Ik haat mijn nieuwe onderburen.

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja maar dan werkt het een andere kant op zoals ik eerder schreef. Mooie wijk, dure huizen, twee verdieners en kinderen die aan hun lot worden overgelaten. Allemaal carrière makers maar tijd voor huiswerk van kind is er niet. Kinderen hangen op straat of op de opvang. Mijn ervaring is dat deze mensen op hoog niveau asociaal gedrag vertonen en ik denk dat ik dat erger vind dan het gedrag in een sociale huurwijk. Tsja mensen hebben misschien een minder hoog niveau en werken soms niet. Maar ze besteden tijd aan hun kinderen, veroordelen anderen niet als ze niet elke 4 jaar een andere auto kopen, de keuken ouder is dan 10 jaar en ze niet minstens 3x per jaar met het vliegtuig met vakantie gaan. Ik heb zelf altijd jn goede wijken gewoont, met mijn ouders maar later toen ik het huis uit ging ook. Door omstandigheden woon ik nu op een flat in een sociale huurwijk. Met de mensen hier echt niks mis. Het is dat we graag beneden willen wonen voor de kinderen anders hadden we hier nog jaren gebleven.

Bailey07 en Chocolat vinden dit leuk.
  2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een ander publiek zeker, maar geld of een hoge opleiding geeft geen garantie op (a)sociaal gedrag vertonen.

Ik ken mensen die alles materieel goed voor elkaar hebben maar emotioneel totaal niet. En dan zijn er stellen die het met (veel) minder moeten doen maar wel aangename mensen zijn. Die betrokken zijn bij hun kinderen en de school, etc..

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

@Nescio en @twinkle star ik weet dat er heus uitzonderingen zijn. En opleidingsniveau wil ik hier al helemaal niet aan koppelen maar aan de rand van onze wijk staan dus een aantal rijen die @Nutella beschrijft. Zijn dus idd allemaal de hele dag thuis. Maar niet om op de kinderen te letten hoor en met huiswerk te helpen, maar zitten met kratten en blikken bier voor het huis. Kinderen lopen ergens de wijk te slopen.

Op de school van mijn kinderen zitten veel 2 verdieners en die kinderen lopen helemaal niet in de wijk rond. Zitten gewoon bij de go of bso en bij het gros is en papa en mama een dag thuis doordeweek. Tijd genoeg om huiswerk te doen.

Louise11110 en Harperhazel vinden dit leuk.
  4. twinkle star

Snap wel dat er uitzonderingen zijn maar om dan meteen te zeggen dat sociale huur verkeerd is, is niet ok. In de kleine goedkope flatjes zal best wel het een en ander mis zijn maar niet alle sociale huur is slecht.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Maar het is ook niet oké om te zeggen dat twee verdieners met kinderen hun kinderen verwaarlozen toch? Zoveel mensen zoveel wensen...

6. twinkle star

Nee hoor maar ik zeg ook niet dat dat altijd zo is bij twee verdieners. Je trekt het nu een beetje uit zijn verband. Ik gaf aan dat ik in een mooie dure nieuwbouwwijk gewoont heb waar dit veel voor kwam. Veel moeders werkte fulltime waardoor kids veel op de opvang zaten, als ze ouder waren veel buiten rond liepen omdat er thuis niemand thuis was en kinderen bij mijn kinderen in de klas niet echt betrokken ouders hadden. Huiswerk waar niet mee geholpen werd, activiteiten op school waar niet bij geholpen werd enz. Ik heb nooit gezegd dat het overal zo is.... maar aangegeven dat hoog opgeleide mensen in een dure wijk met koophuizen ook echt asociaal gedrag kunnen vertonen en dat zon wijk niet oer definitie beter hoeft te zijn.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is ook waar, denk sowieso dat als beide ouders langdurig geen werk hebben het geen best voorbeeld is voor de kinderen. Ook hier zijn er uitzonderingen natuurlijk, maar het beeld dat je beschrijft is mij ook niet onbekend.

tuc vindt dit leuk.
  8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dacht dat de discussie ging over vervelende onderburen?

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mja, elders dacht ik dat een topic over verbouwingen in huis ging, blijkt het over n**ken te gaan... Niet elke discussie is blijkbaar wat het lijkt.

cactusje, Marchella, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hoi dames even een reactie. (sorry kon niet eerder reageren).

Helaas merk ik op dat de 'leuke, werkende' buren verhuizen. Afgelopen half jaar zijn er al vijf verhuisd en zijn er mensen gekomen met een verleden (werkloos ALLEBEI, vluchtelingen, asielzoekers, mensen met psygische problemen). Oordeel ik over deze mensen, nee. Alleen is er echt overduidelijk een verschil met de oude buren. Jarenlang nooit wat meegemaakt en altijd maakten wij met de vorige buren een praatje. Met deze buren kan je niet eens communiceren vanwege het niet spreken van de taal, achterdochtig, kort lontje en weet ik het allemaal. Ik voel mij absoluut niet meer veilig in deze buurt.

Wanneer ik de naam van de wijk hier zou vertellen, zou iedereen begrijpen waarom. Het is helaas een beruchte wijk geworden met een heel slecht imago. Ik ben ook absoluut niet heilig, maar heb altijd geleerd om respect voor je buren te hebben. Gelukkig sinds één week hoor ik hem bijna niet meer en ben ik ook weer aan het werk. Of ik nu al mijn onderburen kan haten?

Geloof mij, wanneer je wekenlang slaaptekort hebt en op de momenten dat de kleine slaapt ook niet kan slapen dat er dan iets van binnen in je knapt..

Janna vindt dit leuk.
  12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Als je zoveel last hebt van al je nieuwe buren dan verhuis je toch?
    Ben je gelijk van alles verlost.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    :roflmao::roflmao:

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat er na zo'n lange tijd van ergenis iets knapt snap ik op zich maar je bent er zelf bij om het niet zo ver te hoeven laten komen.

Met handen en voeten kom je heel ver hoor, wij hadden hier ook slecht Nederlands sprekende buren maar met wat engels, nederlands, duits, frans, handen en voeten kwamen we al een heel eind hoor. Je moet het alleen wel willen en dat mis ik jouw stukje. Jij spreekt meteen negatief omdat die mensen voor overlast zorgen maar je neemt niet de moeite om met ze te communiceren. Want wie zegt dat ze dat korte lontje tegenover jou ook hebben? Je hebt het niet eens geprobeerd. Pas als je het geprobeerd hebt en het lukt niet DAN kan je verdere stappen ondernemen. Of je nu in een slechte wijk woont of niet, als je het niet probeert weet je het niet.

Meiske2015 vindt dit leuk.
  15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Geloof mij, ik wil al jaren verhuizen. Helaas is het vinden van een andere woning knap lastig.

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Op verzoek van TS gesloten

Deel Deze Pagina