Ik had een hele andere verwachting

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ilonaa, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi meiden,

18 maanden heb ik elke keer gedacht; he, zijn dit kwaaltjes?
    Iedere keer weer zat ik er naast.
    Nu ben ik eindelijk zwanger en daar uiteraard ontzettend gelukkig mee, maar gerust ben ik niet.

Ik ben natuurlijk nog maar pril zwanger, maar ik had verwacht op een rose wolk te lopen.
    Dagdromen, gelukkig zijn enz.

Ik heb heel wat gelezen op dit forum en heel veel hadden een dag na hun NOD dat de kwaaltjes begonnen, maar ik voel nog niets.
    Ik ben wel moe, maar niet dat ik echt naar mijn bed verlang.
    Af en toe heb ik een vaag gevoel van misselijkheid, maar waarschijnlijk omdat ik gespannen ben.
    Ik hoef ook niet vaak naar de wc om te plassen.
    Alleen mijn borsten vertellen mij anders en mijn buik rommelt en trekt af en toe, maar verder voel ik me absoluut niet zwanger.
    Dit maakt me zo onzeker.

Zijn er meer meiden, die zielsgelukkig zijn dat ze zwanger zijn, maar nog niet kunnen genieten?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Ilonaa,

Ik kan er absoluut nog niet van genieten. Ik heb al wel veel symptomen, maar dat heb ik altijd en weet inmiddels uit ervaring dat ook dat helemaal niets zegt. Ik raakte zelfs al uitgedroogd van het vele overgeven, terwijl ik een missed abortion had! Ik heb er ook echt nog geen vertrouwen in dat het misschien deze keer wel goed zit.

Vaak wordt tegen je gezegd dat je moet genieten, maar ik vind dat niks moet. En van iets MOETEN genieten?! Lijkt me sowieso al onmogelijk. Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik meerdere goede echo's heb, dat ik dan wel op die roze wolk kruip, maar voorlopig blijf ik nog fijn met beide beentjes aan de grond staan.

Ik denk als je een poos bent bezig geweest dat het ook gewoon nog heel onwerkelijk is en daardoor veel moeilijker te bevatten. Lijkt me ook niet raar. Wanneer heb jij de eerste echo? Als deze goed is wordt het misschien al wat echter.

Liefs

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb precies hetzelfde hoor, ik probeer wel te genieten maar het lukt voor geen meter, zo bang dat er alsnog iets mis gaat of is.
    Succes meid, je bent zeker niet de enige maar probeer wel posi te blijven dat doe ik ook;)

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Die roze wolk heb ik ook niet hoor, hoewel ik heel blij ben met mijn zwangerschap betekend dat niet dat ik me ineens een verlicht persoon voel ofzo. Ik denk dat iedereen het anders ervaart en waarschijnlijk wordt het voor jou na een eerste echo echter. Maar zelfs nu vind ik het vaak nog een erg abstract idee, ondanks dat ik regelmatig herinnerd wordt aan dat kleine wondertje in mn buik. Ik zou zeggen laat het gewoon over je heen komen en bedenk dat iedereen het anders ervaart. Dat betekend niet dat je minder blij of dankbaar bent maar zoveel mensen zoveel manieren toch? En die kwaaltjes, er zijn zat meiden die dat helemaal niet hebben hoor, maar die hoor je niet zo veel ;)

5. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    He meid, wat heb jij al een hoop teleurstellingen en verdriet meegemaakt!
    Ik zal keihard voor je duimen!

Voel me een beetje lullig nu, maar wel begrepen en niet alleen.

Wij lopen vrijwel gelijk met de echo's zag ik.
    Ik heb met 4w,3d een echo gehad en toen zag de gyn dat er inderdaad wat zat. Volgende week met 7w (3-7) krijg ik er weer een echo en zouden we als het goed is het hartje kunnen zien kloppen.
    Maar ik denk dat ik pas echt gerust ben als ik 12 weken voorbij ben.

6. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Krijg bijna tranen van opluchting!
    Ik was bang dat ik iets niet goed deed.
    Altijd dacht ik dat ik me inderdaad als een prinses zou voelen.
    Dat de wereld anders zou zijn.
    Misschien had/heb ik te hoge verwachtingen en ben ik nu teleurgesteld.
    Het zal vast nog wel komen, maar idd pas als ik weet dat het goed is komt en ik een buik ga zien.

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Haha nou dan zou ik ook echt iets verkeerd doen. Maar weet je, dat is ook het idee achter de zwangere vrouw he! Mensen vragen me ook vaak of ik het niet heeeeel bijzonder vind, nou eigenlijk niet zo... Ben wel heel blij met wat er gaat komen natuurlijk, maar zit niet de hele dag op die roze wolk. Nou dan wordt je toch onbegrepen aangekeken, alsof ik net iets heel ergs heb bekend! Schijnbaar moet je je als zwangere vrouw de hele dag maar super voelen en mag je nergens last van hebben! Ik had dat in het begin ook zo van mezelf verwacht maar eigenlijk ben ik daar ook gewoon te nuchter voor. Ervaar het gewoon lekker zoals het voor jou voelt en voel je daar vooral niet schuldig over :) En natuurlijk, als je die eerste kritieke weken hebt gehad dan wordt je er wel iets geruster op en komt die roze wolk misschien alsnog wel!

8. samkids

samkids Niet meer actief

Hey Ilona, het liefst zou ik al gaan fantaseren over namen, over hoe het kinderkamertje er uit komt te zien, over hoe ik er straks uit zie met een dikke buik, maar ik durf het allemaal niet. En ik wil het niet, bang dat ik over een dikke week weer teleurgesteld wordt.
    Ik heb ook niet superveel symptomen. Af en toe inderdaad een raar gevoel in mijn maag en mijn borsten zijn wat gegroeid en gevoelig. Maar ik heb niet echt een super-zwanger-gevoel. Ik denk dat we ons te veel gek laten maken door meiden die dat wel hebben. Maar iedereen reageert anders op een zwangerschap en de ene heeft meteen de bekende verschijnselen en de ander heeft dat pas veel later. Een vriendin van mij heeft een gezonde dochter gekregen maar heeft niet de hele dag lopen overgeven. Dat houd ik dan maar in gedachten, dat ik waarschijnlijk ook een persoon ben die daar minder gevoelig op reageert.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik had bij de zwangerschap van mijn zoontje (na 2 jaar hormoongebruik eindelijk zwanger) vanaf dag 1 een rozewolk gevoel. Ook helemaal niet vaak stilgestaan dat het wel eens mis kon gaan. Het voelde meteen zo goed, geen zorgen had ik. Ook had ik weinig kwaaltjes en heb echt een megagoede zwangerschap gehad. Op wat moeheid in het begin na, nergens 'last' van gehad.

De 2e zwangerschap was ik al direct na de positest misselijk en moe en de hele dag niet lekker. Dus genoeg syptomen die me zeiden dat ik zwanger was. Maar ik was niet gerust en later bleek ook dat het kindje niet meer leefde. Ik kon ook minder goed genieten en onbezorgd zijn als bij mijn zoontje en dat gevoel was dus niet voor niets.

Dus ik denk dat kwaaltjes hebben niet zoveel zegt over of het goed gaat ja of nee. Je gevoel erbij denk ik wel, ik denk dat je als vrouw wel kun aanvoelen of het goed zit (zo heb ik dat ervaren tenminste).

Maar echt meid, het genieten komt vast en zeker als je straks de 'kritische' periode voorbij bent en je buik groeit en je elke dag je kindje voelt. Dat is zo mooi! Ik hoop dat je alsnog snel op de roze wolk terecht komt!

10. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Ik kan ook niet volop genieten hoor, maar dat komt meer omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad... Maar het komt allemaal vast nog wel als we weten dat alles goed zit en we de 12 weken voorbij zijn!!
    Succes ermee!

