Hebben jullie dit ook gedaan?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jucade, Feb 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Mn man vind t maar 'vreemd' dat ik bepaalde kadootjes aan mensen vraag.. Zoals; n mobile voor boven t ledikantje aan mn vader en vriendin, een babyfoon aan mn moeder en stiefvader, aan mn broertje en schoonzusje fotoalbum en gips afdruk voor hand/voet. Enz.. Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan? Ben ik nu echt 'brutaal' om dat soort dingen al te vragen dan? :oops: Ik zie t zo.. dan wéét ik wat ik níet in huis hoef te halen.

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

nee hoor, ik ga dat ook doen en ben dat al aant doen.

Voor mn verjaardag de badset gekregen die ik graag wilde.

Ik zeg liever wat ik wil hebben, zodat ik het ook gebruik. Anders krijg je dingen dubbel of iets wat je niet wilde ds ook zonde!

3. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij ons in Belgie wordt vaak een geboortelijst gelegd in een bepaald winkel, dit zetten we dan als cadeautip op het kaartje. Veel mensen kopen dan iets van de lijst en krijg je altijd iets wat je wil hebben en kan gebruiken.

Ik vind het niet brutaal dat je aan die mensen zegt wat je graag zou willen. Maar das elk z'n mening.

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Ik doe dat absoluut niet, ik vind dat heel onbeleefd zelfs.

5. Niet meer actief

nee hoor, doe ik ook en als ik het niet weet, vraag ik een bon van de prenatal haha..Je wilt toch niet alles dubbel hebben lijkt me!

6. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Bij onze vorige werd door iedereen gevraagd wat je wilde hebben, nou ja kan je toch beter noemen dan, je kan wel roepen maakt niet uit alles is mooi, maar dan zit je straks met allerlei dingen waar je niets mee doet, das ook zonde denk ik dan ;)

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mwah, maar tegen je bloedeigen familie kan t toch wel?

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik doe het ook hoor, als ze vragen wat ik nog nodig heb en wat ik nog heel graag zou willen hebben dan geef ik dat gewoon aan...
    liever dat ik het al weet dan dat ik misschien iets krijg wat totaal niet mijn smaak is of dat ik het al heb...

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik ben nog brutaler Patroeschka. Ik ga gewoon met mn vader of mn moeder mee naar de winkel, laad het wagentje vol en laat hen betalen! Haha, ze doen het graag.

Ik zou zeker bij familie en mensen die er expliciet om vragen gewoon aangeven wat ik graag wil hebben. Ongevraagd zou ik het zelf niet doen.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Er stond bij de vraag niet dat mensen hadden gevraagd WAT je wilde hebben, dan is het heel wat anders natuurlijk.

Ik begreep uit de vraag dat er bij voorbaat naar 'iets' gevraagd werd.

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zeg alleen maar wat ik evt. wil hebben als mensen er zelf om vragen. Verder zoekt iedereen het maar lekker zelf uit. Tja... en dan krijg ik misschien wat dubbel of iets wat niet helemaal mijn smaak is... lekker boeiend.

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou uhm... Toen ik zwanger was toen zei ik al op voorhand tegen bijvoorbeeld mijn moeder en mijn tante van: als jullie iets willen kopen dan graag dat of dat... Maar dat was omdat ik toch wist dat hun iets wilde gaan kopen, en dan maar liever iets dat ik nodig heb dan iets onzinnigs. Want geloof me, onzinnige dingen krijg je genoeg :)

13. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Bij mijn zussen heb ik ook altijd gevraagd wat ze wilden hebben (mijn smurf word nr 9) en die vroegen ook altijd iets specifieks. Dit vond ik heel prettig omdat je weet dat het in de smaak valt. Ik ga straks ook zeggen wat ik wil hebben als ze erom vragen!

14. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Bij mijn fam heb ik het zeker wel aangegeven. Vonden ze alleen maar fijn ook, wisten ze tenminste zeker dat ze dingen gaven die gewenst zijn. 8)

15. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb het ook niet gedaan, vond het zo hebberig staan. Als iemand het vraagt zeg ik ook meestal dat ik niets hoef of dat ik alles leuk vind. Aan bv mijn ouders maak ik wel eens opmerkingen over wat me leuk lijkt om te hebben, dat vind ik hint genoeg :)
    Het gaat mij niet om de cadeaus, ik vind het gewoon leuk als mensen op kraamvisite komen en ik vind niet dat ze zich verplicht moeten voelen om een cadeautje te kopen! Al kopen ze niets, of iets waar ik niets aan heb, het gaat om het gebaar vind ik!
    Bovendien is het leuk als mensen zelf iets verzinnen, dan heeft het meer waarde vind ik, omdat ze er moeite voor hebben gedaan.

16. Niet meer actief

Goed gelezen, zoals jij het gelezen hebt en zoals het er inderdaad ook staat zou ik het ook niet doen! Maar als mensen mij vragen, wat wil je hebben, dan zou ik me dus niet schamen om iets te vragen...

Zo heb ik op de weblog van astrid een kort lijstje van wat we nog kunnen gebruiken voor de beeb. Daar we natuurlijk al heel veel hebben en veel familie dit leest, was dit erg makkelijk!

Overigens vraag ik geen dingen die reteveel geld kosten. Duurdere spullen zou ik dus niet vragen aan mensen, maar zelf kopen!

17. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Als er gevraagd word wat je zou willen krijgen is het wat anders maar ook ik zal nooit vragen wat ik zou willen hebben van een ander.

18. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Owh ok. Ik heb alleen gezegd voor als jullie bv niks weten dan weet ik wel wat, nl.......

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Hier ben ik het helemaal mee eens! :D

20. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Niks mis mee, vind ik. Zeker bij een 1e kindje is er al zo onzettend veel wat aangeschaft moet worden, als je er dan voor kunt zorgen dat het merendeel van de kadootjes ook echt goed bruikbaar is zou ik dat zeker doen.

Ikzelf ben met een kado-lijstje bezig en wil ook op de geboortekaartjes aangeven dat als mensen het leuk vinden een kadootje mee te nemen op kraambezoek, ze deze lijst kunnen raadplegen voor ideetjes. Daar staan duurdere maar ook heel goedkope dingen op. En wel zo handig, vooral omdat ik al zoveel heb. :idea:

Of het hebberig is of juist praktisch... dat bepaalt ieder voor zich. :) Ieder moet vooral z'n eigen ding doen en je zult ook zien dat of het 1 of het juist ander in vriendenkringen heel gebruikelijk is. Bij ons is het normaal om gewoon duidelijk aan te geven waar je echt wat aan hebt.

Share This Page