Ik haat de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dat is idd wel erg lekker, maar kijk maar uit dat ze toch niet alsnog een foutje hebben gemaakt, want het blijven sukkels! ;)

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wat ik altijd doodmoe van word van zulke grote instellingen zoals b'dienst, UWV en IBG is dat het tig verschillende afdelingen en die werken allemaal langs elkaar heen niet normaal.

Mijn oma die al 3 maanden overleden is, betaald nog steeds uitvaartverzekering :( :confused: Die gasten hebben juist haar uitvaart geregeld en nog maken ze zo'n fout

Ik heb dus 900 euro van IBG gekregen die ik niet had mogen krijgen (blijkbaar :( ) en nu tellen ze die 900 euro op bij mijn lening zo slim zijn wel om rente erover te krijgen :evil: Ik bel persoon A die zegt dit en persoon B zegt weer heel wat anders :evil:

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

:)

4. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    de balsting dienst is op dit moment mij grote vriend. we kregen namelijk 6600 euro terug! dus ik klaag even niet. :)

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    sannnniee! kijk dat is lekker, zo een meevaller hadden wij ook begin dit jaar, wel iets minder dan bij jullie maar toch. we hebben toen de bovenverdieping van ons huis aangepakt!

ik hoor alleen net van mijn vriend dat we pas in januari de kinderopvangtoeslag terugkrijgen van november en december.
    misschien dat dit normaal is hoor, is voor ons de eerste keer.
    maar tja dat is weer een kostenpostje van ruim 600 euries in december, fijn daar gaan de feestdagen!
    kan ik zo van balen he, ik weet het geld komt wel weer terug maar waarom nou net niet in december al. maar goed daar kunnen ze bij de belastingdienst eigenlijk ook niets aan doen, maar tja je wil toch ff spuien op iemand en dan maar op hun! haha

liefs joyce

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Oh nee de kindertoeslag dat is ook een drama geweest hier, pfff....daar ben ik dus ook een half jaar mee bezig geweest om dat eens te krijgen, eerst 3 maanden wel dan 3 maanden niet, dus ikke gezegd dat ik nog 2 maanden kreeg en na 3 maanden weer zoveeeeel te hebben gebelt, wilde ze bijna die 2 maanden door me neus heen boren... :evil: zo ben weer helemaal grrrr......
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10....

ja het gaat weer.... ;)

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Na hoeveel jaar is een aangifte verjaard?

Wij hadden namelijk een eigen zaak (ja als je hard werkt moet je flink afdragen in NL) en die hebben we in 2005 gestopt. We hadden in december aangifte van de BTW gedaan en die werd niet berekend, wij dachten die komt alsnog met de afwikkeling van de zaak. Niks dus, we hebben wel een hoop voorlopige aanslagen gehad terwijl onze zaak al niet meer bestond! Kun je steeds brieven schrijven met daarin dat de zaak al lang opgeheven is.

Al met al krijgt de belasting nog flink wat van ons (wat ik opzij heb gezet) maar nu meer dan 2 jaar na datum nog geen aanslag.

IB groep is mijn vriend helemaal niet, ik had per ongeluk (ja eigen schuld natuurlijk) teveel bijverdiend. En daar komen ze dan in 2007 mee anzetten (dat ik in 2002 teveel verdiend had) gelijk terugbetalen. Maar heb in 2003 en 2004 hetzelfde bijverdiend, dus kruis mijn vingertjes dat de IB daar niet achter komt

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Het zijn mijn grootste vrienden.. Snap niet dat jullie hier moeite mee hebben :)

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Noooooooooit problemen gehad met de Belastingdienst. Integendeel: dankzij de Belastingdienst hebben wij ons huis kunnen kopen. We hadden een inkomstenverklaring van mijn man nodig voor de hypotheek, maar zijn werkgever was failliet en hadden natuurlijk niets meer afgewikkeld. Wat was ik blij toen uiteindelijk de Belastingdienst een inkomstenverklaring af wilde geven aan de hand van kopietjes van zijn salarisstroken (altijd bewaren dus hè dames!). Anders hadden we nooit een huis kunnen kopen, want dan waren zijn inkomsten over dat jaar 0 geweest.

Groetjes,
    Josien

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn stiefvader is belastingadviseur. hij verbaast zich er altijd over hoeveel mensen wel weten wanneer ze toeslagen krijgen (bijv huurtoeslag) maar als ze er geen recht meer erop hebben, dat dat ineens 'vergeten' te melden. de exvriend van mijn zus was er zo een: was werkeloos geraakt en kreeg toen huurtoeslag. toen vond hij weer werk en heeft alweer maanden een vaste fulltime baan. Toen hij in marokko op vakantie was bij zijn ouders moest mijn zus op zijn huis passen en de post doen, kreeg hij dus een terugvordering van bijna 2000 euro! Hij was echt niet blij toen hij weer thuiskwam en overweegt zelfs om weer in marokko te gaan wonen want ook hij HAAT de belastingdienst.

