Ik heb even 3 vraagjes. Nou hier komen ze dan: 1. Sasha stopt al sinds ze 3 maanden is, echt alllllles in haar mond, soms word ik er echt niet goed van! Tegenwoordig staat ze tegen het raam aan en hoppa dat mondje tegen het raam. Wanneer houd zoiets op? Ik zie Sasha al van de zomer op het strand, zand happen 2. Wat is nou leuk speelgoed voor een baby van 10 maanden, ik heb veel speelgoed vanaf 8 maanden en ook wat vanaf 12 maanden, heb af en toe echt het gevoel dat ze zich verveelt! Heb nu een plastic bak met al haar speelgoed erin, zodat ze alles eruit kan halen. Is leuk, voor 10 minuten. Ben gewoon de hele dag met haar bezig. (op zich vind ik het niet erg om met haar te spelen, maar om nou van sochtends 7 tot half 8 savonds, uitgezonderd slaapjes, met haar te gaan spelen, pff) 3. Kun je een kindje leren te gaan zitten? Ze trekt zich aan alles op en loopt overal langs, het is soms echt een kamikazepiloot! Je houdt je hart vast. Maar op 1 of andere manier heeft ze de gave om alleen maar op d'r hoofd te vallen! Gister ook al 4 keer! Ze loopt nu ongeveer een maandje, in het begin ook veel gevallen, ze kijkt nu wel uit, maar omdat ze soms zo gek doet, laat ze zichzelf gewoon vallen. Heb al geprobeerd om een beetje te oefenen, maar het lijkt wel alsof d'r knietjes op slot zitten. Ze loopt ook alsof ze 2 houten benen heeft, hihi. Nou alvast bedankt voor de antwoorden! KuZzz
1. Geen idee ik vind het wel grappig op zich, en stoor me er niet zo aan. Ennuh: Zand schuurt de maag zullen we maar zeggen. Wij gaan als ze 11 maanden is naar Griekenland 2. Babywalker? Jijzelf? En wandelen.. Lekker buiten rondkijken, naar de kinderboerderij, naar een parkje... Ik merk hier ook al dat het bij regenachtig weer, lange dagen zijn om haar te vermaken. En volgens mij duurt die periode nog wel eventjes. Als ik echt moe ben, zet ik haar een half uurtje tot uurtje voor de tv. Baby einstein vind ze nog steeds (vanaf geboorte zo'n beetje al) geweldig. Ook vind ze het leuk om gewoon lekker met een soepstengel in haar stoel te zitten. Als de soepstengel op is nog eventjes met een blokje in de stoel spelen. Of na haar hapje nog een kwartiertje met het lepeltje spelen. Speelgoed: Vormenstof; al die blokjes die je aaaaaaaallemaal op kunt eten! En haar babywalker (wel duur) vind ze ook nog steeds leuk. 3. Sorry, ook geen idee nog . Fae is niet zo actief wat dat betreft, die rolt nog niet ofzo. Die zit prima waar ze zit op de grond. Valt nog weleens ophaar achterhoofd, maarja, ze verplaatst zich niet, dus dat is redelijk op te vangen met een kussen achter haar...
@athina.. 1 haha. Ja dat is waar. 2 we hebben de babywalker (van vtech) en de nijntje loopkar. Is wel leuk, alleen de nijntje loopkar wat minder, die kan niet in zn achteruit. Daar is ze inderdaad wel wat langer zoet mee. We gaan er vaak uit (fietsen) maar ja, met dit rotweer ga ik echt niet voor mijn lol naar buiten hihi. Die blokjes waren we van plan te gaan vragen voor dr verjaardag, we willen ook niet té veel kopen, want als ik sommige hoor
1. Alle baby's stoppen altijd alles in hun mond. Met hun mondje verkennen ze het materiaal, de vorm enzo. Zo leren ze. Dus het blijft nog wel een poosje opletten, zeker tot anderhalf jaar. Onze eerste had op een gegeven moment een slak compleet met huisje in z'n mond toen we bij m'n moeder waren! 2. Wat de éne baby leuk speelgoed vind, vindt de ander niks aan. Mijn kinderen zijn vanaf die leeftijd altijd gek geweest op een doosje met theelepeltjes, wasknijpers, blokjes enzo. Alles stuk voor stuk eruit halen, en daarna ook alles stuk voor stuk er weer in doen. Muziek vinden ze hier ook echt te gek, en boekjes. Autootjes met wieletjes waar ze vaak aan zitten te draaien. 3. Nou..... leren zitten? Dat denk ik niet, ze moet het zelf in de gaten krijgen, volgens mij. Onze derde kon het eigenlijk meteen. Hij ging staan en ook meteen weer voorzichtig zitten. Kan me herinneren van de eerste twee dat dat even duurde, voordat ze dat in de gaten hadden.
