Ik háát de nachten...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Devero, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    @ BabyBergen: 12 keer wakker?!?! Pfff...dan zou ik echt gek worden!
    Ik sta de laatste week maar gewoon op, dat werkt beter dan me liggen irriteren aan het gedraai e.d.

Ik merk de laatste week wel dat ik vermoeider word, maar het gaat hier nog steeds hetzelfde. Gisteren heb ik een moment echt liggen janken van frustratie; het maakt me boos dat ik gewoon niet kan slapen. Ik verlang terug naar het begin van zwangerschap waarin ik zo belachelijk moe was dat ik om 21.00 uur in bed stortte en tot 10.00 uur door kon slapen :D

Was het maar zo dat wakker lag door de baby of het plassen, omdat mijn buik in de weg zit of weet ik veel wat...komt ook wel voor hoor, maar in de meeste gevallen ben ik gewoon niet moe. En dan zou je kunnen denken 'wat is dan het probleem'.

De verveling! Het feit dat de nachten zo saai zijn als je niks te doen hebt. GTST, ATWT, Grey's Anatomy heb ik allemaal al gezien. Ik heb me zelfs verlaagd tot het nivo van 90210, Gossip Girl en One Tree Hill. De Nintendo DS is mijn beste vriend en als ik daar allemaal geen zin in heb dan ga ik maar even hier op het forum rondkijken :)

Eigenlijk wil ik gewoon een slaappil die zorgt dat ik even een nachtje helemaal doorslaap. Maar dat is natuurlijk ook geen optie. Het is gewoon even een kwestie van doorbijten. En hopen op weeën :D

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het is zo herkenbaar. Zowel bij Evy 's zwangerschap, als deze, 9 maanden geen oog dicht gedaan. Als ik echt wakker lig, ga ik eruit en hier op zp rondneuzen ofzo. Dan val ik meestal daarna nog een paar uurtjes in slaap.
    Al die adviezen en tips heb ik geprobeerd, maar helaas. Huisarts gaf aan dat ze er niets aan kan doen, vk ook niet. Pech dus.
    Vooral leuk nu onze dochter na 2 jaar eindelijk doorslaapt ;)
    Ach ja, je went er ook wel weer aan. Nog een maandje,..... En dan de nachtvoeding weer :).

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ow maar jij bent echt energie vol s'nachts
    ik dus totaal niet, ik ben echt bekaf maar kan zonder wakker worden bijv niet meer omdraaien in bed :(
    dus vandaar soms wel 12 x....

maar, ik heb vannacht eindelijk een goede nacht gehad!!
    maar 2 x wakker geweest! echt een unicum.....

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Had ik ook in het einde. Wat bij mij werkte? Overdag slapen. Op de een of andere manier sliep ik als een blok overdag dus draaide ik het ritme maar een beetje om. Kwam ik toch nog aan mijn slaap toe. Sterkte ermee!

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Sterkte ermee ik weet hoe het is. Ik had ook nog een last van nachtelijke honger. En op het eind in de laatste 2 weken moest ik 8 keer per nacht eruit om naar de wc te gaan en daarvan ook nog eens 4 keer omdat ik moest eten.. Anders kon ik er niet van slapen.

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb erg veel aan acupunctuur. Sinds vorige week slaap ik weer de hele nacht door. Dat was lang geleden. In het begin zou ik wekelijks naar de acupuncturist gaan en dan afbouwen naar 1x per 2 of 3 weken.
    Succes!

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    zeg niet dat het geen optie is. Ik ben bij mijn tweede met 36 weken in het ziekenhuis terecht gekomen ivm hoge bloeddruk. Na twee doorwaakte nachten daar onder andere doordat andere kamergenoten onrustig waren, aan de weeen gingen, heb ik in overleg met zusters (op hun aanraden) via de zaalarts temazepam gekregen. Dit is een inslaapmiddel dat niet zorgt voor blijven slapen, maar wel zorgt dat je kan inslapen. Ik mocht dat dan 's avonds innemen en evt. voor 2/half 3 s nachts nog een keer. Hierdoor maakte ik echt betere nachten. Na twee nachten beter slapen heb ik het weer even niet nodig gehad. Aangezien ik de laatste weken verplichte bedrust had, kwam ik amper meer van mijn bed af. Uiteindelijk heb ik in 3 weken zo'n 8-9 x 's avonds temazepam ingenomen en dat scheelde toch een stuk om weer effe bij te komen. Dus je zou evt wel in overleg kunnen gaan met VK/gyn of een huisarts. Het conflicteert in elk geval niet met de zwangerschap

Deel Deze Pagina