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ja je moet het natuurlijk wel zelf in de gaten houden. Net als bij mij en de IBG, dat was ook gewoon eigen schuld.

weet iemand nou wanneer een aagifte verjaard is?

12. Niet meer actief

Peet, bij mij kwamen ze dus in 2007 nog met een aangifte van 2001 op de proppen zetten. Als je zélf iets terug wilt claimen, vervalt dat na 5 jaar zeiden ze, maar als zíj iets van jou willen claimen, geldt die periode schijnbaar niet:(

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Peetje24: een belastingschuld verjaart na 5 jaar, dezelfde termijn als waarop nagevorderd mag worden en dezelfde termijn waarbinnen om teruggave gevraagd kan worden. Tenzij er nieuwe feiten boven tafel komen die tot dan niet bekend waren dan mogen ze tot 10 jaar terug navorderen.

14. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Lekker veel reacties zeg :) :)
    Morgen ga ik de belastingdienst bellen. Ben zeer benieuwd ;)

15. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Volgens mij heeft het toch echt te maken met het geschatte jaarinkomen dat je zelf opgegeven hebt bij de aanvraag. Aan de hand van het inkomen dat jij opgeeft wordt voorlopig berekend of je wel of geen recht hebt op huurtoeslag. Als er tussentijds dus iets wijzigt in je inkomen moet je dit direct doorgeven.
    De belastingdienst stelt na afloop van het jaar, als de volledige inkomensgegevens bij hun bekend zijn, definitief vast of je de toeslag wel of niet terecht ontvangen hebt.
    Het geschatte jaarinkomen bij de aanvraag kun je dus beter iets te hoog opgeven en maandelijks iets te weinig aan toeslag ontvangen en na afloop van het jaar een nabetaling, als te laag opgeven, maandelijks te veel ontvangen en achteraf moeten terugbetalen.

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja en daar ben ik nu dus al een paar MAANDEN mee bezig. Krijg iedere keer pas na tig weken de brief en iedere keer staat het er fout in terwijl ik het toch echt goed doorgeef (controleer het altijd).
    Vandaag weer papieren gekregen... nog niet geregeld... kan morgen weer gaan bellen... pff....

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hihi wie haat nou de Belastingdienst niet. Mensen die er niets van weten kunnen veel beter hun zaakjes door een professional laten regelen. Voor 100 euro ofzo doen ze je aangifte op een accountantskantoor (als je gewoon in loondienst bent) en dan is alles netjes geregeld. En door de kennis die ze daar in huis hebben haal je er veel meer uit dan dat je zelf alles invult en verdien je dus zo je accountantskosten terug. Ja jullie zullen wel zeggen, je hebt makkelijk praten als accountantskantoormedewerker, maar het is wel waar.

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    De IB gaat nog wel redelijk, daar gaat GELUKKIG aan deze kant niet veel mee mis, maar als het om huurtoeslag gaat of kindertoeslag.. :evil:
    Volgens mij doordat dat ieder jaar ook weer verandert snappen ze er daar zelf ook de ballen niet van..
    En er zijn zeker wel eens mensen die frauderen, maar degene die het dan wel JAREN netjes tig keer doorgeven die zijn de lul, zoals ikke.. :(
    Ach het blijf gewoon de KUT BELASTINGDIENST! ;)

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Eliesja,

Als er zoveel fout gaat bij jou en je moet er elke keer achterheen zitten, zou ik zeker ook een kostenvergoeding eisen. Als het een fout van de belastingdienst betreft, heb je hierop recht. Je moet dus wel binnen de bewuste bezwaartermijn van 6 weken na de aanslag een bezwaarschrift indienen (staat ook op iedere aanslag).

Je zet in je brief dan de volgende tekst:

Tevens verzoekt belanghebbende om vergoeding van de in bezwaarfase gemaakte kosten ex artikel 7:15 Awb, nu het aan het bestuursorgaan is te wijten dat het besluit onrechtmatig is genomen. Belanghebbende verzoekt u primair een integrale kostenvergoeding toe te kennen op grond van artikel 2, lid 3 Besluit proceskosten bestuursrecht en subsidiair een forfaitaire vergoeding zoals beschreven in het Besluit proceskosten bestuursrecht.

Enne... die tip van Lientje is een goeie: bij vragen gewoon naar een accountant. Het kost wel wat geld, maar je bent wel van het hele gezeur af en alles wordt je uit handen genomen.

Groetjes,
    Josien

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik laat mijn papieren ook altijd invullen. Kost ons 50 euro en alles is netjes en goed ingevoerd! Ik ga mij daar zelf niet aan wagen... :( Heb het 1 keer gedaan en toen is alles behoorlijk mis gegaan :)

Deel Deze Pagina