ik heb voor mijn trouwen (ver voor) mijn achternaam laten veranderen in die van mijn moeder.. veel geld kwijt en een hoop geregel, maar ik wilde het graag
Ik had vroeger ook een hekel aan m'n achternaam, slechte band met m'n vader en vond t gewoon een stomme naam. Was daarom blij dat ik ging trouwen en van die stomme naam af was Nu ben ik alweer 2jr gescheiden en gebruik ik dus m'n eigen naam weer. En m'n dochter....die vindt mijn naam veel mooier dan die van haar vader en wil dus juist mijn naam hebben haha. Nouja dat zien we over een paar jaar wel weer Ik kan me voorstellen dat het heel anders is als er zulke slechte associaties met die achternaam zijn...vervelend!
klopt, en bij de zorgverzekering vragen ze ook altijd naar mijn meisjesnaam brrr. Ach ja die paar keer dat ik hem nog moet noemen. Het is misschien ook wel de meest voorkomende achternaam die er in nederland gehanteerd wordt dus een associatie zal er niet snel zijn van andere mensen hun kant.
Ik niet maar mijn man wel. Die heeft destijds toen we trouwden, mijn achternaam genomen omdat hij niet meer verbonden wilde zijn met zn biologische vader.
Hallo! Ik herken het... elke keer als ik mijn meisjesnaam uitspreek voel ik een soort walging, alsof ik moet overgeven... Mijn achternaam is ook geen jansen, dus inderdaad 'dochter van...'bah bah bah! Ik verbeter dan altijd en zeg, nee, ik ben de dochter van mijn moeder, gelukkig. Je weet dat je je naam kunt wijzigen naar de naam van je moeder? Kost wel wat, maar dan heb je ook wat... Mocht je willen spuien, mijn pm-box staat open! Groetjes!
ik ben ook niet heel blij met mijn achternaam. Overigens een veel voorkomende naam. Alleen ik heb die van mn moeder, en mn moeder van haar stiefvader. Dus officieel heb ik een achternaam waar ik geen familie van ben. Dat vind ik jammer.
Nee ik heb geen hekel aan mijn meisjesnaam, die ik eigenlijk niet meer gebruik sinds ik getrouwd ben. Ik haat meer mijn voornaam. Elke keer als ik mijn naam hoor krijg ik kippenvel... Verschrikkelijk!
Haha ik vind van wel. Vooral toen een zangeres uit Amerika bekend werd die ook zo heet. Hij is te lang, word altijd verkeerd uit gesproken, vooral in het dorp waar ik nu woon. De afkortingen zijn vreselijk, toen ik op de middelbare school zat noemden ze me Gabber.... Terwijl ik echt geen gabber ben Nu is er ook een ZP lid die haar dochter ook zo heeft genoemd, dus dit is een hele persoonlijke mening.
van mijn achternaam zijn er ongeveer een 15 in nederland en thats it. de rest is hoog op stand in het buitenland. het is dus heel snel 1+1= en dat is gewoon heel jammer.
Toen ik een jaar of 16 was heb ik mijn achternaam laten veranderen. Zelfde reden als jou, geen contact meer met vader, en wil er ook niets mee te maken hebben. Waarom zou ik de achternaam dragen van een man die mij ontzettend veel verdriet heeft gedaan? Hij heeft niets gedaan om dat te verdienen. Eigenlijk is het een makkelijke procedure, kost nu 500 euro volgens mij. Ze sturen vader een brief, hij kan bezwaar maken of niet. Maakt hij geen bezwaar dan is het klaar, maakt hij bezwaar, zal hij met hele goede argumenten moeten komen... Mijn vader heeft toendertijd wel bezwaar gemaakt, maar helaas voor hem was het argument: Dit is de laatste binding met mijn kinderen, niet genoeg Inmiddels getrouwd, en heb mijn eigen achternaam gehouden, ben namelijk heel trots op mijn achternaam, heb er voor moeten vechten! Zo trots, dat ook de kinderen mijn achternaam hebben gekregen
ik had t meer om andere redenen, kinderen spotten vroeger met mn achternaam. plagen enzo. ze maakte er koffie van. mn voornaam is laura dus lauwe kofffie enzo. werd t erg zat. wilde toen ook andere naam. mijn achternaam komt ook niet veel voor, vroeger op middelbare school hadden sommige leraren aan mij meteen een hekel vanwege mijn nicht die t nogal bont gemaakt had op school. ook altijd vergeleken met mn nichten. Altijd vragen ben jij er eentje van die? oh niet die dan van die?? familie van ?? ja pff. maar nu heb ik geen probleem meer ermee, maar kan goed begrijpen als er iets is zoals n kl *****K van een vader bijvoorbeeld dat je echt n hekel krijgt aan de achternaam. stom eigenlijk dat t dan zoveel geld kost.