog maar huilen. Wat een impact! Nu, een paar dagen verder en wat gesprekken verder, zijn we wat rustiger en hebben we geaccepteerd dat het helemaal niet raar is om ook negatieve gedachtes te hebben. Er komt nogal wat op ons af.. Huis te klein, auto te klein etc... Langzaamaan begint ook het feit dat het heel bijzonder is tot ons door te dringen en gaan we stiekem fantaseren over welke combi het zal zijn: jongen/jongen, meisje/meisje of mix? Onze hele wereld staat op z'n kop. De schok van de zwangerschap was nog redelijk vers. En nu blijken het er 2 te zijn...
Wauw, wat bijzonder! Gefeliciteerd! Kan me heel goed voorstellen dat de negatieve gedachten er ook zijn, maar je moet maar zo denken: met een beetje creativiteit is voor elk 'probleem' wel een oplossing te bedenken. Probeer er vooral van te genieten dat alles in orde is en van je zwangerschap!
met een beetje creativiteit is voor elk 'probleem' wel een oplossing te bedenken. Ja dat geloof ik ook Marktplaats wordt m'n beste vriend denk ik.
Gefeliciteerd! Jullie vinden vast wel oplossingen voor de problemen die nu problemen lijken te zijn, maar straks niet meer belangrijk zijn als die twee spruitjes er zijn!
Dubbel gefeliciteerd!!en kan me goed voorstellen dat het wel even verwerken/wennen is! Maar komt vast allemaal goed! Ik wens je een goede zwangerschap toe!!
gefeliciteerd meid!!! :-D Die gevoelens zijn volkomen normaal! Geef jullie zelf de ruimte en de tijd om aan het idee te wennen.
Bedankt allemaal!! Ik geloof ook dat het goedkomt, gelukkig hebben we nog wat tijd om voor te bereiden
Dubbel gefeliciteerd,,, en schrikken ik begrijp je direct ik ben ook zwanger van een tweeling en toen we hoorde ging er van alles door mijn hoofd ,,maar nu ben er heel blij mee. ik ben inmiddels 14 weken 4 dagen groetjes Gerda
Gefeliciteerd!! Sorry, ik kreeg heel even een lachtstuip om je bovenstaande tekst, net alsof je er ééntje op MP wilde zetten (ja, I know, flauw). hihihi! Liefs,
Whaha, en van dit soort reacties krijg ik dan weer een enorme lachstuip ! Maar van harte, dat komt vast allemaal goed!
Gefeliciteerd!!! Wat herkenbaar, wij reageerden hetzelfde bij onze eerste echo 4 jaar geleden overal komt een oplossing voor, lekker genieten van je zwangerschap!!
Gefeliciteerd!! Wij hebben een dochter van bijna 4 en zijn nu in verwachting van een tweeling. Wij schrokken enorm, daar hou je eigenlijk helemaal geen rekening mee, zeker niet omdat het in onze families niet voorkomt. Nu helemaal aan het idee gewend, vind het wel heel spannend. En idd de rest komt ook wel goed hoor. Wij hebben ook maar een klein appartementje, maar overal is wel een mouw aan te passen. Heel veel succes