Ik had dit dus echt nooit verwacht van mezelf!!

Discussie in 'De lounge' gestart door vierklavertje, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leyni

Leyni Niet meer actief

Hoewel ik wel snap dat je niet weg durft te gaan uit angst om mensen te kwetsen, hebben de andere meiden wel gelijk: op deze manier kwets je alleen maar harder.
    Ga het gesprek met je man aan, vertel eerlijk wat er aan de hand is, ga scheiden en wees dán gelukkig met die andere man (als hij dan tenminste ook weg is bij zijn vrouw, want vreemdgaan is al slecht, maar vreemdgaan met iemand die al getrouwd is, vind ik dubbel zo slecht). Dit hebben zowel je man als je kinderen niet verdient, en zelf wordt je er ook niet gelukkiger op.
    Ja, je man zal er kapot van zijn, en ja, het is niet leuk voor je kinderen. Maar als ze straks van een ander horen dat je vreemd gaat, is de schade zoveel erger... Kom op meid, gewoon die confrontatie aangaan, al doe je het alleen al voor jezelf. Ik hoop alleen dat je het vooral voor je kinderen doet, want die gaan uiteraard boven alles!

2. lalala

lalala Lid

29 okt 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    #22 lalala, 23 dec 2011
    Laatst bewerkt: 23 dec 2011
    De tweede al. Ben benieuwd hoeveel er nog gaan volgen...
    In eerste instantie was ik gewoon geboeid aan het meelezen (ook bij het andere topic), nu wil ik toch echt reageren. Ik begrijp niet dat je kunt denken "wat als deze man de liefde van mijn leven is" blablabla. Die man gaat net zo hard vreemd als jij hoor! Jij walgt al van jezelf
    omdat je je man en kinderen dit aandoet: Waarom walg je niet van die vent omdat hij het zijn vrouw en kinderen aan doet! Als jij met deze man verder zou gaan wie zegt er dan dat hij het jou ook niet flikt? Lijkt me niet echt een betrouwbaar type, maar goed je schrijft zelf al dat jullie "hetzelfde in het leven willen en van dezelfde dingen houden". Ja dat blijkt inderdaad.
    En dan over jou ts: Besef je niet dat die man jou een goed gevoel geeft omdat jij het jezelf niet kan geven? Vaak is verliefdheid niets meer en niets minder dan het gevoel wat jij door die andere persoon over jezelf krijgt. Als je zelf niet gelukkig bent ben je daar dus extra gevoelig voor. Maar ik hoop dat je beseft dat dat gevoel overgaat. Hij geeft je nu extra aandacht, is geïnteresseerd in jouw verhalen, complimenteert je. Maar verder? Dezelfde interesses e.d. is niets waard als je niet bereid bent je voor elkaar in te zetten en dit te blijven doen: beide zoeken jullie liever een uitvlucht als deze dan dat jullie er proberen achter te komen wat het nou eigenlijk is dat veranderd kan worden in jullie eigen relatie. Voorspelt niet echt veel goeds voor een eventuele 'echte' relatie tussen jou en je minnaar toch?
    Veel mensen zeggen je al dat je je zelf gelukkig moet maken. Als je zelf niet gelukkig bent kan een man daar niets aan veranderen: jouw man die jij nu bedriegt niet en die man die jouw nu even een goed gevoel over jezelf geeft al helemaal niet!
    Het enige wat ik nog wil zeggen is dat je dom bezig bent. Analyseer je eigen gevoel eens voor je er mee in het rond gaat zwaaien en mensen kwetst. Zowel vreemdgaan als weggaan bij je huidige man VOOR EEN ANDERE MAN zal je niet gelukkig maken, kijk eerst eens wat jij nodig hebt om jezelf gelukkig te maken.
    Misschien had je erover moeten praten voor je vreemdging: nu is het eigenlijk te laat. Jij hebt geen keus meer, geef je man de keus: dat is het minste wat je kan doen na wat je gedaan hebt! Je bent inderdaad niet zielig, maar je moet ook niet denken dat jij hierin nog een keus hebt. Die "trut", zoals jezelf al schrijft ben je toch al dus hup! ga je man de waarheid vertellen: geef hem in ieder geval dat kleine beetje respect.

3. Rono

Rono Niet meer actief

Iedereen kan nu de reacties kopieren van het andere topic naar hier.. apart2 dezelfde verhalen in één week. Het blijkt maar weer als er 1schaap over de dam is. ..

4. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Pfff, wat een achterdocht weer...

ff ontopic,
    Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt omdat ik heel gelukkig ben met mijn man. Maar ik kan me wel indenken dat dit je "overkomt"wanneer je samen bent met iemand die absoluut niet je soulmate is. Ik ben wel van mening dat je over een grens gaat zodra je met iemand afspreekt. Het kan iedereen overkomen dat je gevoelens krijgt voor een ander maar het is aan jezelf wat je er wel of niet mee doet. Maar goed dit is nu wel gebeurt bij jou. Ik denk dat het echt tijd is voor je om alles op te biechten en een keuze te maken of je wilt vechten voor je relatie of dat je ermee wilt stoppen. Ik zou niet doorgaan op de manier waar je nu mee bezig bent.

