Ik haat tandjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier al 2 praktisch slapeloze nachten gehad omdat mijn kereltje wéér tandjes krijgt. Hij is net tien maanden (oké, morgen dan) en hij heeft er al 8. En ongeveer anderhalf uur nadat ik in bed lig begint het: wuuuuuuhhh, wheeeee, wheeee WHEEEEEE! En het stopt bijna niet. Je gaat eruit, stopt er een speen in, probeert dentinox, geeft wat te drinken, aait over zijn bolletje... Kind is eindelijk stil en uitgehuild. Je gaat terug in bed, je ligt nét en voelt de warmte van de deken en vervolgens: wheeeeeeeeeeeeeeee.

Oh my lord.... Wat een verschrikking! Elke keer weer - en je zou verwachten dat ik er nu wel tegen zou kunnen. Maar nee, ik ben gewoon helemaal gesloopt. Gisterennacht kwam hij tussen 23:00 en 02:00 zonder een break te hebben, tussen 4 en 5 en vervolgens vanaf half 7. Deze nacht kwam hij van 02:00 tot 03:30 waarbij ik daarna zo boos werd omdat ik het oneerlijk vond van mezelf, dat ik op de bank ben gaan liggen en mijn partner er mee opgezadeld heb. Om half 5 werd ik wakker van een harder gegil dan normaal om vervolgens mijn partner met onze baby zonder kleren aan aan te treffen, want zijn luier had gelekt en de baby had het koud. Om tot half 6 uur bezig te zijn geweest om hem te laten slapen door telkens speen en fles af te wisselen totdat hij er klaar mee was en in slaap viel.

Bijkomstigheid: prop je de speen erin, moet hij hoesten en hoest hij de speen er weer uit. Daarna weer gehuil omdat hij zijn speen wil. Vicieuze cirkel. Ondertussen heb ik al 2 bakken koffie op, maar ben ik meer gebaat bij de gootsteen vullen met koffie en daar gewoon mijn hoofd in te steken. Oh wat haat ik tandjes!!!!! En verkoudheid (ofzo?). Natuurlijk wordt hij ook verkouden; we gaan immers vrijdag een lang weekend weg naar Center Parcs (familieweekend).

Arm kind én arme ouders!

Hoe doen jullie dat? Slikken jullie amfetamine ofzo? :D

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Kind volproppen met paracetamol, erachter komen wat werkt (hier was dat gaan rijden en daarna slapend overleggen, en ja we gingen dus ook om half vier s nachts rijden, alles beter dan twee uur gehuil aan moeten horen midden in de nacht), lekker afgeven op je partner, elkaar 's ochtends begroeten met "Happy Halloween!", dolblij zijn als je je kind af kon geven op het kdv en zelf een middagje vrij kon nemen... En echt, twee dagen is nog niks;)

Oh god, en dit krijgen we straks in het kwadraat!! :$:(

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Whahahahaha, volproppen met paracetamol? Hij krijgt inderdaad 's nachts één hele zetpil. Is dat volproppen of heb jij de dosis vervijfvoudigd? :D

Ik ben serieus eergisternacht in de achtertuin gaan zitten met hem.
    Dat hielp :)

Bedankt voor je herkenning!!! Ik ben zo duf als wat. Ik moet straks boodschappen doen maar heb echt het idee alsof ik uit 'the night of the living dead' kom ofzo. En ik ben gewoon te futloos om er wat aan te doen. Hoe heb ik de eerste 3 maanden 'baby' kunnen overleven? :p

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Denk ermaar aan het is een fase die over gaat!!

Totdat de kiezen komen.... En de hoektanden.....

Dentinox was hier trouwens een wondermiddel! Zou geen drinken geven nadat je de kaakjes heb insmeert, want dan spoel je het gelijk weg.

Sterkte komende dagen!

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    paracetamol. dentinox. heel veel rondlopen. in achterhoofd houden dat het weer voorbijgaat, ooit. snachts babytv aanzetten en kind daar naar laten kijken terwijl hij tegen jou aanhangt en jij je ogen even kunt dichtdoen.(hypnose werkte bij mijn oudste...)

