ik haat nadenken over het eten...

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Maar hoe maak je de eerste variant dan?

Heeft iemand ook lekkere ideeën voor paprika's? Ben dol op paprika maar verder dan door pasta en door de sla kom ik niet!

Groetjes Floor.

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    In de tortillataart die ik op de vorige blz postte zit ook paprika. Wel geroosterde uit een potje, maar is ook erg lekker! Ik heb hem toevallig vandaag nog gemaakt, jummie!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Lees even mee voor tips !

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een lekkere soep.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    - Roti (met kant en klaar vel uit de toko :) wel zelf je vulling maken)
    - Surinaamse bami (makkelijk met een kruidenpotje van de Toko)
    - Wereld gerechten van Knorr
    - Stampot rauwe andijvie
    - Witlof koken met een bouilonblokje en dan zo gewoon eten of veeeel beter: walnoot flensjes bakken, hier de witlof in rollen, wat rochefort kaas er overheen, ff in de oven en smullen maar!!
    - 'Gezonde pannenkoeken' oftwel pannenkoeken met groente bakken (handig van die zakjes gesneden groente
    - Zelf tomatensoep maken van verse tomaten
    -

Succes!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Op de site van Albert Heijn zoeken naar recepten is ook altijd goed!! :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben laatst een pakje risootorijst gehaald, om voor ons zoontje klaar te maken. Maar toen we zijn hapje proeften, hadden mijn man en ik allebei het idee dat onze zoon lekkerder ging eten dan wijzelf, haha. Er is nog genoeg rijst over in dat pak, dus wij gaan binnenkort maar eens risotto eten. Doorda die rijst al zo lekker is, kun je daar volgens mij heel simpel een heerlijk gerechtje mee maken. Maar dat zoekt mijn man verder maar uit, ik bemoei me meestal nie met de boodschappen en het koken.

Wij houden allebei niet van gekookte aardappelen. Wij eten geregeld gebakken aardappeltjes met groente en vlees of vis. We eten in combinatie met vlees/vis en groente ook vaak een afbakbrood ipv gekookte aardappelen. Verder eten wij veel (zilvervlies-)rijst en (volkoren) pasta. Als we rijst eten is dat vaak bij zo'n wereldgerecht of hij maakt nasi. Voor de pasta heef mijn man twee zelf-maak recepten. We hebben ook altijd wel zo'n bertollizak op voorraad, om te gebruiken als we tijdnood hebben. (Of als ik kook, haha)

Ik ben ook dol op lasagna, wraps, broodje gyros. En soms eten we die mexicaanse dingen, hoe heten die ook alweer? Zo'n harde 'schelp' met gehakt en maïs enzo. Ik kan even niet op de naam komen.

Bij die wereldgerechten houden wij ons niet altijd netjes aan het gerecht hoor. Zo eten wij geregeld prei, want in die wereldgerechten moet vaak paprika of ui. Van paprika houd ik niet zo en ik kan niet goed tegen ui. Prei verdraag ik wel redelijk en dat vinden we allebei lekker. En kip wordt bij ons altijd vervangen door kalkoen, omdat mijn man geen kip lust. Dus ook al koop je zo'n maaltijdpakket, dan nog kun je zelf genoeg variëren.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb er ook zo'n hekel aan! iedere dag maar weer verzinnen: waar hebben we vanavond zin in! pfff soms zo moeilijk, zeker als je man iedere dag zegt: maakt mij niet uit, kies maar... grrr

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tupp, dat zijn volgens mij Taco's ;)

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik wok graag. Het is supersnel (handig want ik werk 4 x 9 uur en ben doordeweeks alleen met de kleine), gezond en de variatiemogelijkheden eindeloos. Hollandse groenten met krieltjes en vlees naar smaak, chinese groenten met kipblokjes, wokmoe en terriyakisaus. Soms wok ik alleen de groenten (snel gewoktye spinazie met knoflook en pijnboompitjes) of groenten met vlees (spinazie met zalm en boursin) en doe ik er los nog iets bij als rijst of pof-aardappeltjes. Sugarsnaps wokken ook super, natuurlijk, net als paddenstoelen.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij eten meestal:
    2x gekookte aardappels
    1x gebakken aardappels/krieltjes
    2x rijst
    1x pasta
    1x friet/pizza/pannenkoken

Dan wordt het al wat makkelijker als je weet of je iets met rijst of aardappels moet bedenken ;).

De laatste tijd gooi ik ook vaak kipfilet met groente in een braadzak in de oven, paar krieltjes erbij bakken en klaar :).

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb laatst een pakje van knorr gekocht, ovengerechten: Gevulde paprika's!
    Was echt een succes!
    Lekker vullen met gehakt en kruiden, kaas eroverheen en dan in de oven..Jammie!

13. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Bedankt, dat klinkt lekker, misschien lust mijn kieskeurige peuter het ook!

Groetjes Floor.

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

nou gewoon, pasta koken
    spekjes licht bakken, champignons ook, saus erdoor, verwarmen

15. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Misschien nog een domme vraag maar wat moet je met dat ei dan?

16. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hoe ik mijn spagetti carbonara maak:
    Het sausje maak je door het ei, de koksroom en (in mijn geval ook) creme fraiche in een beslagkom te doen en met een garde door elkaar te roeren. Als de spekjes en champignons zijn gebakken, doe je de pasta erbij en dan roer je de saus er als allerlaatste door heen (en daarna de kaas ook nog trouwens).

17. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Bedankt voor je duidelijke reactie,ga het eens proberen.

Groetjes Floor.

18. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

ja, door de saus dus :)

19. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115