MK gehad en heb daar een paar vraagjes over

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dior, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Hallo Allemaal,

Zoals het onderwerp al aangeeft heb ik een paar vraagjes over de MK die ik heb gehad afgelopen week.

Vorig weekend teste ik positief het is/was mijn eerste zwangerschap.
    Ik wil al jaren proberen een kleine te krijgen maar heb netjes gewacht tot mijn man ook zo ver was. Wel heb ik altijd gezegd voor mijn 40 graag. Ik heb geen problem met oudere moeders hoor maar deze grens was gewoon voor mijzelf. Eigenlijk had ik niet meer verwacht dat het nog zo ver zou komen, maar op een avond zei mijn man ineens dat hij ervoor wilde gaan. Dus vorig weekend stonden de tranen van geluk mij in de ogen. Maandag 9 feb had ik op mijn wc papier een roze klontertje dat helemaal slijmerig was. Schrok me rot zou het foute boel zijn? Gebeld naar de vroedvrouw en HA deze zeiden beiden omdat ik alleen dat was verloren en geen bloed moest ik positief blijven het zou wel is waar het vruchtje kunnen zijn maar kon ook iets van een innesteling zijn. Die hele dag en de dag erna tig keer naar de wc gelopen maar geen druppeltje bloed te zien. Eindelijk had ik weer wat vertrouwen erin. maar woe begon ik dan toch wat druppels bloed te verliezen weer in paniek gebeld ik heb nu wel bloed wat nu? Ze zeiden omdat het donkerbloed was kon het oud bloed zijn. Zo lang ik niet echt zou vloeien en het bloed niet helder rood was moest ik het beste ervan hopen dat kwam wel eens voor. Ook de steekjes die ik even voelde kon heel normaal zijn. Het was alsof mijn gevoelens in een achtbaan zaten gek werd ik van mezelf. Vanaf woe op donderdag nacht af en toe meer aan het vloeien dan een paar druppels maar het bloed bleef wel donker en de buikpijn waar ze het over hadden had ik ook niet. Afgelopen vrijdag was ineens het heldere bloed daar met ongi buikpijn... DE HA bevestigde waar ik bang voor was ja dit is dan id toch een aankomende miskraam geweest ik zat midden in een MK. Gehuild en niet naar het werk geweest hier veel gelezen en heb het nu wel geaccepteerd ik weet dat ik verder moet en vooruit moet kijken en niet achterom. Maar ik zit wel nog met een paar vragen en hopelijk kunnen jullie mij daar antwoord op geven.

Het bloeden is vandaag gestopt de ha zei het kan zijn dat je wat langer bloed dan je normale ongi of iets korter maar bij mij is dit dus ongeveer het zelfde als de normale ongi.

Vraag 1
    Maar hij zei als dit gestopt is even een test doen voor de zekerheid het is meer uitzondering dan regel dat iemand toch nog het vruchtje houd maar om alles uit te sluiten moet je een test doen. Nu is mijn vraag als ik dan test zal hij dan wel negatief zijn omdat de HCG toch nog in je bloed zit zo kort na een MK of is dat niet zo?

Vraag 2
    Hoe lang duurde het bij jullie dat de zwangerschaps symptonen weg waren? Ik had er niet veel maar wat ik had is er nog apart gevoel in de buik af en toe pijn aan de borsten en een verdwaald puistje op mijn been en borst. Hoe lang houd dit aan?

Vraag 3
    Hoe weet ik wanneer mijn cyclus weer op orde is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en heel veel sterkte allemaal.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hi

bah, nooit leuk als het uitdraait op een MK.. daar alllereerst een dikke knuf voor.

antwoord op je vragen:

aangezien je al heel vroeg in zwangerschap vruchtje verloren bent, is kans zeer groot dat HCG nu al weg is. Dit testen doe je ook om er zeker van te zijn dat alles uit je bloed is.. stel dat je in volgende ronde weer zwanger mocht worden, dan weet je dat het daar door komt en niet omdat je nog HCG van MK in lijfje hebt. Bij mijn laatste MK was HCG al bijna helemaal uit bloed voor ik vruchtje verloor.

mijn symptomen was ik ook al kwijt voor ik vruchtje verloor ( dat was reden wrom ik nog keer getest had, omdat het gewoon niet goed voelde)

bij mij is cyclus altijd meteen hersteld ( heb 4 MKen gehad).. dat is per persoon verschillend.. dus een ander kan weken later pas ongi worden.

3. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Allereerst veel sterkte met dit verlies. Het is allemaal zo oneerlijk. Eerst helemaal happy en een week later onwijs verdrietig. Je weet dat er nog iets fout kan gaan, maar toch blijft het hard.
    Het verdriet slijt, maar je vergeet het nooit.

Ik verloor op kerstavond bloed. Die nacht een vol maandverband en daarna niets meer. Op de echo na de kerst was het vruchtje nog te zien, maar geen hartactie. Ze hoopte op een verkeerde berekening.
    Mijn test was toen al negatief, maar het vruchtje zat er nog. Pas op 1 januari met een druppel bloed verloren waarschijnlijk, want op de echo daarna bleek ik schoon te zijn.
    Mijn volgende menstruatie begon op 23 januari. Dat is 31 dagen na de eerste keer bloedverlies van de miskraam. Mijn normale cyclus was 27 dagen, dus nog vrij optijd. Dit is helaas bij iedereen verschillend. Er zijn vrouwen die gelijk de normale cyclus weer hebben, maar ook vrouwen die een verstoorde cyclus hebben.
    Bij mij is mijn eisprong nu later geweest dan normaal.
    De symptomen waren direct na de eerste keer bloedverlies bij mij verdwenen. Raar hoor.