HET GAAT VOORBIJ. maar het duurt wel laahaaang..

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat is babytv en heb ik dat ook?

Ik heb kabeltelevisie, maar wij kijken nooit televisie.
    Op welke zender is dat? Is dat ook per internet te bereiken?

Kusjes, zij die het televisie-tijdperk ontgroeit zijn :):):)

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Elke keer als ik zulke topics lees ben ik zooo blij dat mijn zoontje tot nu toe nooit last heeft gehad van zijn tandjes (3). En een speen heeft hij niet dus heb ook nooit uit bed hoeven komen voor het speentje die hij was verloren.

Geen tips dus, wel veel sterkte! Hopelijk komen er snel weer betere nachten.

8. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook tandenterror... Hoektanden zijn t ergst! En elke x wordt die van ons ook nog ziek als ie tanden krijgt.
    Wat wij doen, paracetamol zetpil en vloeibare paracetamol op zn tandvlees smeren. Verder helpt niks...
    Ben heel blij dat t nu bijna over is en fingers crossed dat nummer 2 er minder last van zal hebben.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    ahh hier heeft ze er (bijna) 11 en zijn de kiezen nu al bijna 4 maanden aan het doorkomen! Ik wil niet meer ik wil niet meer en zij is het volgens mij ook aan 't opgeven want ik hoor geen gehuil meer (niet "uit het niets" = kiezen zeg maar) dus of ze doen geen pijn meer of ze heeft ergens heel veel paracetamol gevonden (is een grapje mensen..) maar die kiezen groeien nog (en doen mama pijn) maar blijkbaar doen ze geen pijn meer bij m'n dochter!

10. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn dochter had er ook vreselijk veel last van.. Weet nog dat ik een keer 3 nachten niet had geslapen en ik overdag ook nog moest functioneren op mijn werk pfff.....
    We dachten daarom ook bij nummer 2 willen we dit nog een x?!

Maar gelukkig heeft onze man nu al 7 tandjes en 4 kiezen en is hij nog geen enkele nacht wakker geweest *halleluja*

Het gaat echt over....

Oja nog wat tips.
    Als het tandje bijna door is met je nagel het tandje een beetje door het tandvlees duwen om hem een beetje te helpen.
    Houd washandje om op te sabbelen.
    Heel veel chamodent druppeltjes.
    Wandelen, wandelen, wandelen.
    Mijn dochter werd blij van de teletubbies, met de laptop op bed keek zij en ik kon nog een beetje slapen.

Heel erg veel succes!!

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Als je alleen kabel hebt, heb je het waarschijnlijk niet... ik ontdekte het nadat wij overstapten op digitale tv. Bij ons zit het op zender 310. 's nachts zenden ze rustgevende dingetjes uit. Aquariums met rondzwemmende visjes. Lieve rustige muziekjes en hypnotiserende rondvliegende figuurtjes. Zoon keek ernaar en viel zo langzaamaan in slaap.
    Inmiddels is hij 2 en staat babytv vooral aan tijdens het koken zodat mama haar handen even vrij heeft. Zoon 2 kijkt al af en toe mee met zn 3,5 maand.. begon gisteren zelfs te brullen toen papa voor zijn beeld stond. Ahum?? ;)
    Of het via internet kan? ja vast wel toch? (geen idee eerlijk gezegd...)

12. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Haat aan tandjes? Wacht maar tot ie z'n hoektanden en kiezen krijgt! Toen onze dochter 20 maanden was had ze alles al, op 2 kiezen na (nu bijna 2 en die kiezen moeten nog komen haha)
    Maar goeiegod dat was pas ellende! Slapen heeft ze altijd wel goed gedaan, ook als de tanden/hoektanden/kiezen kwamen. Maar die luiers! gat-ver-damme! Stond serieus kokhalzend m'n eigen dochter te verschonen (en ik werk in de zorg, heb dus al heel wat gezien)
    Iedere keer weer die billen stuk, tot bloedens toe, huid was gewoon weg....

