Weer borstontsteking?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Carino, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Vorige week vrijdag had ik last van een borstontsteking. Ik heb antibiotica gehad en de kuur afgemaakt. De ontsteking was eigenlijk zondag al weg.

Sinds gister is het weer raak. Zelfde borst, maar aan de andere kant :( Ik snap er helemaal niks van.

Zoon is 3 weken en is meestal na 1 borst wel klaar. Ook komt hij pas na 3/4 uur om een voeding en 's nachts zit er 4/5 uur tussen. De borsten worden dus niet vaak geleegd. Ik kan kolven maar ben bang voor overproductie aangezien ik nu al flink produceer per borst.

Twijfel nu of ik langs de hap moet (ik vind dat zo'n gedoe) of toch zelf zal uitzingen. Verder zoek ik tips om dit te voorkomen. Iemand een idee?

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welke symptomen heb je nu? Harde pijnlijke plek in de borst? Wellicht koorts?

Dit is hoe ik een ontsteking heb weten te voorkomen:
    - Iedere 2 a 3 uur aanleggen (voeden op jouw verzoek dus), en steeds beginnen met de borst waar de beginnende ontsteking zit. Deze borst ook even nakolven, en evt de andsere ook als die vol zit om ontsteking aan de andere kant voor te zijn
    - Voor het aanleggen een warmtecompres, of zelfs een doek gedrenkt in warm water, over de aangedane borst. Na het voeden en kolven een koud compres.
    - De pijnlijke plek masseren tijdens het voeden. Je kunt ook nog je borst masseren onder de douche
    - Advil nemen volgens de gebruiksaanwijzing, daar zit een lichte ontstekingsremmer in en kan met bv.

Met deze maatregelen was ik na 12 uur koortsvrij en binnen een paar dagen van de ontsteking af.

Sterkte!

Deel Deze Pagina