Ik had dit dus echt nooit verwacht van mezelf!!

Discussie in 'De lounge' gestart door vierklavertje, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nou ja zo moeilijk is het denk ik niet om de tijd te vinden om vreemd te gaan. Als je werkt kan je natuurlijk prima samen gaan lunchen. 's avonds inderdaad zogenaamd afspreken met een vriendin. Een keer overwerken (misschien zelfs een standaard avond..) of weet ik wat. Volgens mij kan je heel creatief worden. (overigens geen ervaring met vreemd gaan, al dacht mijn ex dat wel)

2. vierklavertje

22 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil nog best reageren...ik had ook niet verwacht dat iedereen mij gelijk zou geven, integendeel!

De relatie met mijn man is al 2 jaar slechter. Ik heb al meerdere gesprekken gevoerd, wij zijn echt totaal uit elkaar gegroeid. We denken over alles anders, echt over alles!

Ik heb hem gezegd dat ik niet weet of ik nog van hem hou (een tijd terug al). Hij zei toen: dan moet je dit maar uitzoeken en verder is hij er nooit op terug gekomen. Hij toont sowieso weinig interesse in dingen hier in huis. Hij is wel een geweldige vader, daarom vind ik het moeilijk om weg te gaan. Want de gedachte om weg te gaan heb ik al veel langer, voor die andere man.

Dat ik me nu zo voel komt dus niet door die man. Dit is al 2 jaar zo tussen ons. We vrijen al dik 1,5 jaar niet meer en alles moet van mij uitkomen....weekendjes weg, dingen met z'n 2tjes doen. Voor hem hoeft het niet. Ik ben bang voor als de kinderen groot zijn, dan willen we niets hetzelfde.

Ik was 19 toen we elkaar leerde kennen, nu ben ik 30. Ik heb het idee dat we gewoon uit elkaar gegroeid zijn. We zijn zo lang samen.

Ik haat mezelf erom dat ik die andere man zie. En op de vraag wanneer ik hem dan zie...ik ging altijd al vaker weg 's avonds, naar een vriendin, vaker uit eten met vriendinnen, op stap. Omdat mijn man dit allemaal niet wilde.

Maar goed dat doet er ook niet toe.

Ik vind het evengoed 'fijn' om jullie reacties te lezen, ik haat mezelf ook. Het is gewoon moeilijk. En dan heb ik het over de keuze om weg te gaan. Dat wil ik nog steeds of die andere man er nu is of niet.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dus eigenlijk is de keuze al gemaakt.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ooooh in dat geval.. het gaat al 2 jaar slecht tussen jullie en hij komt er maar niet op terug.. Nee, dan snap ik het.. Tuuuuurlijk mag je dan vreemdgaan.....

zucht..

Sorry hoor, ik kan hier helemaal niet tegen.. Het gebeurd dat relaties niet of minder lopen en dat het niet meer werkt.. Maar je kan verdorie toch wel eerst je relatie beëindigen en DAN pas naar een andere kerel hobbelen? Hoe moeilijk is dat..
    En tuurlijk is het vervelend om na zo'n lange tijd uit elkaar te gaan, maar niemand verdiend het om zo enorm beduveld te worden.. Kweek een paar ballen en biecht het op.. Pak van te voren wat spullen, kan me niet voorstellen dat hij nog bij je wil blijven..

5. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Je moet nu gewoon de stap zetten en je relatie met je man stopzetten. Je kan hem niet verder voorliegen dit verdiend hij niet.

6. vierklavertje

22 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg niet dat het een reden is om vreemd te gaan. Maar ik doe dit niet voor de lol, voor een avontuurtje, voor de spanning.
    Met die man klikt het gewoon in alle opzichten.

Maar ik wil het graag los zien, als dat lukt tenminste. Ik twijfel gewoon al zo lang. Ik ben pas 30 jaar en ik vind mezelf te jong om nu al een liefdeloze relatie te hebben waarbij niet meer gepraat, geknuffeld, gevreeen wordt.
    Ik heb er al zo veel aan gedaan maar mijn man wil het gewoon niet.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nu ben je ongelukkig met je man en denk je gelukkig te zijn met je minnaar.
    Als ik het zo lees, is het sowieso beter als je gaat scheiden van je man. Maar reken er niet op dat je dan gelukkig zult zijn met die ander. Die gaat jou gewoon aan het lijntje houden ben ik bang. Dus als ik in jou schoenen stond, zou ik het opbiechten en vertellen dat je niet verder wil met je man. En tegen je minnaar zeggen dat je er ook mee kapt.

8. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Als hij er niet voor wilt gaan en jij duikt met een ander het nest in kan je beter wat voor jezelf zoeken lijkt mij

Zoals je het nu vertelt is deze relatie/huwelijk allang dood gebloeid dus praten en daarna je spullen pakken

9. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Beetje jammer voor je kids dat ze nu al 2 jaar *zoals je zelf aangeeft* in een huis wonen waar de liefde ver te zoeken is tussen pa en ma...

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik snap je op zich wel. De relatie tussen mij en mijn ex was ook heel slecht. Totaal geen intimiteit, totaal geen initiatief van zijn kant om eraan te werken. En alle intitatieven die ik toonde werden afgewezen. Ik voelde me toen ook heel wanhopig en wilde zo graag het goede doen. De beslissing om weg te gaan is nooit makkelijk.
    En ik begrijp ook dat een andere man je het gevoel kan geven dat je wel speciaal bent. Je gevoel van eigenwaarde wordt ook aangetast als je keer op keer afgewezen wordt, je partner weinig interesse in je toont etc.
    Maar ik ben wel van mening dat je pas aan een volgende stap mag beginnen als je het verleden hebt afgesloten. De relatie met je man beeindigd. Alles goed geregeld hebt voor de kinderen etc. Als je dat allemaal moet regelen terwijl je al een andere partner hebt is het allemaal alleen maar moeilijker voor alle partijen. Ook voor jezelf, ook al is uit elkaar gaan de goede keuze dan nog is het heftig en komt er heel veel pijn en verdriet bij kijken. Dat moet je alleen doen, dat kan niet samen met een nieuwe partner.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb echt het idee dat je jezelf heel zielig vind omdat je relatie niet is zoals je gehoopt had en je daarom maar wat verzachtende opstandigheden probeert neer te pennen voor jezelf en voor ons om het allemaal wat minder erg te laten lijken. Of je nou wel of niet gelukkig bent met je vent, je hebt een gezin en je gaat gewoon keihard vreemd. Dat is het verhaal nu.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, er is geen geldige reden om vreemd te gaan, hoe slecht je relatie al loopt.. En als het al 2 jaar slecht gaat en er geen enkele verbetering in zit om wat voor reden dan ook, dan snap ik werkelijk waar niet wat je daar nog doet.. Zeker niet als je aangeeft dat je jezelf te jong vind voor zo'n relatie..

Echt hoor, je verzint een boel excuses, maar ze slaan in mijn ogen werkelijk nergens op..

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Waarschijnlijk deed dat het vroeger ook bij je huidige man. ;)
    Wil je je relatie nog een kans geven? Dan zou je nog aan relatietherapie kunnen denken.
    Ik zou iig stoppen met die minnaar. Dat is gewoon niet goed, daar komt zoveel verdriet van.
    En dan zou ik even heeeél goed nadenken én eerlijk zijn wat je nou precies wilt met je huwelijk.

14. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Verliefd worden of je aangetrokken (een klik) voelen tot een andere man, dat kan gebeuren!

Vreemdgaan is een keuze.

Ook al houd je niet meer op dezelfde manier van je man als vroeger, je kunt toch tenminste wel respect voor hem opbrengen? Dat doe je al voor je medemens, laat staan voor een man waarmee je zoveel hebt gedeeld.

Je had het hem allang moeten vertellen vind ik!

Het feit dat hij gezegd heeft "dat je dat dan maar uit moet zoeken" geeft al een aanleiding tot een gesprek...hij wil graag van je horen wat je nu verder doet/hebt gedaan met die gevoelens die je naar hem hebt uitgesproken eerder. Hij moet er niet op terug komen, maar jij!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ken iemand die zijn vrouw heeft verlaten voor zijn minnares. Die was ook getrouwd, ook een slecht huwelijk. Gingen samen wonen. Een paar weken later ging hij bij haar weg, omdat hij er achter kwam dat zij alweer vreemdging met een ander.