oja: m'n dochter zit nu al weer een kwartier met de wasmand te spelen met daarin een paar (overgebleven) sokken . Maarja, zij loopt dus nog niet, dat scheelt misschien wel. Maar een handdoek is ook helemaal geweldig , wel geen echt speelgoed, maar ach , als je in de buurt blijft
@kisbaba... 2 ja dat vind ze inderdaad leuk, maar vind je dat niet eng met theelepeltjes of knijpers. Ze is zo'n LEO (lomp en onbehouden, heeft ze van mij haha) dat ze het voor elkaar zou krijgen om die knijper op haar tong vast te laten zetten haha. 3 ja daar ben ik ook bang voor. Ik wil dr ook niet teveel stimuleren hoor, maar soms valt ze zo hard, ik vind het gewoon zielig
1 isa stopt ook alles in zijn mond. hij doet het ook hetzelfde met het spiegel en raam. ik zeg ook tegen hem van nee, dat mag niet. maar hij begrijpt me ook niet. 2. isa vindt zijn eigen speelgoed niet interessant., maar van de ander dingen, zoals afstandbedieding, cd´s, kasten lades opendoen en alles eruit gooien. gewassen kledingen uit het mand een voor een uithalen. dit zijn al zijn spelletjes. 3 isa zit ook nooit. hij trekt zich ook veel op en loopt ook langs de tafel. en weet waar ik van moe wordt, hij komt alleen naar mij of zijn vader, om hem te laten lopen met handen vast en dan loopt hij door de kamers heen.
Ik lees even mee want hier ook een meisje van 10 maanden, die alles in haar mond stopt en het liefst de hele dag vermaakt wil worden . Lopen en kruipen doet ze nog niet mevrouwtje vind het wel prima om te zitten (luie donder ). Het favo speelgoed is hier trouwens; - Afstandbediening - Telefoon - plastic bakjes (van die avent via bakjes, probeert ze een toren mee te bouwen ) - plastic bakje met daarin een blokje of balletje of iets wat herrie maakt - Verder vind ze het prachtig als de muziek hard staat, kan ze rustig een half uur zit wippen op de billen. - 1x per dag een half uurtje in de kinderstoel naar Nijntje kijken op de laptop is ook altijd een feest. Oftewel eigenlijk allemaal dingen die niet gemaakt zijn voor een baby maar juist daarom zo leuk zijn Oja onze katten zijn ook hele leuke speeltjes
Blijf dit topic ook even volgen want ik ben erg benieuwd naar speelgoed voor rond de 8 tot 10 maanden! Mijn kleine vent verveelt zich ook met het speelgoed dat ik heb en dat is een boel! Hij wil eigenlijk alleen maar staan en zich overal aan optrekken en......... natuurlijk spelen met de dingen waar hij niet mee spelen mag. hahahha
Ja afstandbediening en telefoon zijn hier ook favoriet en krijsen als je het van dr afpakt! (als ze het stiekem heeft gepakt, al dacht je het zelf goed opgeborgen te hebben) Nijntje hebben wij hier ook, ze vindt de begin en eindtune leuk, maar voor de rest geen interesse in tv. De katten vind ze ook geweldig, alleen de katten haar niet haha.
Louiza vindt ook de afstandsbediening errrrg interessant, en ze vindt het ongelooflijk leuk om de batterijen eruit te halen en ze er terug in te steken. Ook een rekenmachine of de dvd's uit de rekken halen. Ofwel een kartonnen doos met verpakte koeken erin die ze er een voor een uithaalt. Ik heb dan wel het geluk dat Louiza bijna niks in haar mondje steekt en dat ze wel makkelijk gaat zitten van staan- en kruipstand. Als ze haar speentje op haar weg tegenkomt steekt ze die wel in haar mond maar anders heel zelden iets anders. Wij hebben zo'n stoffen reisbedje gekocht dat we in de leefruimte plaatsen en waar ze soms erg lang in speelt en zich aan optrekt. Wel handig als je even je ding wilt doen.
1: Is een fase, bij de een duurt het langer als bij de ander... Niet leuk voor mamma maar kinders hebben er veel plezier aan 2: Speelgoed, Toen Maricha zo oud was had ze de kiekeboe pot van winnie the Pooh ondekt met allerlei liedjes en winnie die als een soor (jack in the box) omhoog popt. Mijn haren gingen recht overeind staan van continue het zelfde liedje en deuntjes. Zij vondt het helemaal geweldig! 3: zitten, Maricha kon wel op de bank zitten (soms wel met het nodige opzij vallen) maar toen ze eenmaal ging kruipen is het eigenlijk allemaal vanzelf gegaan. (oh en Maricha stond en liep eerst langs de tafel, daarna kreeg ze het kruipen pas door)
isa stopt bijna alles in de mond en als ik dan pas op of nee mag niet zeg. kruipt ie weg waar ik hem niet ziet en dan gaat ie verder.