Sterkte!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    verliefd worden op een ander kan gebeuren
    Maar ik zelf heb te veel respect voor mijn vriend om vreemd te gaan. Ik denk dat hij meer respect voor mij zou hebben als ik eerlijk zou zijn en weg zou gaan en dan voor iemand anders zou gaan dan dat ik hem zou bedriegen.

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik deel deze mening.

Wil er ook nog even bij zeggen dat het vreemdgaan wel heel veel zegt over je relatie.
    Wil je (zonder bij de nieuwe vent na te denken) wel verder zo? In een relatie waar je niet gelukkig bent?

Praat met je man...

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Het is weer kerst... Uit onderzoeken blijkt ook dat veel mensen rond kerst en voor de zomervakantie uit elkaar gaan. Jammer dat je eerst een andere kerel in je leven toe laat en nu pas nadenkt over de gevolgen. Wees een flinke meid en praat met je eigen man. Wat wil je? En wat wil hij met jou? Veel wijsheid toegewenst, vooral voor de kinderen die (wederom) in het spel zijn...

8. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    brr, ik krijg de kriebels van mensen die vreemdgaan !
    en dan de gedachte , het is sterker dan mezelf , erachter .... waardeloos

je vraagt je af of die man mss de liefde is, wel geloof me gerust .. hij bedriegt z'n vrouw wie zegt dat hij jouw trouw zal blijven
    jij bedreigt jouw man, hoelang voor je terug *iets beters* vindt?

Dat je verliefd wordt dat kan je inderdaad niet verhelpen (al vind ik dat ook al een raar gegeven als je een partner hebt)
    maar hoe je op die verliefdheid handelt is JOUW keuze
    jij hebt de beslissingen gemaakt

Jij hebt er voor gekozen je partner te bedriegen

Hier in belgie zeggen ze .. wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten

en inderdaad , mooi voorbeeld voor je kinderen !

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    nooit gedacht dat ik zo zou reageren, maar ik weet uit ervaring dat wanneer er de omstandigheden zijn, zoiets 'kan gebeuren'.
    weet asjeblieft wel dat het gras niet altijd groener is aan de overkant, en je hier geen stap verder mee komt. ik was ook verliefd op een andere man, dacht ik. en er is vanalles gebeurd. het kwam uit en toen zag ik zelf ook in dat dit niet zo verder kon. mijn man heeft me vergeven en wilde toch graag met mij en ons gezin verder, en we hebben er hard aan gewerkt om te kijken wat er nou gebeurd was dat deze situatie is ontstaan, en wat we er aan konden doen om het weer te verbeteren. nu zijn we al een tijdje verder en het gaat veel beter. die man waar ik op verliefd dacht te zijn heeft nog lang achter me aan gerend, maar uiteindelijk heb ik ingezien dat ik niet verliefd op hem was, maar op de situatie en de aandacht.
    denk goed na voor je beslissingen neemt. ga met je man praten hoe eng dat ook lijkt. je bent met hem getrouwd en nu breek je je gelofte. hoe langer het duurt, hoe meer pijn je hem doet en hoe minder hij je zal begrijpen.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wel toevallig het zelfde verhaal als t andere topic alleen iets minder details..
    Ze hebben gezoend stiekem afgesproken én hij zit in dezelfde situatie HMMM....

Oke ontopic en hoe ga k dit netjes uit leggen..
    Vreemdgangers zonder kinderen vind ik al walgelijk maar dit??
    Halloooooo wake up!!!! Je hebt kinderen!!!! En een man!!!

Wanneer ga jij een keer eerlijk zijn! En de waarheid vertellen zodat je man verder kan en jij ook!!!!

Dat je zoiets op t spel zet omdat je relatie niet goed zit en dan maar gelijk wat met een ander doet probeer op zn minst je relatie te redden en lukt dat niet zet er een punt achter.

Blegh * mist kotspoppetje*

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

!!!

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Geef je man een kans,
    Praat met je man, over jou gevoelens...
    Waarom ben je ongelukkig.
    Wat doet hij niet wat jij mist dan?
    Ga er voor, laat je "vriendje" even achter je en vergeet hem en vecht voor je gezin...

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik vind het niet zo gek dat er weer zo'n topic komt.
    het kan nooit zijn dat er maar 1 iemand in nederland/belgië vreemd gaat er zullen er nog veel meer zijn.