Sja... Ik kon er geen medelijden mee hebben. Heb er eerlijk gezegd ook wel hartelijk om moeten lachen.

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik snap je wel ts, denk dat je vooral bij je man blijft voor je kinderen. Het is ook een rotsituatie waar je in zit. Het is alleen niet eerlijk tegenover je man om vreemd te gaan. Maar als je het verteld betekend dat waarschijnlijk het einde van je huwelijk en doe jeje kinderen veel verdriet. Mijn ex schoonvader was getrouwd en had 2 jonge kinderen, zijn vrouw is toen verliefd geworden op een ander en ze zijn toen gescheiden. Zij is nu al een paar jaar erg gelukkig met die ander en hij heeft ook een nieuwe partner, het kan dus goedkomen maar dan denk ik wel dat eerlijk het langst duurt! Sterkte ermee!

17. lalala

lalala Lid

29 okt 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(:(:(
    Als je het niet voor je lol doet waarom dan wel? Spreek je met deze man met wie het "in alle opzichten klikt" af omdat het zo verschrikkelijk is?
    Ik heb mijn mening al gegeven maar volgens mij luister je niet. Wat je nu aan het doen bent klopt gewoon niet. Verliefd worden kan gebeuren maar volgens mij wil jij je gewoon laten meevoeren in een sprookje waarin deze man met wie je vreemdgaat echt je soulmate is.
    Echt waar meid: Je walgt van jezelf door je acties: die geweldige man doet hetzelfde! Dringt dit echt niet tot je door?

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Krijg toch steeds meer t vermoeden dat t om dezelfde persoon gaat als t vorige topic....

Ging ook in ene vaker uit en waren ook uit elkaar gegroeid... Leerde ook een andere man kennen en sprak stiekem af en hadden ook gezoend..

*krabt zich zelf even goed op t achter hoofd...*

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hmmm;)
    Wel is het zo dat het iedereen kan overkomen..
    Betekend niet dat het goed is en iemand het moet accepteren,...

Duuusss..
    Was dit hier het geval, en was ik jou man had ik je spullen voor je gepakt en je er op de kop uit gegooid.

En of dit het zelfde persoon is,, who cares??
    maakt het echt uit??

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb even mijn mening van het andere topic er bij gepakt.

Deze is ook van toepassing voor jou.

---------------------------------------------------------------------------------

Verliefd kun je worden.Is geen keuze.

Vreemd gaan is een keuze. En daar houd het moraal op. Als je vreemd gaat moet je onder ogen zien dat je zo niet mee verder kunt.

Nu zit je te bedenken of je bij je man blijft of met je nieuwe (vriend verder zou willen gaan) nou meis je bent niet eerlijk tegen je zelf niet eerlijk tegen je man en ook niet eerlijk tegen je vriend.

De enigste keuze die je nu nog rest is. Met de waarheid komen. Juist je man in lichten en daar van uit verder bekijken wat te doen.

Dus idd de kans dat je huwelijk nu kapot is. Is heel groot. En dan moet je idd alleen verder met je kinderen.

Of je nieuwe vriend ook bij zijn vrouw weg gaat doet niet eens ter zaken. Dat is zijn pakkie aan.

Kijk in de spiegel en vraag je je zelf hard op af. Of je wel een leugenaar wilt zijn tegen over je man. En of hij dat wel verdient heeft. Denk het niet.

Ook al zal je het verzwijgen blijf je bij hem. De meeste leugens komen ooit uit. En niemand doet iets ongestraft.

Ook in dit geval niet.

Het lijkt me duidelijk ga bij je man weg ga met je kinderen alleen wonen en begin van uit daar een relatie.

Wat ik net al vertelde verliefd kun je worden. Vreemd gaan is een keuze.

En ik ben heel eerlijk. Ik hou niet van dat soort mensen.......

---------------------------------------------------------------------------------
    Succes ermee.

Deel Deze Pagina