Ik ben ook al benieuwd naar leuk speelgoed voor 10 maanden... hier is na 10 minuten niks meer intresat, alleen de afstandsbediening en het cd rekje blijven intresant en sindskort de prullenbak, die ik nu maar heb weg gezet. Gisteren vond ik bij mijn moeder een paar gebreiden zakjes (van mijn oma denk ik) een klein soort knikkerzakje lijk het, daar heb ik een doosje in gedaan met 3 kraaltjes, en die worden nu het hele huis doorgesleept, zoiets simpels maar hij vind ze nu nog super die zakjes
1. Eva stopt nog steeds van alles in haar mond.... nu weet ze dat veel dingen niet mogen en stopt ze het met een ondeugende blik in haar mond en zit me echt aan te kijken tot ik er iets van zeg . 2. Ik zat net even terug te kijken wat Eva nou leuk vond rond de 10 maanden. Ik wist het echt niet meer! Maar hier dus haar loopauto, haar activity center (in de box), maar vooral een houten puzzel, die op de tv kast ligt. Daar kon ze zich zo een half uur helemaal zelf mee vermaken. Haar loopauto (die van Nijntje) moesten we telkens helpen omdraaien, best irritant . Wij hebben in de gang een grote spiegel en daar kon Eva zich ook prima mee vermaken, zichzelf kusjes geven en lekker tegen de spiegel slaan met haar handen. Verder vond en vindt ze het super om te helpen met de was opvouwen. Zij haalt het dan uit de wasmand (ze staat dan terwijl ze de wasmand vasthoudt) en geeft het aan mij. Ik vind het echt ideaal, want Eva vindt het echt superleuk en ik heb weer wat kunnen opruimen! Eva vond en vindt het trouwens super om foldertjes te lezen en dan dus plaatjes te kijken. Moet je wel uitkijken dat ze het niet in haar mond stopt , want dat doet Eva ook nog altijd... 3. Eva heeft er ook lang over gedaan om zelf te gaan zitten (ze kon wel goed stevig zitten met 6,5 maand als je haar neerzette), was denk ik ook rond de 10 maanden denk ik, is er een beetje ingeslopen, dus ik weet niet eens precies wanneer het was. Maar Eva is dus voor het eerst zelf gaan zitten vanuit staan (lekker logisch ). En voor die tijd moest ik haar 'verlossen' of viel ze. Je kan het haar niet echt leren volgen mij, ze moeten het toch zelf leren. Ik vermoed dat Eva het in bed heeft geleerd, lekker zacht, dus vallen was niet erg . Eva is trouwens net zo'n kamikaze als Sasha . Nu nog trouwens, ze kan nu goed los lopen, maar denkt vaak echt niet na. Loopt regelmatig de keuken uit en vergeet dan dat daar een afstapje zit van zo'n 5 cm. Nu zeg ik telkens 'voorzichtig!' en nu durft ze niet meer zelf de keuken uit... (handig ). Verder struikelt ze geregeld omdat ze gewoon niet kijkt, of ze loopt ergens tegenaan (tafel, stoel, muur) omdat ze naar haar voeten of het speelgoed in haar handen kijkt . En op bed (met de was opvouwen dus), gaat ze regelmatig opeens lopen, nou gaat dat eigenlijk verbazingwekkend goed , maar ze stort ook regelmatig neer .
Jayden stopt ook nog steeds alles in zijn mond. Hamertje tik, vormenhuis, blokken dit vond Jayden het leukste speelgoed. Maar als ze 1 jaar worden krijg je alweer de periode van litle people enzo en smartvill. Dit vind hij op dit moment ook super leuk. Dat vormenhuisje blijft ook nog steeds leuk.
Een tip die misschien niet iedereen ziet zitten; Zoals gezegd is alles wat juist NIET van haar is het leukst natuurlijk Aïsha vond de cd's in het cdrek zo mooi. Nu mocht ze daar natuurlijk niet aanzitten maar ze bleef het proberen. Nu kan ze ongeveer bij de onderste 10 cd's en dat zijn cd's waar wij toch niks aan vinden dus die "mag" ze er dan uithalen. Daar gooit ze mee, ze bekijkt de cd's zelf, de boekjes etc. Dat blijft ze steeds weer reuze interessant vinden. Ook wat verschillende kleine flessen gevuld met verschillende dingen vindt ze erg leuk. De één met macaroni, de ander met iets anders wat weer anders klinkt als je er mee schudt. En stapelblokken blijven leuk. (niet om mee te stapelen hier overigens, maar om in en uit elkaar te doen of als hoedje te gebruiken bij mama of de kat )
Oh ja folders scheuren (en proberen op te eten) is ook favoriet. En de loopauto van Winnie the Pooh vindt ze ook al weken superleuk (vooral de vormpjes die je er aan de zijkant in kan stoppen en er aan de bovenkant uit kan halen)... Zo, dat was het wel
Foldertjes is hier ook favoriet, maar ik kijk ermee uit. Ze heeft nu al een aantal keer papier gegeten, haha. Winnie de pooh kan gewoon niet leuk zijn Zat er inderdaad aan te denken om misschien iets van little people te kopen, misschien iets voor dr fijne motoriek, ze houdt wel van peuteren enz. Maar ik heb zoiets van, nu zoiets kopen, terwijl ze over 1,5 maand jarig is.