@ ts je had het echt nooit zover moeten laten komen, wat ongelovelijk dom om je zo te laten gaan.
    Als je niet tevreden bent in je eigen relatie moet je daaraan werken of uit elkaar gaan en verder zijn er eigenlijk geen keuzes.
    Nu het al zover is kan je niks anders dan je eigen schamen, een punt achter je verhouding zetten. en dan inderdaad de rest van je leven op de blaren zitten

14. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik laatstmet mijn vriend nog over dit onderwerp nav een vriend die " bijna" vreemd ging. Het lijkt misschien nu even leuk met een ander,voelt weer even die vlinders die je in het begin ook bij je eigen man had,maar die gevoelens gaan over en dan heb je je man verlaten, je huwelijk stuk,omdat je dat verliefde gevoel wil hebben. Geloof me meid, dat is het niet waard! Want na een tijdje is dat gevoel bij die man ook weg en dan heb je giga spijt! Het lijkt missch nu dat jullie op 1 lijn zitten,maar jullie zien nu alleen de leuke dingen van elkaar. De minder leuke dingen zie je pas na een paar maanden en dan is het te laat

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

alles is al gezegd denk ik...je bent niet gelukkig maar ipv daar iets aan te doen binnen het gezin heb je je opengesteld voor iemand buiten je gezin...iemand die ook een gezin heeft....bij het uit elkaar gaan komt al genoeg verdriet en spanningen voor de kinderen kijken...laat staan als er ook nog een andere man/vrouw bij komt kijken...

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Je zal niet de eerste, en ook niet de laatste zijn die vreemdgaat.
    Ik veroordeel je niet, en begrijp je gevoelens.
    Maar vreemdgaan met spannende ontmoetingen, verliefdheid etc. is iets heel anders dan daadwerkelijk samen verder gaan (met elkaars kinderen erbij). Je moet wel héél erg gek op elkaar zijn om na de ellende rondom twee scheidingen nog die romantiek van het begin te voelen. Dus denk goed na of dat het je allemaal waard is.

Als je besluit niet verder te gaan met je man, laat die beslissing dan niet afhangen van je minnaar. Zoek iets voor jezelf, bouw je eigen nieuwe leven op samen met je kinderen. En kijk pas veel later of daarin ook ruimte kan zijn voor je nieuwe liefde.

17. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Oef, je haalt je wel wat op je hoofd door het hier neer te zetten.
    Ik moet wel zeggen dat we allemaal op een normale manier kunnen reageren toch, je mag het vreselijk vinden en niet acceptabel maar er wordt erg hard gereageerd en dan kan allemaal wel wat beschaafder naar mijn mening. Zo komt t.s niet meer terug..

Ik begrijp je gevoelens heel goed, denk ook echt dat het afhankelijk is van je karakter. Daarmee bedoel ik dat de één snel tevreden is met een situatie terwijl een ander toch altijd spanning zoekt.
    Ik herken dat zelf ook wel heel erg, maar hier schiet je niks mee op!

Het gras is niet groener aan de overkant, ook bij hem kom je op een gegeven moment in een sleur. Het blijft niet spannend!
    Ik vraag me af of je tevreden was met je man voordat deze man in je leven kwam. En of je weer tevreden kunt zijn met je man nadat je deze spanning hebt ervaren.
    Wat zou je voelen als je man je er vanavond nog uitzet?

Stel dat je dit inderdaad je grote liefde blijkt te zijn zou je dan samen met hem kunnen zijn. Zou je hem vertrouwen, hij gaat immers ook vreemd met jou!

Stop met het zien van deze man en ga eerst bij je zelf na wat je met je relatie wilt en met je kinderen! Uitelkaar gaan heeft heel veel impact. Heb je dat er voor over?
    Zoek anders je spanning op een andere manier, zoek een andere uitdagende baan (ik noem maar wat)

Ik wens je heel veel sterke want het is niet een makkelijke situatie.

18. Jel

Jel Niet meer actief

Ik vind dat je dit eerlijk moet gaan vertellen tegen je man. Hij heeft geen idee dat hij zo belazerd word. Ik heb medelijden met hem.

Bedenk voor jezelf wat je wilt. Wil je verder met je huidige man? Of wil je toch verder met je minnaar?
    Als je toch verder wilt met je man, vecht er dan voor en zoek hulp. Als je verder wilt met je minnaar, dan moet je echt snel met je man om de tafel. Je kunt niet toneel blijven spelen.

Ik snap ook nooit zo goed de andere partij. Als ik vrijgezel was en ik vond een man leuk, maar ik kwam er achter dat hij getrouwd is, een vrouw heeft, dan zou ik er niks mee doen. Je wilt toch niet het huwelijk van een ander stuk maken?

Maargoed... ik zou dus snel met je man gaan praten. Ik vind het echt zielig voor hem.

19. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vertel het je man! vind het echt zielig voor em! hij denkt een goed huwelijk te hebben terwijl z'n vrouw het met een ander doet..

Maak voor jezelf een keuze (en snel) en zet een punt achter je huwelijk of achter de affaire.

Ooit is hier een goed liedje over geweest:
    Brian McFadden - Be True To Your Women - YouTube
    (de clip slaat niet op het liedje..)

20. Gazy

Gazy Niet meer actief

Tijd van het jaar werkt nit meehe, knus met je gezin, waarvan je niet zeker weet of je er happy mee bent.

Vervelend voor je meid. De enige die dit voor je op kan lossen ben jezelf.

Deel Deze Pagina