Ik haat mijn trouwjurk! :(

Discussie in 'De lounge' gestart door pregnantje, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ach wat vervelend nou! Was er iemand anders bij je en wat zei die ervan?

Ik zou bellen naar de bruidszaak en je verhaal doen. Vraag gewoon of je deze week nog langs kan om te kijken naar een oplossing. Neem iemand mee die eerlijk is en durft te zeggen waar het op staat (en die een grote mond durft te geven in de zaak ;)).
    Vaak kunnen ze bij een bruidszaak goed naaien en kunnen ze de jurk op bepaalde plekken vast wel wat innemen of uitleggen om hem misschien net even anders te laten vallen. Ook kunnen applicaties (een lint, bloemen, wat steentjes) een heel verschil maken.

Daarnaast: je vind jezelf misschien een 'groot wit vlak van opzij' maar vaak kijken anderen daar echt anders tegenaan. Bedenk je verder dat je op de dag zelf sieraden om hebt, mooie make-up, haar mooi en je hebt wss een boeket in je handen. Geloof me, dat maakt ook veel verschil voor het eindplaatje.

Heb vertrouwen dat het goed komt!

2. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    @Emma86: ja, mijn moeder was erbij. Maar ja, daar had ik niet zo veel aan. Die ging een beetje met de verkopers meepraten. Sowieso, elke keer dat ik naar die winkel ben geweest, keken ze vooral HAAR aan, ipv mij, alsof ZIJ een jurk ging kopen.

Ik kreeg dingen te horen als: "je lichaam verandert nu eenmaal en dat is even wennen.", terwijl ik er op zich helemaal geen probleem mee heb dat mijn buik groeit. Dat is toch de bedoeling :p

Wel een goed idee om een mondiger iemand mee te nemen. Mijn moeder is nogal snel om, zeg maar.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Naar die bruidzaak (vooraf even bellen is goed idee), neem iemand mee én laat foto's en filmpje maken.
    Dan kun je het ook zelf nog eens bekijken zoals anderen het zullen zien. Om je zelf van opzij te bekijken in de spiegel moet je je verdraaien, het is in elk geval niet erg natuurlijk. En bewegend beeld is weer heel anders.

En als je weer moet huilen, so be it. Niet schamen voor je tranen! Bruid x Zwanger = Huilen in het kwadraat. Jammer dan... Het gaat erom dat er echt naar je geluisterd en met je meegedacht wordt.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oh dat is niet leuk zeg! Ik wilde eerst in broek met jasje trouwen maar heb uiteindelijk toch voor een jurk gekozen. Ik was toen 27wk zwanger van mijn 3e. En in eerste instantie vond ik het ook maar niets, maar achteraf lijkt het allemaal prima nadat ik foto's had gemaakt. Wat ook erg helpt is het juiste ondergoed eronder. Ik had een positieonderbroek met kleine pijpjes en die liep helemaal over mijn buik, hierdoor leek de jurk ook al meteen een stuk beter.
    Misschien dat ze meer accent op de buik kunnen leggen. Ik stel me nu zo voor, but correct me if i'm wrong, dat je jurk juist vanaf je borsten strak staat ipv dat ie over je buik loopt.

En als je dan toch foto's gaat maken, post hem hier ook even, kunnen wij ook oordelen ;)

Succes

5. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh meid wat vervelend dat je je zo moet voelen! En laat de tranen de vrije loop, liever daar in de winkel als op jullie mooie dag! Ik zou kijken of je iemand mee kunt nemen naar de winkel die eerlijk is en je kan ondersteunen in je keuze wat te doen. In mijn geval zal dat toch mijn man zijn geweest. Dan maar jammer als hij de jurk al zou zien! Het is een hoop geld wat je er achter laat, dan moet je op zijn minst een goed gevoel erbij hebben...

En vraag of je anders wat privacy mag van de verkoper, dat ze eventjes ergens anders heen gaat en jij zelf kan overwegen wat je wilt, zonder dat er iemand naar je staat te staren waarvan je de mening van haar voorhoofd kan aflezen. Een bandje onder je borsten bijv kan de jurk alweer wat breken, eventueel in een ander kleurtje.

Heel veel succes! En hopelijk een passende oplossing! Knuffel!

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Pffff.. wat een reactie van de verkoopster!
    Moet ik met je mee gaan? [wel een beetje ver weg voor mij, haha]

Ik krijg hier echt de kriebels van hoor!

