Hoeveel pits?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arri, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mijn advies is:

1. Ik heb een 4-pits, adviseer je ook een 4-pits

2. Ik heb een 4-pits, maar adviseer je 5-pits

3. Ik heb een 5-pits, adviseer je ook een 5-pits

4. Ik heb een 5-pits, maar adviseer je een 4-pits

5. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Wij hebben vorige week een nieuwe keuken gekocht voor ons nieuwe huis.
    We hebben een 4-pits kookplaat gekocht, alleen we gaan nu twijfelen of we voor 59 euro extra toch niet voor een 5-pits gaan. Dit kost 15 cm extra aanrechtblad.
    We hebben niet heel veel aanrechtblad.
    Wie heeft er ervaring met 5 pits koken?
    Is het het geld en het 15 cm aanrechtblad waard?

Groetjes, Arri

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor mij een absolute must 5 pitten.

Ik zou er wel 6 willen eigenlijk.

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    En waarom?

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hebben er ook 5 en ik zou er ook wel 6 willen. Je kan gewoon wat meer dingen tegelijk doen en kan je pannen fatsoenlijk kwijt. Vooral als er grote pannen opstaan kom je wel eens ruimte te kort (braadpan, grote koekenpan etc)

Terug naar 4, nee dat zal ik niet meer vrijwillig doen.
    Wij hebben overigens ook niet zo veel aanrechtblad, dus een 6 pits is geen optie, maar wel bewust voor 5 gekozen.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij hebben er 6 (waarvan 1 wokbrander) en ben dr superblij mee. We hadden zo vaak dat we een pit tekort kwamen.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Omdat je dus meer ruimte hebt en fijner kunt koken.

7. 5pits, met de reden dat onze 5e pit een wokbrander is. Dat is ideaal, echt zo handig!

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb een 5-pits en zou niet anders willen (ja, misschien een 6-pits).;) En ik heb 2 ovens, wat ook erg handig is.

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou ook niet anders meer willen dan 5 pitten, op 4 pitten zit je altijd al te hannessen met 4 pannen. Op een 5 pits geeft gewoon meer ruimte. Ik moet wel zeggen dat wij enorm veel bladruimte hebben.
    Ik gril graag, en daar is die 5de pit uitermate geschikt voor. Die vlam is vele malen groter dan de grootste van een 4pit waardoor je sneller een grotere hitte hebt, ideaal voor biefstukjes ed. En uiteraard het wokken niet te vergeten.
    Mijn 5de pit is een combi pit, die heeft 2 ringen en die kan is als gewone pit gebruiken en als wokpit gebruiken.

Mocht je toch voor een 5 pits kiezen, kies er dan wel 1 waar de 5de pit aan de zijkant zit, niet in het midden. Die bespaart nl geen ruimte voor de pannen. Als je die middelste pit dan gebruikt, dan kunnen er amper pannen omheen.

Bladruimte vind ik ook belangrijk, dus ik weet niet wat voor jou weinig bladruimte is, maar als je het nu al weinig bladruimte vind, moet je voor jezelf beslissen wat je het belangrijkste vind.
    Heb je het gemist al die jaren dat je een 4pits had? Ik kwam nl altijd ruimte en/of een pit te kort, ik krijg nl geregeld eters en wil dan wat "luxer" koken, en dan kwam ik altijd een pit te kort. Maar als je hem nooit gemist hebt en nu eigenlijk alleen twijfelt omdat het de "nieuwste trend" is, dan zou ik kiezen voor het werkblad ipv de extra pit.

Succes met kiezen ;)

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben 6 pits (1 wokbrander). We gebruiken ze nooit tegelijk. Het staat mooi, maar is geen must. Met 4 pits kunnen we ook prima koken.

11. Ik moet wel zeggen dat ik vaak maar 2 pitten gebruik, een enkele keer 3 pitten. Dat ligt ook aan de wokbrander. Ik gooi vlees en groente daar bij elkaar en rijst/pasta/mie in een andere pan. Ik kook nooit hollandse pot eigenlijk. Dus denk dat het juiste advies ook afhangt van het soort eten dat je graag bereidt.

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hier een 4 pits, maar wel een inductiekookplaat. Daarbij heb je op meerdere pitten een wokstand (of andere zaken die je erg snel warm wil hebben, daar kan elektrisch of gas echt niet tegenop), en de pitten worden niet warm dus geven tegelijkertijd ook extra aanrechtblad. Wij hebben hiervoor gekozen omdat onze keuken door de ligging niet veel aanrechtblad kon hebben.

Ik heb die extra pit nooit gemist, wel mis ik soms extra extra aanrechtblad. Het is misschien een zijdelings onderwerp, maar met jarenlange ervaring met zowel gas, als elektrisch als nu inductie, weet ik zeker dat ik altijd inductie zal willen blijven houden voor zowel de ruimte als het kookgemak dat het biedt.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb dr 4 en gebruik ze bijna nooit allemaal, en kook echt niet superstandaard ofzo.

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik heb een 4 maar zou heel graag wel 5 of 6 pits willen. Heb hier helaas altijd te kort aan pitten....Ik zou zeker aanraden voor een 5 maar goed die keuze zal je zelf moeten maken.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb een 4 pits. wat voor mij wel een must is is een wokbrander en die zit er op de 4de pit.

5 pist kan handig zijn maar dan moet je wel een ruim opgezette hebben niet zo dat als je je wok op de brander zet dat je geen grote pan er meer naast kan zetten (dus echt minimaal een meter kookplaat)

zelf zou ik graag een 6 pits fornuis met dubbelle oven willen. vooral de ovens lijken me heel fijn ik heb nu 1 grote oven maar daar heb ik te weinig aan

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb 4 pits en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Als ik een keertje meer pitten nodig heb, dan maak ik gewoon eerst het ene klaar en dan het andere. Maar dat komt echt bijna nooit voor.

M'n schoonmoeder heeft trouwens al zeker 25 jaar maar 2 pits en wat ik ook probeer, ik krijg haar niet aan de 4 pits. Geen idee hoe ze het doet, maar ze kookt heerlijk en uitgebreid.

17. Trees

Trees Niet meer actief

6 pitten inclusief wokbrander en visbrander.

Dit hadden we in onze vorige woning ook en we hebben bewust weer voor hetzelfde fornuis gekozen. Er is altijd ruimte op het fornuis, de wokbrander is ideaal, we hadden van koken en hebben vaak een boel pannen op het vuur staan. Ander voordeel is dat er een mega-oven onder zit.

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn antwoord staat niet in de poll. Wij hebben een 4-pits maar willen heel graag een 6 pits. Is voor ons eigenlijk wel echt een must, kom namelijk regelmatig 2 pitten tekort.. Zodra wij gaan verhuizen komt er dan ook zeker een 6 pits!

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb 5 pits, gasfornuis met aparte wokbrander. Helemaal top. Als je wilt wokken op een 4-pits past er al snel geen andere pan bij omdat de pitten redelijk dicht bij elkaar zitten.
    5 pitten samen heb je niet heel vaak in gebruik, maar de ruimte om te koken die je bij 5 ipv 4-pits hebt, is echt ideaal. Ik zou nooit meer 4-pits willen in ieder geval.

20. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb 4 pits, en ik kom altijd tekort. Zowel ruimte voor grote pannen als een enkele keer een pit. Ik zou dus zeker voor 5, en liever voor 6 gaan.

Deel Deze Pagina