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.721
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Had ik ook in het begin;tot ik vanaf week 7 nonstop heb lopen kotsen tot 2 uur voor de bevalling.Niks roze wolk.
    Ben heel blij met mn dochter hoor,hoop dat jij wel kan gaan genieten.

12. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik ben ook hartstikke blij dat ik zwanger ben, maar er echt van genieten kan ik nog niet! Ik heb weinig klachten, alleen me boobs doen vaak pijn en ik ben wat sneller moe. Pas met 12 weken kan ik wat geruster zijn denk ik. A.s. donderdag heb ik de eerste echo. Ben ook erg onzeker! Verder heb ik al wel een klein buikje, sommige mensen zien het gelijk aan me.. heel apart want het is de eerste! Ik denk dat als we wat verder zijn en een groter buikje krijgen en de eerste 3 maanden voorbij zijn dat die roze wolk vanzelf wel komt!

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik hoop het voor je want het is zo'n mooie tijd ....en sneller voorbij dan dat je denkt...

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben nu 6 +2 dagen zwanger en ik kan met vlagen genieten. Toen we het mijn ouders en schoonouders vertelde was ik wel helemaal in de wolken. Maar ik krijg steeds vlagen dat ik denk het zal vast niet goed zitten en als ik een echo krijg dan ben ik ban voor een leeg vruchtzakje of een dood kindje. Ik probeerde vandaag te bellen naar de vK maar die kreeg ik niet te pakken dus denk ik gelijk misschien is dat wel een voorbode dat ik nog geen afspraak kan maken. Echt frustrerend ik ben blij als ik de 12 weken voor bij ben

15. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik had die roze wolk en dat dagdromen ook helemaal niet

16. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Zoooo ontzettend fijn om dit te lezen!!
    Ik voelde me echt abnormaal..(had hier ergens ook een topic geopend..over janken enzo) Ik voel me precies zoals jij omschrijft!
    Tuurlijk, ben heel blij dat ik uberhaubt zwanger kan raken en nu dus ook zwanger ben..(ja ja al 5 HELE weken! hihi)Maar dat roze wolk gevoel..nee nog niet gehad...het lijkt net of ik van mezelf niet blij mág zijn..heel stom! Heb verder ook weinig klachten, misschien lijkt het daardoor minder echt? Heb wel zere (.)(.) oef zeg..wat een rot gevoel!
    Heb wel eergisteren en gisteren van die jankbuien gehad...;) Vond het achteraf wel grappig, toch een teken dat er iets veranderd bij me!
    Ik hoop dat ik dat gelukzalige gevoel na mn eerste echo wel krijg! Nog even wachten tot 21 juli!
    x

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij ons ook hoor!
    Wij hebben heel lang op het moment van een positive test moeten wachten en toen het daar was hadden we maar een paar minuten volledige blijdschap en daarna kwam er toch ook angst.
    Ik dacht ook altijd dat er veel symtomen zouden zijn, maar die had ik helemaal niet. Ik werd alleen misselijk in de auto verder niet.
    Het enige waar ik heel erg last van had was vermoeidheid! Tot een week of 16 kwam ik alleen mn bed uit om te eten.

Roze wolk..........ja die is er nu wel ik benheel blij met mn zwangerschap, maar de angst blijft toch wel een beetje op de achtergrond aanwezig hoor!

18. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik dacht dus dat er een taboe lag op deze gevoelens, maar niet dus.
    Ben blij dat ik het onderwerp gestart ben.

A.s vrijdag krijg ik weer een echo en dan zal ik het hartje zien kloppen. Waarschijnlijk zal ik dan al iets geruster zijn.
    Wel spannend hoor!

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou eigenlijk pas een echo krijgen bij 12 weken maar ik heb zelf een echoburo gevonden die nu een echo wil maken bij 8 weken ongeveer. Ik wil gewoon weten of er iets zit of het leeft enz.

20. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik heb het hartje zien kloppen!!!
    Wat een bijzondere ervaring is dat, maar het blijft toch nog alsof ik het allemaal droom.
    Vanaf nu mag ik naar een verloskundige en maakt het ook wel leuker.

Deel Deze Pagina