ik haat strijken :( iemand tips ?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    mijn tip:

je moeder of je schoonmoeder het laten doen;)
    :D

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hahaha heb nog wel een vol mandje voor haar :D

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb echt de allerbeste tip:

Gewoon heel slecht de overhemden van je vriend strijken.
    Net zolang tot ie zegt: Ik doe het zelf wel.

Hier werkt het heel goed :D

Ik strijk zelf namelijk niets. Heb er zo'n hekel aan. Alleen in mn zwangerschap vond ik het leuk.
    Maar mijn vriend draagt overhemden. Nu wil ik nog zo af en toe proberen een perfecte huisvrouw te zijn, dus doe ik een poging zijn overhemd te strijken. Maar ik krijg altijd ruzie met de strijkbout/strijkplank of het overhemd.

Ik strijk dus niet bewust slecht, nee ik kan het gewoon niet goed (heb ook geen geduld), Maar omdat het dus slecht is, doet mijn vriend het gewoon zelf.

4. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Een stoomgenerator kopen, scheelt je serieus de helft van de tijd! Zelfs spijkerbroeken hoef ik nog maar aan 1 kant te strijken!
    En......onder je strijkplankhoes aluminiumfolie leggen met de glimmende kant naar boven toe. Dat weerkaatst de warmte flink en dan gaan de kreukels nog makkelijker uit je kleding.
    Oh wat heb ik mijn oma uit staan lachen toen ik haar dit zag doen :) maar het werkt gewoon echt!

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

heb geen tips om het leuker te maken ik ben een zeikerd met de was alles wordt gestreken, sta altijd voor de tv of de radio lekker aan, en heb altijd eer van mijn werk als alles weer keurig netjes recht en ongekreukt in de kasten ligt

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb er ook een hekel aan en strijk ook de overhemden van mn man;) hij heeft het een paar keer zelf geprobeerd, maar bakt er echt nix van!
    Ik heb nu wel een stoomstrijkijzer waardoor het allemaal veel sneller gaat. Maar ik heb nog iets beters gehoord! Een strijkpop! Je trekt die pop het overhemd aan en dan blaas je hem op ofzoiets en dan is je overhemd gestreken en wel:D haha enige nadeel is dat ie iets van 600 euro kost. Maar ik ben er over aan het zeuren!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb nog nooit iets hoeven te strijken. Vanuit de wasmachine goed uitkloppen en in de droger en meteen opvouwen geloof mé rechter kan het niet zijn. Overhemd uit het wasmachine kloppen en meteen op een haakje hangen ook strijk vrij

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mijn man draagt elke dag een schoon overhemd dus als ik even wacht zit ik met een stapel waar ik alleen maar met afschuw naar kan kijken. Ik haat strijken ook. DUS heb ik een stoomstrijkijzer. Scheelt enorm. En als er een overhemd tussenzit dat heeeeel prettig strijkt, roep ik heel hard dat hij daar meer van moet kopen!
    Verder heb ik ook een moeder die van strijken houdt...:D

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    tip: ik strijk niet!! of ik hang het netjes op.. of vanuit de droger direct strak opvouwen. strijken vind ik tijdverspilling

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

een huishoudster nemen:D

11. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Je hebt trouwens ook mensen die tegen betaling je was strijken. Hier om de hoek zit er ook een, je betaalt daar per kledingstuk.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Gewoon niet strijken! Is de allerbeste oplossing.
    Ik strijk ook niks (strijkbout voor het laatst aangeraakt toen ik nesteldrang kreeg;)).
    En mn vriend draagt ook erg veel blousen, maar als hij ze gestreken wil hebben.... Doet ie dat maar lekker zelf of niet!

13. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb geen hekel aan strijken. Ik zet er vaak een muziekje bij aan en ga dan hard mee-bleeren. :) Dus zo vliegt de tijd.

Het helpt ook om niet alles op te sparen, maar steeds even een paar dingen te strijken. Als er zo'n berg wasgoed ligt dat gestreken moet worden, dan denk ik ook pfffffffffffffff.

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik heb het een poosje uitbesteed. Er zijn dingen die ik toch echt gestreken wil hebben, zoals de blousjes van mezelf en m'n man. Heb er echt een bloedhekel aan en doe er ook eeuwen over. Als ik het zelf doe zet ik de hele bubs voor de tv 's avonds en dan gaan tot het klaar is.

Momenteel geen strijkijzer en niemand die het voor me doet. Erger me dood aan de kreukels maar mag me er van m'n man niet druk over maken...

Zo'n stoomgenerator klinkt overigens wel interessant. Is dat zo'n soort bak zeg maar waar je dan het strijkijzer op zet??

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Zie handige tips voorbij komen! Het hem zelf laten doen al 100x laten maar meneer is goed in manipuleren en ik ben er gevoelig voor haha! Heb het net bijna kreukloos van de waslijn gehaald! Een werkster is ook een goed plan maar ja alleen voor de strijk wat nutteloos ;)! Stroom strijkijzer klinkt wel goed zal eens kijken!

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik strijk niks, heb niet eens zo'n ding in huis ;)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    strijken: ik deed het nooit, maar nu wil ik de mooie jurkjes en overhemdjes van mijn meisje wel gestreken (heb zelf meestal strijkvrije kleding) dus doe ik het wel.
    Maar eigelijk laat ik het meestal mijn man doen. Hij strijkt toch meestal zijn eigen overhemd elke dag en dan vraag ik meestal of hij gelijk 2 of 3 dingen voor mij of de kids wil meenemen. Vind hij niet erg. HIj heeft ook alle babygoed gestreken (en dat was veel) toen we alles uitgewassen hadden.

18. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    O nee ik strijk ook nix, mijn man draagt veel overhemden maar die strijkt ie gewoon zelf. Moet er niet aan denken zeg!

19. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    van alle klusjes in huis vind ik strijken het minst vervelend en ik strijk dus bijna alle kleding (zelfs pyjama's!!!) Hier een aantal tips op een rijtje (er zijn er ook al een aantal voorbij gekomen):

- op een hanger laten drogen
    - in de droger en vochtig ophangen
    - strijkspray
    - stomerij (als je geld over hebt)
    - laten drogen buiten in de wind
    - stoomgenerator
    - op tell-sell heb ik een keer een balletje voorbij zien komen met gaatjes erin dat je moest vullen met water en dan bij de was in de droger moest doen en dan kwam het er 'gestreken' weer uit, maar of het werkt?

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.857
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn vriend strijkt zijn overhemden zelf (en mijn strijkgoed erbij :D).

Deel Deze Pagina