hele heftige buikpijn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koekjeerbij, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Gisteren was ik 6 weken zwanger en vanaf t begin regelmatig buikpijn gehad, ongie achtige krampjes maar dat schijnt normaal te zijn; oprekken van de baarmoeder.
    Vannacht was de pijn opeens wel heel erg...wist amper waar ik t moest zoeken. Nog nooit zo erg gehad....
    Is nu wel afgezwakt maar ben zo erg bang dat t mis is/ gaat.

Heb ( nog?) geen bloedverlies maar ben zo bang!
    Om 9 uur kan ik de VK bellen , hoop dat ik nog ff langs mag komen....zo voor t weekend.
    We gaan juist t weekend ook aan onze ouders t nieuws vertellen...

Iemand ervaring met opeens heftige buikpijn?

2. Koekjeerbij

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb geen idee meid
    zolang je nog geen bloed verliest zou ik denken dat het goed zit
    hou de buikpijn wel in de gaten hoor
    kan ook van een evt bbz zijn.
    hopelijk zit alles goed van binnen!
    heb je de vk al gebeld?

4. Koekjeerbij

ja die heb ik 2 uur geleden al gebeld, en de assistente ging overleggen. Ze zei dat 6 weken nml krap was voor een echo.
    Ik zou terug gebeld worden...maar nog niet gebeurd....

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    het kan wel hoor een echo
    kunnen ze in ieder geval zien of je beebje op de goede plek in je buik zit en evt een hartje
    maar daar zou het ook idd net iets te vroeg voor kunnen zijn
    hopelijk mag je voor een echo meid, dan ben je toch weer even gerustgesteld.

6. Koekjeerbij

Heb zelf maar ff terug gebeld....vk(en) waren druk die konden pas na half 2 terugbellen.
    Assistente dacht niet dat een echo ging gebeuren omdat t zo vroeg is en t niets garandeerd....
    Kan wel ff met urine langs de huisarts om blaasonsteking uit te sluiten.....

Ben dus nog steeds giga bezorgd maar probeer maar positief te zijn zolang er geen bloedverlies is...
    zucht...

7. Jada09

Jada09 Niet meer actief

ik heb ook al heel vroeg een echo gehad, was nog net geen 6 weken (ivm meerdere miskramen) dus in principe zouden ze het wel kunnen proberen (is wel inwendig) Ik zou er gewoon om vragen.

Ja de buikpijn herken ik wel maar ik had dan meestal ook bloedverlies of iets dat daar op leek. Zo lang je dat niet hebt zou ik me niet al te druk maken.

In ieder geval heel veel sterkte!

8. Koekjeerbij

thanks.....Vk belt me na half 2 nog...
    Hoop echt dat geen bloedverlies positief teken is...
    ga nu lunchen met een vriendinnetje....misschien haar maar ff inlichten ( niemand weet immers nog dat ik zwanger ben)...kan ik t ff kwijt...

9. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    hay zon,,ik heb bij de vorige 3 zwangerschappen in het begin{net voor dat ik wist dat ik zwanger was,dus zo'n 5 a 6 weken}krom gelegen van de buikpijn!!echt zo erg dat ik niet wist waar ik het zoeken moest!
    en het waren achteraf mijn darmen die heftig reageerde op de innesteling en het hcg hormoon!alle drie keren dacht ik dat het mis was,maar was dus niks aan de hand,ik hoop voor jouw het allerbeste!!!
    xxx

10. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik heb ook regelmatig van die buikpijnen, en soms kokhalzen en overgeven.
    op zulke momenten dan doe ik even een stapje terug en even rustig doen.
    ik heb met 5,5 wk een echo gehad. toen konden ze nog niet veel zien. wel een vruchtzakje en dooierzakje.
    volgende wk bijna 8 weken en dan weer een echo
    sterkte!

