geen pil, niet roken, depressie

Discussion in 'Zwanger worden' started by TanjaN, Aug 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TanjaN

TanjaN Lid

Aug 3, 2006
    14
    0
    0
    Coach verstandelijk gehandicapten
    Arnhem
    Ik ben begin dit jaar tegelijkertijd gestopt met de pil en met roken. Ik weet niet zeker of dit de oorzaak is, maar ik werd vrijwel direct depressief. Vooral tijdens mijn menstruatie. Ik werd erg moe en futloos. Na drie pogingen ben ik weer begonnen met roken. Ik ben nu 3 dagen over tijd en ik rook nog steeds. Help!
    Zijn er nog meer mensen die last hebben (gehad) van depressie?
    Groetjes Tanja

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    probeer gewoon voor jezelf te minderen ipv te stoppen, en mischien als je dat goed afgaat dat je geleidelijk aan mindert tot je denkt dat je mischien wel kan stoppen met roken zij het mischien met hulp van de ha er zijn tegenwoordig genoeg dingen die je kunnen helpen bij het stoppen met roken....

als de wil er is zal het je mischien heus wel lukken meid...succes in ieder geval met stoppen en uiteraard ook heel veel succes met zwanger worden zie dat je 3 dgn over tijd bent, dus wie weet, mischien is dat net die stok achter de deur die je nodig hebt om definitief te kunnen stoppen (ik kon het in ieder geval niet, maar ben wel geminderd bij de zwangerschappen)..

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi Tanja,

Ik ben dan wel al jaren van de pil af, maar heb tegelijkertijd ook al jaren flink last van PMS dat uit zioch in depressiviteit in de tweede helft van mijn cyclus. Ik was 22 mei gestopt met roken maar vond mezelf helemaal niet leuk meer. huilde heel veel had nergens zin in etc etc. Nu rook ik weer en ik voel me echt wel beter.

Ik heb eens gelezen over een methode die gaat zo. Voor een periode van een paar dagen rook je een bepaald aantal sigaretten, dit bouw je om de paar dagen af totdat je na een aantal weken op 0 zit. Ik wil deze methode zelf ook gaan toepassen. Misschien een idee om het samen te doen. Want roken tijdens mijn zwangerschap wil ik echt niet dan maar depressief denk ik dan. Mijn mannetje toont gelukkig wel veel begrip voor mijn geestestoestand toen ik niet meer rookte.

het is een moeilijk proces.
    iig veel succes ermee
    Angela

4. TanjaN

TanjaN Lid

Aug 3, 2006
    14
    0
    0
    Arnhem
    Oh, wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met stoppen met roken. En dat ik niet de enige ben die last heeft van depressies.
    Volgens mij (en mijn huisarts) heeft mijn depressie ook te maken met de pil. De een kan niet met, de ander kan niet zonder. Mijn huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven en zei dat mijn lichaam zichzelf weer in balans moet brengen wat betreft alle hormonen. Maar omdat ik me soms zo verschikkelijk rot voel, is stoppen echt heel moeilijk. Op het moment voel ik me trouwens prima. Ik ben vandaag net een stuiterbal. Ik ben zo nerveus! Morgen ga ik, denk ik, maar weer een test kopen.

Lijkt me erg leuk om samen te stoppen, Angela!
    Toen jij nog wel de pil slikte, had je toen nergens last van?

Groetjes Tanja

5. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

May 5, 2006
    1,125
    0
    0
    noord holland
    ik ben eerst gestopt met de pil en rookte toen nog
    ik ben steeds minder gaan roken tot ik op 0 zat en ik is erg blij dat ik er nu vanaf ben mis er niks meer aan maar ieder lichaam reageerd anders
    wens je veel succes

gr maria

6. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Het is heel goed mogelijk dat je door het stoppen met de pil last van depressies hebt gehad, het stoppen met roken heeft denk ik niet geleid tot de depressies maar je ziet het roken wel als troostmiddel. Je bent denk ik dus gaan roken als troost, niet omdat dit de veroorzaker was van je depressies. Door het ontpillen kan je volgens mij flink last hebben van depressies (heb ik ook gehad) en je hormoonhuishouding moet dan ook, wat je HA al zegt, in balans komen. Misschien kan je, totdat je lichaam wat in balans is, troost zoeken in andere dingen: sporten, hobby's etc....Misschien zijn er alternatieve geneesmiddelen die je tijdens een zw. schap zou kunnen gebruiken? En misschien zijn de pil en het stoppen met roken niet de veroorzaker van je depressies maar niet verwerkte zaken uit je verleden, deze kunnen op latere leeftijd voor depressies zorgen. Ga eens na of je dingen dwars zitten van vroeger, misschien kan je dan met wat hulp het verwerken. In ieder geval heel veel sterkte.

7. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik moet ook nog stoppen met roken, maar eerst even wachten dat de :evil: :evil: weg zijn. ze kunnen nu elk moment komen.

ik ben vorig jaar op 1 januari gestopt met roken. Wel 5 dagen. het was een hel!! ik voelde me zielig en alleen. Als ik iemand zag roken kreeg die persoon een woordenboek met enge woorden naar zijn/haar kop (in gedachten zei ik dat dan). Niks boeide me meer. Ging werken kwam thuis man een grote mond geven en proberen te slapen. op de 4de dag ging ik als een junk mijn huis rond, op zoek naar mijn grote vrienden. Op dag 5 besloot ik toch maar om weer te gaan roken!

