Ik vind het nog steeds verschrikkelijk erg dat je hem nog steeds de waarheid niet verteld hebt. Vind het knap dat jij nog naast je man kan slapen elke avond..
precies, dus eigenlijk weet hij niks. wie hou je nu voor de gek dan? niet alleen je man maar ook jezelf.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens! Verlangen naar en denken aan een ander is iets wat je overkomt. Of je er nou open voor staat of niet, zoiets kan iedereen overkomen (sneller als je er open voor staat natuurlijk). Het gaat mij erom wat je met die gevoelens doet. Je kunt doen alsof ze niet bestaan en ze keihard negeren, maar daar schiet je niet altijd iets mee op, je kunt beter gewoon accepteren dat ze er zijn. En dan nadenken wat je met die gevoelens gaat doen. Pas als je besluit iets met je verliefdheid te doen en met de ander zoent of sex hebt, ga je in mijn ogen vreemd. En dan pas ben je verkeerd bezig.
Tja en eigenlijk ben ik het hier dan weer mee eens behalve dan het getrouwd blijven en van je affaire genieten, ik denk dat je dat niet kan maken. Je zal hoe dan ook een keuze koeten maken maar oh wat moeilijk .... Succes ermee
weet je wat ik me wel eens afvraag bij dit soort toppics??? Er word vaak veel commentaar gegeven... maar zijn al die mensen perfect geboren...??? Of als ze heel eerlijk zijn hebben ze in het verleden toch ook wel eens iets heel doms gedaan of een fout begaan?? volgens mij heeft iedereen in zijn leven wel is een fout gemaatk... de een gaat vreemd , een ander heeft wel eens gestolen... etc etc. Of ben ik nou gek?!
Nou een fout maken of je partner bedonderen vind ik 2 hele verschillende dingen.. Dan ben ik misschien een heilig boontje maar ik ben nog nooit vreemdgegaan en heb ook nog nooit wat gestolen.. Een fout maken ja natuurlijk dat doet iedereen maar vreemdgaan en stelen kun je toch geen fout noemen??
Ik ben iemand die vreemdgaan ook onder 'een fout begaan' vind vallen. Uiteraard niet in elka situatie. Maar TS, echt ik vind dit walgelijk hoor. Je gaat vreemd... maar houd het verborgen voor je partner. Die denkt dat jullie in een dipje zitten en hoopt vast dat jullie er overheen komen.. Maar eigenlijk ben jij inmiddels al begonnen aan je eigen andere leven. Geef jezelf eens een schop onder je kont en vertel je man de waarheid. De hele waarheid. Jij loopt te zeuren dat je niet weet wat je wilt en misschien wel nooit zult weten. Het is niet jouw keus!! De 1e keus ligt bij je man. Als hij de waarheid hoort maakt hij zijn keuze wel. En mocht hij dan alsnog besluiten met jou verder te willen, DAN pas ligt de keuze bij jou! Echt ik walg er van dat je je man zo kan voorliegen en dat ook kan blijven doen..
Nee het zijn ook maar voorbeelden he... Ik bedoel te zeggen dat we allemaal wel eens wat meemaken waar we later mss heel veel spijt van hebben!! ik persoonlijk heb vroeger wel eens iets gestolen.. tja ik vind kan gebeuren... ik was nog jong en besefte niet wat het was of wat ik deed... En ik zeg zeker ook niet dat het goed is wat ze doet hoor... Maar ik vind wel het kan iedereen overkomen... ook al denk je dat het je nooit zal gebeuren... en dan moet je er uiteindelijk toch iets mee doen... je kunt ook kiezen voor niet vreemdgaan mss wel meteen scheiden... en na een tijdje spijt krijgen... Maar goed ieder zijn mening natuurlijk he... met alle respect hoor!! Ik hoop maar voor deze meid dat ze er snel uit komt met haar besluit.
Als ik jou was zou ik die man laten voor wat het is, en eerst je eigen leven op orde krijgen voordat je keuzes maakt waar je later spijt van krijgt!
Nee oké dat is zo. Maar vertel t dan wel... Zo liegt ze alles voor. Man denkt dat ze in een dip zitten en wil er aan werken terwijl hij niet eens weet wat er echt gebeurd is.
