Ik haat knoflook geur...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    ... uit m'n vriend's mond!

Wanneer hij Indiaanse gerecht eet uit de afhaal of gewoon eten met zoveel knoflook, het kan echt mijn dag verpesten.

Ik wil hem zoenen en knuffelen (sinds ik nu zwanger ben kan ik alles beter ruiken) maar ik zeg echt bah bah met knoflook geur.

En zo erg dat ik gezegd heb, als je vaker na knoflook ruikt, verpest het onze relatie!

Eerlijk waar.

Zelfs mond water en hardnekkige tandpasta, kauwgom, verdwijnt de knoflook geur niet. Het is gewoon zo sterk!

Alleen de dag erna en als hij geen knoflook gerechten eet, ruikt hij lekker!

Zelfs zijn lichaam ruikt naar knoflook wanneer hij knoflook gerechten heeft gegeten.

Wat moet ik doen om de knoflook geur bij hem te verminderen of dat je nauwelijks ruikt?

Ik zit er erg mee. Ik wil niet leven met iemand die continu naar knoflook ruikt, is killing me! :(

2. Zelf knoflook eten? :(

Of anders helpt peterselie kauwen tegen knoflookgeur uit de mond, heb ik ooit eens gehoord...

In elk geval: sterkte!!

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hormoontjes? Vind het nogal wat dat je "er niet mee kunt leven"...
    Gewoon zelf ook wat knoflook eten, dan ruik je niets :p

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Haha kan me absoluut niet voorstellen, ik eet overal knoflook bij:p.

Op een koffieboon kauwen en koffie drinken helpt volgens mij ook wel.

En anders zelf wat knoflook eten^^

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Het enige dat inderdaad helpt is zelf ook knoflook eten en dan het liefst nog net even wat meer dan je vriend, maar ik weet niet of je dat nu tijdens je zwangerschap trekt. Kun je je vriend anders niet uitleggen hoe erg die knoflookgeur is tijdens je zwangerschap? Best veel zwangeren hebben hier last van. Hier heeft mijn man ook zo'n beetje zes maanden een knoflookverbod gehad tijdens mn zwangerschap. At hij toch een keer knoflook, dan sliep hij op de logeerkamer. Hij vond het niet leuk, maar begreep het wel. Succes!

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hormoontjes spelen wel een beetje op :p?
    Ik weet niet hoe je knoflookgeur neutraliseert.
    Geen afhaal meer doen, en zelf het eten koken? Knoflook verstoppen of niet meer kopen?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wow heftig zeg, eet je het zelf ook niet?

Wij eten serieus dagelijks wel knoflook.

8. Mijn favoriete maaltijd is een pitabroodje met zelfgemaakte knoflooksaus... Hoeft niet eens iets van shoarma bij :D

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou ik vind de knoflook die je vroeger bij de shoarma tenten kreeg vele malen erger dan die van tegenwoordig hoor.
    Wij hebben elke dag knoflook teentjes in ons eten maar dat ruik je totaal niet hoor.

Ik vind als wij de knoflook teentjes in een vijzel stampen zelfs heerlijk ruiken

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb er geen moeite mee.

Maar eet zelf ook dagelijks knoflook..

Heb eerder medelijden met mn man als ik haring op heb hij eet het niet nou dat meurt nog erger als knoflook haha.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vraag ik me ook altijd af, we eten dagelijks knoflook maar is het gewoon niet dat het zo erg ruikt of ruik ik het zelf niet meer?

Gebruik wel 4 a 5 teentjes in het eten.

12. minon

minon Niet meer actief

Ik kon er ook niet tegen in de zwangerschap.
    Niet discriminerend bedoelt maar als ik dan in de aldi was de meeste dames daar rook je van een meter afstand al. Heb drie keer mn volle kar laten staan om buiten in de prullenbak te kotsen. Getver wat kon ik er slecht tegen. Sindsdien nooit meer in de aldi geweest. Drempelvrees denk ik.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja hier ook :D

Ik kan niet zonder knoflook

Ik sta er niet eens bij stil eigenlijk of andere mensen het ruiken. :)

Het is ook zo gezond dat ik het ook echt niet ga laten...ook al stink ik :cool:

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Daarbij stink ik liever naar knoflook als naar oud zweet brrrrrrrrr

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat heeft het met de Aldi te maken dan? Waarom niet de plus of AH???:(
    Daar eten de vrouwen minder knoflook denk je??

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook dagelijks véél knoflook. We eten het beide en ook al ben ik zwanger, ik vind de lucht niet anders dan anders..

17. dekilene

dekilene Niet meer actief

Mmm turkse pizza of kapsalon met veeeel knoflooksaus eten...
    Hihi

18. minon

minon Niet meer actief

Dat niet maar in onze aldi lopen heel veel Turkse/Marokkaanse vrouwen en die ruik je toch echt meer naar knoflook/zweetgeur dan anderen. Misschien hebben hun ander soort ofzo? Geen idee..
    In de plus en ah zie je ze hier niet of nauwelijks.
    De jongere generatie valt wel mee maar de vrouwen die in een hoofddoek en lange jassen en op slippers zegmaar die wel. Ik heb echt niets tegen ze hoor maar toen kon ik er echt niet tegen. Als ik een dag gewerkt heb zal ik ook heus wel eens naar zweet ruiken in een winkel

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is geen zweet of knoflook geur hoor.

Maar buitenlandse mensen koken met wat meer kruiden die je ruikt.
    ( als ik Indisch heb gekookt ruik je me ook op een kilometer afstand alleen al door de kruiden en dan heb ik het nog niet eens gegeten )

Edit zelfde als met de frituurpan..

Als je frituurt in huis ruikt ook alles naar frituur jij ruikt dat niet maar andere wel.

20. minon

minon Niet meer actief

Okay... Dan is dat het. Nooit geweten maar als je het ruikt lijkt het op een combinatie van zweet en knoflook.
    Ik kon er toen echt niet tegen. Nu denk ik hooguit hmm ik ruik wat.. en verder niks..

Deel Deze Pagina