vragen aan de verkopers onder ons...

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij hebben in het verleden af en toe op een rommelmarkt gestaan om spullen te verkopen. Ondertussen een tijd niet gedaan en wel heel veel spullen verzameld, bijvoorbeeld speelgoed, kleding en andere zaken waar wij niets (meer) mee doen of op uitgekeken zijn. Het is nu echt heel veel geworden en ik wil dat heel graag gaan opruimen, sorteren, verkopen, doneren etc. Ik weet alleen niet goed hoe ik het aan moet pakken, het is zoveel dat ik niet van alles foto's kan maken en per stuk een advertentie aan kan maken.
    Hoe los ik dit op? Alleen de topstukken verkopen of in pakketjes verkopen? Op Marktplaats of Facebook? Marktplaats heb ik ervaring mee, met iets verkopen op Facebook niet. Hoe moet dat?
    Hoe pakken jullie zoiets aan, wat zijn de trucjes om veel te verkopen? Dat het iets opbrengt is natuurlijk heel fijn (heb momenteel geen inkomen) maar ook dat ik er ruimte voor terug ga krijgen is een pluspunt.

Kom maar op met de tips! Bedankt alvast!

2. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Facebook groepjes of marktplaats en als er een bekende rommelmarkt is zou ik daar gaan staan. Mijn ervaring is dat mp het meest oplevert alleen duurt dat langer

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.838
    2.257
    113
    Hmm k heb geen ervaring. Maar zou eerst alles wat eigenlijk niks opbrengt eruit zoeken. Dit of naar de stort of naar de kringloop brengen.
    Dan zou ik het een beetje sorteren. Bijv speelgoed en dan alle poppen, duplo, autos etc bij elkaar. Dit kan je denk ik makkelijker verkopen dan ieder dingetje los.
    Kleding t zelfde. Vaaknzie je voor kinderkleding paketten op MP, per maat. Is dat wat?
    Grote dingen apart op MP zetten. En niet alles tegelijk willen verkopen denk, dan wordt je gek. Gewoon 10 dingen erop en als er wat weg is, iets anders opzetten.

Ik ben altijd vrij rigoreus en breng t naar de stort of kringloop, maar zeker als je t geld kan gebruiken en t is zoveel voelt dat misch zonde
    En misch kan je t e.e.a. Nog kwijt aan vluchtelingenwerk, als je daar voor bent iig?

4. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ze gaan hier in de regio een AZC openen, dus daar wil ik sowieso aan geven als het zover is. Gewoon wat speelgoed, kleding en dingen die de moeite van het los verkopen niet echt meer waard zijn maar nog wel goed genoeg voor een ronde bij mensen die weinig/niets hebben.

Ik zie er echt zo tegenop, het is zo'n onoverzichtelijke berg geworden doordat er steeds maar bij wordt gezet. Nu staat het zo vol dat ik eigenlijk echt belangrijkere spullen niet meer bij kan of kan vinden.

Maar hoe doe je dat op Facebook? Hoe laat je weten dat je wat te koop hebt? Moet dat op je eigen timeline of op een verzamelpunt?

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Werkt het trouwens als je op marktplaats in je advertentie wijst op dat je meer advertenties erop hebt staan of gaan mensen/potentiële kopers daar toch niet tussen kijken?
    Op zich is het plaatsen van 10 of 20 dingen een optie, maar ben dan altijd bang dat als ik niet alles erop zet dat ik kopers misloop die misschien meer hadden af willen nemen als ze het geweten hadden...

Pakketten kleding per maat maken lukt zeker, maar verkoopt dat?

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    FB.
    Zoek een koopjeshoek pagina op in omgeving waar je woont..
    Je eerst aanmelden. Dan kan je de koopjes bekijken van anderen. Dan heb je een idee wat er te koop is tegen welke prijs.
    Let op: koopjeshoek is meer bedoeld voor impulsaankopen. Je kan lastig zoeken.. Speel daar op in. Woensdag zijn de meeste moeders thuis. Is het slecht weer; dan zijn er veel mogelijke kopers online. Nadeel, er wordt dan ook veel gepost..

MP. Zet in de omschrijving wat zoal nog meer te koop aanbiedt. Vooral merken.

Verkoop zoveel mogelijk seizoensgebonden. Een opblaasbad in de winter verkopen is kansloos.

Verkoop waar je bij kan.. Het hoeft niet in 1x.

7. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Meer tips?

Wat voor spullen kan je echt niet verkopen via Mp of rommelmarkt en kun je beter weggooien of naar kringloop?

8. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Plaatselijke facebook verkoopsites of weggeefhoeken (gratis) Hier kom je bijna altijd van je spullen af. heel veel leden in dat soort verkoopgroepen.

9. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    #9 K0pjeThee, 23 dec 2015
    Laatst bewerkt: 23 dec 2015
    Succes :p

Ik heb hetzelfde, ook een zolder met dozen vol kleding van maat 56 t/m 128 voor meisjes en jongens+ nog spullen die we niet zouden missen.

Als ik een keer de moed heb om er aan te beginnen( en ik er tijd voor heb), dan zou ik eerst de kleding sorteren op;

*goed verkoopbaar in nette staat
    * nog goed om in kledingcontainers te doen maar niet om te verkopen
    * kleding die je een ander niet toewenst weggooien:p

Dan zou ik pakketten samenstellen, merkloos bijv. en dan sorteren op kledingmaat en verkopen.

De nette en mooie merkkleding los verkopen

De spullen die ik niet zou missen zou ik weggooien als de waarde maar een paar euro( zeg maar onder de 7,50) is of als je denkt dat het slecht verkoopt.

Dingen die wat meer opbrengen, verkopen.

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ja dat verkoopt goed hoor, heb zelf ook weleens pakketten verkocht en dat liep goed. ( en ja heb nu nog een hoop liggen :p)

Je kan altijd bij je advertentie vermelden dat je meer hebt.

Ik heb ook weleens een pakket verkocht met 2 kledingmaten zomer en winter , veel merk en ook een een paar dingen non merk. Kreeg ik dan 130 euro voor. Kostte wel veel moeite om alles op de foto te krijgen, maar alles 1 voor 1 op de foto kost ook meer tijd.
    Als je kleding hebt liggen van maat 98 en maat 104 dan kan je dat prima samen verkopen en plaatsen op marktplaats bij de rubriek maat 98. Vaak zijn ze in een maat er na ook wel geinteresseerd.

Je kan het beste zelf even kijken wat je zelf het meest de moeite waard vindt.

Je kan alles in 1x van 1 maat of 2 maten op de foto zetten, of je verkoopt een merk pakket en apart een non merk pakket.

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Bedankt voor de tips, ga er zeker mee aan de slag.
    Heb gisteren en vandaag al boxen gehaald bij de action om belangrijkere spullen die we gaan behouden netjes in op te bergen. Mijn handen jeuken om eraan te beginnen, maar ga toch echt wachten tot na de vakantie, dan gaat mijn jongste ook voortaan naar de basisschol en heb ik veel meer tijd zonder dat het dan ten koste gaat van de tijd/aandacht voor de kinders

Deel Deze Pagina