Nogmaals heel veel sterkte meid! En hopelijk mag je snel weer een wondertje dragen.

4. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    @limmeke 4x een mk zo dat hakt er wel in zeg :(
    Gelukkig ben je nu weer zwanger en dit al 24 weken dus dat zit gelukkig goed.Ik vind het echt geweldig voor je dat het nu eindelijk is goed gegaan!

@annie1979 Ik hoop dat je over 3 dagen een mooie positieve test in handen zult hebben en dat het dit keer de volledige 9 maanden mag blijven zitten! Dat zou super zijn.

5. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    Net de zwangerschaps test gedaan negatief alles is dus uit mijn lijf.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dior,

Ik zat ongeveer met dezelfde vragen als jij zat.. Ik zit nog middenin de MK.. Ik zou 7 weken zwanger zijn en op de echo bleek dat het v ruchtje al vanaf het begin niet meer groeide.. Mijn symptomen was ik al een dikke week kwijt, alleen geloofde niemand mij toen ik zei dat ik niet meer zwanger was, ook de vk nie. Hierdoor heb ik nog anderhalve week rondgelopen met het idee zwanger te zijn.. en toch voelde ik me niet zwanger...
    Blijdschap en verdriet liepen toen ook heel erg door elkaar...

vorige week woensdag ben ik begonnen met een beetje bloedverlies met hele kleine krampjes.. De dag erna kreeg ik een spoedecho, eindelijk, waarop te zien was dat het vruchtje al vanaf het begin niet meer groeide..
    Heel stom, maar ik voelde me jiust opgelucht omdat ik eindelijk verder kon.. vrijdag leek de mk eindelijk door te zetten, veel krampen, veel bloedverlies..
    dat alles nam af gedurende het weekend.. Ik heb geen vruchtje gezien of zoals men noemt klonters, wel wat slierten in het bloed maar dat was alles. Ik maak me dus zorgen dat niet alles eruit is.. En ik toch nog een curretage moet ondergaan. vrijdag krijg ik een nieuwe echo..
    Ik vraag me dus af of het vruchtje er dan wel uit is :S
    Over een paar dagen wil ik sowieso een test doen, kijken of iig het hcg uit mijn lichaam is aangezien ik geen symptomen meer heb..

Ik wens je in iedergeval heel veel sterkte, Verlies niet de hoop, we gaan er gewoon weer voor! :)

7. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Limburg
    He bah wat vervelend dat je er zo lang mee hebt moeten rond lopen. Mijn vroedvrouw zij nog dat het klontertje vaak zo klein is in de eerste weken dat sommige vrouwen het niet eens zien. Maar ik kon ook nog een echo krijgen heb deze vandaag afgebeld. Moest wel beloven als ik weer bloed ga verliezen toch even moet langs gaan. Ik hoop dat je vrijdag op de echo te zien krijgt dat alles goed schoon is zodat je geen vervelende curretage hoeft te ondergaan. Jij ook heel veel sterkte en hopelijk mogen we ons weer gauw overnieuw zwanger noemen en dat dan alles wel goed gaat dikke knuffel.

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Hey meis, ik kan je alleen mijn persoonlijke ervaringen geven. Vorig jaar met 2e paasdag heb ik ook een mk gehad met 10 weken.

Vraag 1
    Maar hij zei als dit gestopt is even een test doen voor de zekerheid het is meer uitzondering dan regel dat iemand toch nog het vruchtje houd maar om alles uit te sluiten moet je een test doen. Nu is mijn vraag als ik dan test zal hij dan wel negatief zijn omdat de HCG toch nog in je bloed zit zo kort na een MK of is dat niet zo?

Ik heb 1 week gewacht na mijn menstruatie met testen voor de zekerheid. En toen was het hcg uit mijn lichaam.

Vraag 2
    Hoe lang duurde het bij jullie dat de zwangerschaps symptonen weg waren? Ik had er niet veel maar wat ik had is er nog apart gevoel in de buik af en toe pijn aan de borsten en een verdwaald puistje op mijn been en borst. Hoe lang houd dit aan?

Gelijk na mijn menstruatie had ik geen symptomen meer, maar dat is voor ieder mens anders

Vraag 3
    Hoe weet ik wanneer mijn cyclus weer op orde is?

Ik ben gelijk na mijn mk weer zwanger geraakt. Ik was een week korter zwanger dan we dachten dus je kan uitgaan met 5 weken gemiddeld. Maar ook dit is voor iedereen anders.

Ik merk wel vaak hier dat veel meiden na een mk gelijk weer zwanger raken, dit is omdat je een verhoogde kans hebt om zwanger te raken.

Meis heel veel succes en geef de moed niet op.

[/b]

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Op verzoek van ts gesloten

Deel Deze Pagina