Wie gaat me duidelijkheid geven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pumbaa, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben even nieuwschierig, ik weet niet of ik hier goed zit met mijn topic, zo niet dan hoor ik het graag.

Ik heb twee maanden terug mijn spiraaltje eruit laten halen ivm lichamelijke klachten. We waren er nog niet zeker van of we nog een kindje willen maar omdat de klachten zo extreem werden toch vast dit besluit genomen en de condooms in huis gehaald.

Zoals iedereen onderhand wel weet gaat dat op een gegeven moment net niet helemaal goed...dom maar gebeurd...

Nou is mijn vraag hoe zit het ook alweer precies met je vruchtbaarste periode en hoe lang overleefd datgene van mijn partner het zo gezegd. Het was uiteraard nog niet helemaal de bedoeling om eventueel zwanger te worden dus ik zit hem een beetje te knijpen nu. Ondanks dat ben ik er van overtuigd dat als je zo'n 'slippertje' maakt en het zou gevolgen hebben dat het dan welkom is.

Ik heb me er met de vorige zwangerschap helemaal niet mee bezig hoeven houden omdat ik razendsnel zwanger was. Ik hoor het graag!

2. Loontje83

Loontje83 Actief lid

14 feb 2015
    166
    1
    0
    E tekenaar
    Tilburg
    De zwemmmertjes van je man kunnen geloof ik 3 dagen leven.

En je vruchtbare dagen verschild meestal per persoon en hoe lang je cyclus is. Maar ik klus meestal meteen om de dag als mijn menstruatie voorbij is. Gemiddeld 2 weken in je cyclus heb je grote kans op zwangerschap.

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Gemiddeld ovuleer je zo'n 14 dagen voor je menstrueert, dus dan ben je het meest vruchtbaar. Sperma kan best lang in de vagina overleven, als je twijfelt of je zwanger geraakt kan zijn, zit er helaas niets anders op dan wachten tot je normaal ongesteld zou moeten worden en een testje doen. Tenzij het gebeurd is, dan zou je eventueel een morning after pil kunnen gebruiken.

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hmm oké, de cyclussen voor mijn zwangerschap waren 33 dagen, echter was mijn afgelopen cyclus erg kort ik denk 26 dagen. Ik ben negen dagen terug begonnen met mijn menstruatie...deze duurde drie dagen.

De morning after pil dacht ik pas de morning after after aan...ondanks dat zou mijn partner dit niet hebben toegestaan want die is heel duidelijk, komt het er nu van dan komt het er...ik zou het alleen dan 'jammer' vinden omdat ik de beleving er naar toe leuk vind, dat is toch een soort voorbereiding.

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Het zou een echte voltreffer zijn dan maar het is nu wel duidelijk dat ik dus in mijn vruchtbare periode zit. Bedankt voor jullie reactie...ik wacht maar af wat er over ongeveer twee weken gebeurd...

Deel Deze Pagina