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Herkenbaar hoor!
    Hier helpt t om paracetamol te geven voor t slapen.
    Dentinox te smeren en chamodent druppels te geven.
    De chamodent druppels mogen bij een acute fase elk uur.

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Jep, haaaaat aan hoektanden! Hier nu ook. Ze kreeg haar eerste twee tandjes pas bij 11 maanden, onder, en daar had ze niet zoveel last van. Maar nu krijgt ze opeens boven 2 hoektanden tegelijk en dat is niet grappig. Hier helpt:
    -idd volproppen met paracetamol (en dan op de echt slechte dagen en nachten de maximaal toegestane hoeveelheid, om een spiegel op te bouwen
    -Gengigel, werkt veel beter dan Dentinox hier
    -eon ondertussen hopen dat die krengen snel door zijn :)

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben de chamodent een keer midden in de nacht kwijt geraakt. Vermoedelijk ligt hij onder het bed of onder de commode... Dentinox en paracetamol in overvloed. En nee, ik laat hem daarna niet drinken, maar daarvoor wel. Voornamelijk water 's nachts, of hij moet zo gaan liggen mutsen dat ik er melk in stop, maar dat komt niet vaak voor want ik wil hem 's nachts niet (meer) aan de melk hebben want hij heeft het niet nodig en ben bang dat het dan gewenning wordt (been there, done that).

Overdag gaat het wel. Ik heb trouwens wel digitale televisie, besefte ik net (duh, het is een alles-in-één-pakket via de modem ;)), dus ik ga kijken of ik baby-tv kan vinden.

Verder voor de tv-kijkers, vinden jullie het niet raar om de baby 's nachts voor de tv te zetten? :D Ik bedoel; als ik nog 1 zo'n nacht krijg zal het mij werkelijk een zorg zijn hoor, maar het staat zo vreemd :D Zo'n baby voor de tv terwijl moeders ernaast ligt te slapen...

Dat met je nagel in het tandvlees duwen; dat is best bruut, heeft de baby daar geen extra pijn van?

Mijn kind heeft al 4 tanden boven en 2 tanden onder, en momenteel komen er dus BOVEN 2 tandjes door, volgens mij zijn dit inderdaad hoektanden.

Zie bijlage; de witte vlakken zijn te zien op het tandvlees (de blauwe kringen) ;)

16. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Haha van jouw plaatje moet mijn dochter 10 en 11 nog.... Lekker tegendraads ook.

Hier geen tv 's nachts, maar met slapen hebben wij dan ook nooit problemen gehad *klopt HEEL hard af* Ze sliep juist nog beter als ze last van van tanden. Ging vroeger naar bed en werd later wakker

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Joh ik ben bijna jaloers op jouw tandjesdrama! Ik kijk zowat de tandjes in haar mond, maar er komt maar niks haha.
    Ze heeft er nu 2, die heeft ze pas met 9 maanden gekregen.
    Wel heeft ze nu giga luieruitslag en smerige poepluiers, al een week.
    Dus ik heb een stille hoop haha, alleen is er niks te zien!

18. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Whahaha vet jaloers op die twee dagen. Hier 2 maanden drama geweest met ongeveer hetzelfde. Mocht af en toe een nacht slapen en dan werd ik nog brakker wakker dan net niet slapen haha.

En de pest is dat hij er pas 6 heeft.... Vorige X dus wel 4 tegelijk en ws tegelijk met een sprong. Ik vrees nog voor de rest...

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja, ik had dat ook voor. Tot ik Chamodent kocht, werkt super.

20. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik haat het ook!
    Hier hebben de bovenste middelste twee voortandjes zeker 2 tot 3 weken geduurd. Echt één grote ramp. Elke nacht drama... maar het is nu gelukkig over!!! Op naar de volgende tandjes!!!
    Ik heb geen tips voor je, bij ons hielp ook eigenlijk niks.
    Heb hem soms wel bij ons in bed gepakt, scheelt je het op en neer lopen en je kunt zelf ook ietsjes meer rust pakken.

Deel Deze Pagina