11. NursieD

NursieD Lid

15 jun 2009
    33
    1
    0
    ook bij mij en mijn buurvrouw is die buikpijn in de eerste week ( 5-6) aanwezig geweest. Wij maakte ons ook zorgen maar omdat we het allebei hadden zou het er wel bij hebben gehoord denk ik!
    Na week 6-7 was het bij ons allebei over. Succes en maak je niet te druk!

12. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    hey hey, het kunnen idd ook je darmen zijn die heftig reageren,
    ik heb nog nergens last van gehad, behalve een beetje moeite met naar de wc gaan. en heeel erg moe af en toe.
    maar ik denk als je nu nergens meer last van hebt dat je je niet veel zorgen hoeft te maken hoor, anders heb je wel langer last van hevige krampen.
    sterkte ermee

13. Koekjeerbij

nou krijg geen echo...kan ze toch niet veel op zien ( ze pas net een uur terug me teruggebeld de VK).
    Wel vaag dat andere t wel doen?
    Ze\dacht ff aan een BBZ maar als de pijn al heel de tijd minder was dan dacht ze eerder mijn darmen. Lijkt mij stug, gaat redelijk goed met mijn ontlasting, vanmorgen geen probleem iig.
    Als t erger word en/ of ook bloed dan moet ik terug bellen. Verder ff aankijken en me niet te veel zorgen maken...

Mmmm....ik denk eerder blaasontsteking, vandaag al 2 keer voor mijn gevoel heel erg moeten plassen alsof mijn blaas op springen stond en dan kwam er een mini plasje...heel weinig.
    Mag mijn urine niet langs de dokter brengen , want zegt de assistente dat MOET met ochtendurine..( nooit geweten) moet ik morgenochtend maar de huisartsenpost voor bellen...mmm voel ik me toch bezwaard over..

14. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    maar ik had toch echt geen last van verstopping hoor!eerder diaree!dus je kan dus wel last van je darmen hebben en toch goed naar de wc gaan.
    ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt dmv een echo.
    xxx

15. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb ook heel erg last van buikpijn gehad in het begin. De verloskundige zei toen dat zolang ik geen bloedverlies had, ze niet zoveel konden doen. En dat het waarschijnlijk kwam door het groeien van de baarmoeder in combinatie met pijn in m'n darmen.
    Ik heb nu nogsteeds vaak last van m'n buik, maar nu zijn het op wat krampjes na echt alleen m'n darmen.

Ik hoop voor je dat alles goed is, probeer je niet te veel zorgen te maken want zoals je leest hebben veel meer dames waarbij het gewoon goed gaat hier last van.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Wat raar dat ze geen echo doen..
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik het met 6 wk 4 dagen, ik viel toen flauw op het toilet van de pijn. Ik mocht langskomen en voila een prachtig kloppend hartje te zien.. geen bbz dus.
    Waren bij mij dus wel mijn darmen.
    maar zal idd ook ff check op blaasontsteking als ik jou was.
    succes!

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Sommige Vk's hebben het inlevingsvermogen van een pinda... Jammer dat ze je niet even lieten komen om je gerust te stellen.
    Zolang je geen bloedverlies hebt, zou ik me geen zorgen maken meid! Het zijn zeer waarschijnlijk je darmen waar je giga last van hebt. En als jij een blaasontstelking vermoed, morgen gewoon de HAP bellen hoor!

Hopelijk voel je je snel een stuk beter!

Liefs!

18. Koekjeerbij

ik heb gisteren vooral nog veel spanning gevoeld...ben wel ff gewoon op de wc gaan plassen ( heb deze week veel op de kan geplast voor MvM werkte veel thuis nml) en dat scheelt toch denk ik qua blaas?

Vannacht heerlijk geslapen, geen pijn gehad en geen bloed ook.
    Zal dus wel goed zitten....?!
    Probeer er maar vertrouwen in te hebben...is soms moeilijk maar komt ook doordat ik te vele negatieve dingen op internet heb gelezen over miskramen enzo...
    Ff wat rust nu maar creeeren...

Deel Deze Pagina