Nu ben ik net gestopt met de pil en wil echt rookvrij een zwangerschap ingaan!!

iedereen die aan het stoppen in heel veel succes!!!!

8. mark en maria

May 5, 2006
    1,125
    0
    0
    noord holland
    @pluys is nicotine pleisters niks voor je of geleidelijk stoppen dat je om de week 1 sigaret minderd

9. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    pleisters vind ik niks. Zit misschien tussen de oren maar ik stop met roken omdat ik geen nicotine in mijn lijf wil hebben. Met pleisters krijg je dat wel binnen. En als ik dan moet kiezen roken of pleisters doe mij dan maar een peukie!!

ik moet vandaag bezoek krijgen van de :evil: :evil: dus over ongeveer 12 dagen zou ik vruchtbaar kunnen zijn en dan is het ook klaar met de sigaretten. ik denk dat ik het dit keer wel kan! sterker nog dit keer gaat het me lukken!!!!!

bedankt voor je advies!!!

10. mark en maria

May 5, 2006
    1,125
    0
    0
    noord holland
    ik wens je heel veel succes
    we gaan voor je duimen dat het dit keer lukt
    je hebt gelukkig een stok achter je deur qua extra motivatie

11. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    dank je wel!!!

ja de motivatie heb ik wel!! je wilt toch niet dat zo'n kleintje jouw rook binnen krijgt, alleen omdat je zo zwak bent om te stoppen?!?

ik heb een pendel gekregen van marie: augustus een positieve test en het wordt een jongen!! en nu maar kijken of het gaat kloppen!!

12. TanjaN

TanjaN Lid

Aug 3, 2006
    14
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb zelf al pleisters geprobeerd. Ze helpen wel tegen ontwenningsverschijnselen, maar de trek blijft. Ze helpen wel, maar het zwaarste moet je toch zelf doen. Ergens vind ik het wel kinderachtig van mezelf. De feiten zijn zo duidelijk:roken is SLECHT :) Maar als je je rot voelt, grijp je zo snel terug naar je verslaving.
    Maar een wondertje is wel een hele goede motivatie! :D
    Tanja

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik was al een hele tijd gestopt met roken..maar ik ben wel lang aan de pil geweest..ik was al een tijd (jaar ofzo) gestopt omdat ik me niet meer lekker voelde met de pil..veel hormonen etc. en het was toch niet nodig. Ik heb waarschijnlijk ook een hele tijd ontpild (wel normale cyclus) maar ik merkte na mijn trouwen eigenlijk dat ik tijdens mijn menstruatie super sagerijnig en deprie werd..in die periode zag ik het leven echt niet zitten geloof ik hehe :) Ben benieuwd hoe mijn menstruatie na mijn zwangerschap zal zijn..hoop niet weer zo.

14. mark en maria

May 5, 2006
    1,125
    0
    0
    noord holland
    zo zie je maar weer hihi iederreageerd anders mijn mannetje is in 1 keer gestopt
    hij had alleen dat hij meer snoepte maar voor de rest had hij weinig lastvan het stoppen met roken
    ik weet dat ik nu 3 jaar na dat ik gestopt ben met roken me stukken fitter en lekkerder in mijn vel zit eten proeft veel anders reuk vermogen is ook versterkt
    al is dat soms nadeel hhaha (kattebak ) :rolleyes:
    ieder neem t de beslissing voor zichzelf
    gr maria

15. Angel Eyes

Nou ik had juist tijdens het slikken van de pil last van depressieve gevoelens,. toen ik daame stopte verdwenen deze als sneeuw voor de zon. En niet onbelangrijk kwam mijn sexlust weer terug. Doordat ik overal zo veel last van had tijdens het slikken van de pil zijn we erachter gekomen dat ik geen pil kan hebben. Maar inderdaad de pil heeft er zeker invloed op. Ik vind het echt wel dapper dat je met beiden tegelijk gestopt bent. Er gebeurd namelijk heel veel in je lijf als je stopt met zowel de pil als roken.

Ik zal die methode eens gaan zoeken, als ik wat vindt laat ik het je wel per pb weten. Misschien kunnen we er wel een zwangerschapspagina.nl stoppen met roken actie van maken. Ik geloof nam,elijk nooit dat we de enigen zijn die roken en willen stoppen. ;)

16. Angel Eyes

17. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben ook gestopt met roken. Vanaf begin dit jaar al na 10 jaar gerookt te hebben. Ik kon zonder hulp onmogelijk stoppen! Ik heb (electro) accupunctuuur gedaan en dat helpt geweldig. 3 sessies en eigen wilskracht. Was totaal niet chagerijnig en je kan je makkelijker over de drang om te roken heen zetten. Echt een aanrader.

Ben sinds 2 maanden gestopt met de pil en ben ook de 2de helft van de cyclus depri. Ligt dus niet aan roken maar aan hormonen.

18. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    lijkt me een heel goed idee!!!

en over dat wij niet de enige zijn geloof ik helemaal!!
    zoveel vrouwen op deze site en alleen wij roken?!? lijkt me erg raar....

Share This Page