7. Verox

Verox Niet meer actief

Wat een teleurstelling.. Het is ook heel moeilijk om een correcte voorstelling te maken van hoe zo'n jurk er met een mooie bolle buik uitziet. Erg rot dat het pas-moment zo tegenviel.
    Kun je verwoorden wat je precies tegenviel aan het model?
    Sluit de jurk niet mooi om je buik? Begint de rok te hoog?
    Ik hoop dat je terug kunt gaan met iemand die dit samen met je kan bekijken.
    Wees eerlijk, en wees niet verrast wanneer de jurk op tweede gezicht reuze meevalt. Misschien ben je de vorige keer overvallen door emoties en kun je er een tweede keer rationeler naar kijken.
    De coupeuses in een bruidsmodezaak zijn echt heel erg goed in hun vak. Die kunnen je jurk perfect aanpassen op je wensen.
    Heel veel succes, en plezier, met het doorpassen van je jurk!

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Aaaaah, ik kan me voorstellen dat dat ontzettend balen is. Ik vind haar opmerkingen ook wel heel lomp hoor (dat soort dingen hoorde ik ook steeds: als je normaal gesproken 50 kilo weegt dan valt elke cm zwangerschapsbuik nogal op ja... En dan gaat het ook harder met de kilo's dan bij iemand die al wat zwaarder is)!

Wat ik gemerkt heb is dat juist een jurk die ónder je buik wat strakker zit, je buik heel mooi accentueert. Veel zwangerschapskleren zitten strak onder je borsten en vallen daarna recht naar beneden. Daar krijg je inderdaad een 'groot vlak' van. Als ze het onder je buik strakker kunnen maken zit het waarschijnlijk echt zoveel beter!

Oh ja: ik herken je gevoel trouwens behoorlijk goed. Wij zijn getrouwd toen ik 30 weken zwanger was. Ik vond mezelf toen ook echt gigantisch. :p En ik had er wel moeite mee dat normaal álles me leuk staat, en dat ik nu bepaalde dingen beter niet aan kon doen omdat ik er dan een vrachtschip in leek.

9. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ja, het accent lag helemaal niet op mijn buik. Ik lijk dan ook niet echt zwanger in de jurk, maar gewoon erg groot. Het probleem is eigenlijk dat ik nogal dun ben, maar wel een grote kont heb (sorry, weet niet even hoe ik het duidelijker moet zeggen). Nu steekt de jurk zowel naar voren als naar achteren uit!

Er zit al wel een band net boven de buik. De jurk sluit helemaal niet over mijn buik, maar hij moet ook nog helemaal aangepast worden. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het met zo'n stijve stof werkt.

Misschien dat ik nog wel een fotootje plaats inderdaad, maar dat weet ik nog niet. En als het kan neem ik volgende keer iemand anders mee, of ga ik juist alleen! Dan word ik misschien eerder serieus genomen. Ik kan me voorstellen dat na zo'n dramatisch bezoek ze JUIST meer tegen mijn moeder gaan praten. En als het echt niks word, neem ik idd misschien wel mijn verloofde mee.

En wat reageren julle allemaal lief. Ik had me al voorbereid op reacties als "Stel je niet zo aan!". Ben natuurlijk verder erg blij dat ik ga trouwen :)

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    herkenbaar, ik was 7 mnd zwanger en voelde me net een bonbon...

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Natuurlijk zeggen we niet dat jij je aanstelt! Het is je TROUWjurk en dat moet gewoon goed zitten (niet in de laatste plaats omdat het zo belachelijk veel geld kost haha)
    Echt, neem iemand mee die eerlijk is en die niet op haar mondje gevallen is. Ik herken het verhaal van je moeder een beetje, mijn moeder was ook een beetje zo. Zo van: als de verkoopster het zei dan was het vast goed. Nu ben ik normaal niet zo vreselijk assertief maar geloof dat de bridezilla in mij bovenkwam. Toch had ik het fijn gevonden als mijn vriendin toen ook mee had gekund. (maar zij kon niet helaas)
    Foto's maken: doen!

Maak je niet te druk over de stof en het wel of niet kunnen vermaken. Ze kunnen bij een bruidszaak echt heel veel.

12. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    De week voor mijn bruiloft ging ik voor de laatste keer passen. Was ook niet heel blij met mijn jurk. Toen ik binnenkwam zag ik mijn droomjurk in de etalage. Ik was zo verdrietig toen ik "mijn" jurk aandeed. Ik voelde me helemaal niet mooi. De verkoopster zag het. Uieindelijk kon ik nog ruilen. Ik hoefde alleen maar de kosten voor het vermaken te betalen. Zij hebben met spoed de jurk op maat gemaakt rn 2 dagen voor de bruiloft mocht ik hem halen! Het kan dus best, als ze een goede service leveren! Ik zou er gewoon voor gaan en met minder geen genoegen nemen. Ik hoop dat he je lukt en je je prachtig voelt!

13. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Zo, ik heb gebeld en heb woensdagochtend een nieuwe afspraak! Genoeg tijd om te kijken wie ik meeneem dus.
    Heb even gezegd dat ik de opmerking over mijn buik niet fijn vond en dat wordt doorgegeven.
    Het wordt wel erg last minute met het trouwkapsel nu (kan pas als ik er woensdag ook een sluier heb gekozen), maar ruim drie weken van tevoren moet toch kunnen?
    Ze moeten maar gewoon iets moois van maken van die jurk!

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Proefkapsel, heb ik helemaal niet gedaan. Ik had een plaatje van tevoren laten zien, zoiets graag. En de kapster is gewoon geweldig creatief geweest! 1 tip, je haar een ochtend van tevoren wassen, en nooit op de dag zelf. Dan zakt alles uit!

Fotograaf. Geef even aan, dat geen foto's wil van de zijkant.

En met alles erop en eraan, ziet het ook heel anders uit.

15. sandra

sandra Fanatiek lid

Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent!
    Ze moeten gewoon met een oplossing komen, op je bruiloft ben jij de prinses en zo moet je, je ook voelen.

Succes!

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ohhh ik had het na de eerste keer passen toen ik de tweede keer moest passen dat ik zoiets had van ohhh ls ik m nog maar mooi vind! maar toen ik hem aan had wist ik weer: Ja dit is hem!
    En ik denk dat je dat gevoel echt moet hebben, heb je dat gevoel niet dan moet je of iets anders zoeken of met de mensen kijken hoe je je jurk wel zo krijgt zodat hij naar jou wensen is!

Succes en ik hoop dat het allemaal goed komt voor je!

17. Verox

Verox Niet meer actief

Misschien kun je online foto's zoeken van mooie zwangere bruiden? Dan kun je in ieder geval je verwachtingen duidelijk maken.
    Het valt me op dat veel zwangere bruiden voor een soepel vallende stof kiezen. Jij zegt dat het lijfje van jouw jurk vrij stug is, en daarom moeilijk naar je buik te vormen. Wellicht is het een idee om je buik dan met een extra lint of band te accentueren/tailleren?
    Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen in de bruidsmodezaak. Veel succes! Enneh... Laat die mooie dag niet verpesten... Een zwangerschap is zoiets moois, en niet te plannen. Pas op dat je je verwachtingen van DE dag niet onbereikbaar hoog legt.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Meid, hartstikke goed gedaan! Komt vast wel goed :)

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat is het model jurk wat je uitgekozen hebt? Wellicht kunnen ze hem aanpassen zodat hij mooi aan je buik aansluit zodat ook echt je buik zichtbaar is.

Goede vriendin is hoogzwanger getrouwd en heeft een positietrouwjurk in engeland besteld. Helemaal niet duur en stond haar geweldig. Mocht je er niet uitkomen, wil ik best de site voor je vragen.

20. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Het is de laatste jurk op deze pagina: Sweetheart

Het lint komt wat hoger te zitten vanwege mijn zwangere buik, en ik ben een stuk korter dan het model, haha.

Een andere jurk zit er financieel niet in. Ik zit al ver over mijn budget; de jurk was 100 euro duurder en ik bleek bij het tekenen van het contract ook nog 10% extra te moeten betalen, omdat ik zwanger ben en alles daarom op het laatste moment moet gebeuren.

Achteraf had ik beter een slappere stof kunnen kiezen inderdaad, maar hier had ik toen nog geen idee van. Het leek me een mooie jurk als je hoogzwanger bent en de jurk werd me ook niet afgeraden.

Met de kapper is alles geregeld, er vanuitgaande dat dit toch de jurk wordt.. Ze moeten extra hun best doen! Dat van plaatjes zoeken vind ik een goed idee, misschien dat het nog wat uitmaakt. De vrouw die de jurk vermaakt, zegt in elk geval er iets moois van te zullen gaan maken.

Ben benieuwd, want in mijn hoofdnis hij nu weer mooier dan toen ik hem woensdag aanhad.. Hopelijk niet opnieuw een teleurstelling a.s. woensdag. Dan laat ik iig zeker foto's maken!

Deel Deze Pagina