Ja, iedereen doet in z'n leven domme dingen. Maar dat vind ik geen reden om het goed te keuren. Omdat meer mensen het doen, maakt het het toch niet minder erg? Fouten maken in je leven mag, maar dat mag wel consequenties hebben.
Stop ermee,dit gaat je veel pijn en verdriet geven. Steek liever je energie in je man en je kindjes. Die andere man gaat toch nooit voor jou kiezen !!
Nee zeg ook niet dat het goed te keuren is hoor... maar wie ben ik om te oordelen over haar relatie en haar leven... Ik bedoel meer... er komt vaak zoveel negatief commentaar op... Dat mensen het er niet mee eens zijn begrijp ik ... maar uiteindelijk is het wel haar leven en dus haar keus zeg maar. En daarom zeg ik we doen allemaal wel iets fout maar dat maakt ons niet meteen ''een slecht persoon''
Oh nee, zij als persoon wordt ook niet afgekeurd, maar de manier waarop ze zich gedraagt. Maar ik snap het wel hoor. Vierklavertje weet ook zonder onze meningen wel dat ze hartstikke fout bezig is. En ondanks dat ik ook veel moeite heb om haar in deze situatie te steunen, besef ik ook, dat ze op dit moment niet zoveel heeft aan ons onbegrip.
Dat is idd wat ik bedoel te zeggen dat ze niet zit te wachten op ons onbegrip...ze wil gewoon ahar verhaal kwijt!! En ik begrijp heus wel dat mensen het fout vinden... maar sommige reacties zijn mss iets wat overdreven...
Als er een andere man in je leven is zal je toch een keuze moeten maken, als ik jouw verhaal lees denk ik dat je toch niet meer voor je man wilt gaan. De ideale situatie voor je kinderen is er toch al niet meer.. het komt nu aan op de keuzes die je maakt. Als je nog langer door blijft sukkelen ga je je man alleen nog maar meer pijn doen. Ik heb ook wel eens gevoelens gehad voor een ander maar het is absoluut WAT je ermee doet.. vreemdgaan is een keuze en dat was waar ik iig niet voor wilde kiezen.
Ik weet ook dat jullie gelijk hebben, echt waar! En ik ben dit ook niet. Het heeft misschien geen zin om uit te leggen wat voor persoon ik ben. Maar als rectie ga ik me toch verdedigen. Ik zit de laatste heel erg met mezelf in de knoop, de afgelopen jaren hebben mijn vriendinnen veel problemen gehad....met hun kinderen, partners, gezondheid van alles. Ik stond altijd klaar voor hun. En nu het andersom is is er niemand voor mij, dat is niet om zielig te doen. Maar ik heb het gehad, met vriendinnen, met mijn man.....dat er nooit iemand is voor mij. Nogmaals ik wil echt niet zielig doen. Ik haat, echt haat mezelf hierom wat ik doe. Maar het is fijn om die man te praten, en verder dan 1 x gekust gaat het niet. Ook al is dat fout, ik weet het. Maar de gesprekken zijn zo fijn die enwe hebben. Morgen ben ik alleen thuis, de hele dag en ik ga nadenken, echt heel goed!! Telefoon uit en ik wil er uit komen!! Maar ik weet wel dat ik nooit meer iemand zal veroordelen nu want ik ben zelf zon normaal persoon, waar niemand dit van verwacht!
het is de vraag waarom je dit hier neerzet.. wil je advies.. of je verhaal kwijt? als je advies wilt.. wees eerlijk! jij wilt gelukkig zijn.. gun je man dat ook! hij blijft nu trouw aan iemand die dit huwelijk niet meer als een verbintenis ziet..het zal heel hard zijn.. maar uiteindelijk geef je hem wel zijn leven terug! wat je hebt met je vriend .. had je miss ooit ook wel met je man.. daar moeten jullie zelf hard voor werken om dat goed te houden. dat gaat nooit vanzelf.. en zeker niet met kindjes.. want je staat altijd meer voor je kindjes klaar als voor mekaar.. maar werk als een team.. wees een eenheid.. mocht je dit met je man nog willen proberen.. en hij wil dit ook.. ga dan echt in therapie! als je alleen je verhaal wilde vertellen.. phoe wat een verhaal! hopelijk heeft het iets meer opgelucht nu je het een keer hebt gezegd!.. dat is stap 1!