Ik haat de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dit verhaaltje klopt dus precies. Heb net de belastingdienst gebeld en volgens haar was mijn man zijn inkomen goed bij de aanvraag van huurtoeslag. Maar tussendoor is zijn salaris gewijzigd (misschien met 2 euro) en dan zien ze dus een hele tijd later dat je er geen recht meer op hebt. Gewoon gelijk over het hele jaar niet meer.
    Wij hebben nooit geweten dat je dit soort dingen moet wijzigen. En waar praten we nou over zeg. Volgens mij is bij iedereen elke maand zijn salaris wel anders. Het is nooit elke maand gelijk. En wij hebben dan gelijk de pech dat we ernaast piezen.
    Vind echt dat dit beter uitgelegd moet worden als je het aanvraagt
    Mijn man die had dit anders zeker te weten wel doorgegeven..
    Ben hier zo ziek van...

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Kun je niet ergens meer een aftrekpost vandaan toveren? Heb je bijvoorbeeld je ziektekosten allemaal opgegeven, de premie die uit je loon is gehaald, en de kilometers van een naar medische dingen zoals dokter, ziekenhuis, tandarts enzo? Want dan val je er misschien net wel onder. En ik zou echt met het hele zaakje naar een accountant gaan als ik jou was. Misschien kan die nog wat voor je doen qua aftrekposten, zodat je je toeslag niet terug hoeft te betalen.

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja ik denk dat we dat maar moeten doen Lientje. Dank je wel voor de tip meis.. :D

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Geen dank. Als je een accountantskantoor zoekt, mag je me altijd pb-en.

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dat van die huurtoeslag dat kreeg ik dus steeds van hun, terwijl ik dr geen recht op had en ik heb het jaren proberen stop te zetten, gelukkig is dit eindelijk gebeurt. Dat van de kindertoeslag loopt inmiddels zoals het hoort, na twee/drie maanden bellen...
    Maar zal het in ieder geval onthouden, bedankt voor de tip! ;)

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dank je wel! Heel lief van je! :D

7. babyloveyaa

babyloveyaa Actief lid

14 okt 2007
    102
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou het met je klantmanneger bij het cwi bespreken.
    Helaas kunnen ze het wel trugvragen ookal is het hun schuld
    Probeer een betalingsregeling te onderhandelen

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik wil alleen maar even zeggen dat de Belastingdienst mijn vriend wél is. Zonder de Belastingdienst geen huis, geen kinderopvangtoeslag enz.
    Het zijn ook maar mensen die daar werken. Ze krijgen elke keer nieuwe wetten voor hun kiezen en moeten goed opletten om welk jaar het nou gaat. Als je je inkomen niet goed invult of inschat is dat jouw probleem, niet die van de Belastingdienst. En kijk dan ook even in wat voor land je woont. Alles is hier geregeld, mede door de Belastingdienst.
    Ik weet dat het lullig is als je moet betalen, maar blijkbaar is je inkomen er ook naar. Ik wil ook wel veel betalen, dan zou ik ook veel meer inkomen hebben (of mijn papieren verkeerd hebben ingevuld).

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ben het deels wel met je eens, het enige wat ik in nederland echt belachelijk vind is de belasting die je betaald over een erfenis. Dan denk ik daar heeft de belastingdienst toch echt niks mee te maken. Als je een huis erft ofzo, dan is over dat huis al jaren betaald. Je familie heeft daar hun hele leven voor gewerkt, en dan moet je ook nog eens belasting betalen als je het erft, dat vind ik echt krom

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ondanks dat de belastingdienst rare streken heeft ben ik er heel blij mee. Zonder de belastingdienst heeft Nederland geen sociaal stelsel namelijk.

Groetjes, Didier

11. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik vind het gewoon knudde dat we eerst wel recht hadden
    En 5 maanden later verdiende mijn man 2 euro meer als bij de aanvraag
    En gelijk stopt alles :confused:
    Is toch raar? Ik snap best dat er regeltjes zijn, maar die maanden dat we er wel recht op hadden moeten we evengoed terugbetalen :(

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    BELASTING DIENST ZIJN GEWOON SHOOIERS!

Deel Deze Pagina