pfff voor altijd verbonden??

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door kleinvisje, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo

even spuien hoor....
    ook zo'n dag dat alles even eruit moet geloof ik whaha

Afijn ik ben al ruim 1½ jaar alleen nadat mijn ex met 6 maanden zwangerschap bij me is weggegaan en mij met schulden achter heeft gelaten.
    Situatie is nu zo dat ik alleen ben met mijn zoontje en in de schuldsanering zit en eigenlijk alles gewoon wel zijn gangetje gaat. Werk 4 dagen en alles gaat op zich wel oke.

Echter de hele nasleep ben ik gewoon zo zat. Doordat ik alleen mijn zoontje opvoed kom ik nauwelijks aan mezelf, hobbies of sociale contacten toe wat soms toch wat opbreekt. ook doordat ik nauwelijks geld heb kan ik weinig doe. dit alles vind ik niet eens echt erg hoor, soms alleen jammer

maar vervelendste is nog dat ik in belang van zoontje wel gekozen heb voor erkenning en gezag (stom stom stom) toen. en dat ik omwille van zoontje toen toch na periode zonder contact weer contact heb gezocht met ex. Nu ben ik er inmiddels achter dat hij soms nog steeds "liegt" om dingen of dingen verdraait. Verder snapt hij echt niet wat verantwoordelijkheid inhoud. Echter wel zie ik hem elke week 3 uurtjes. hij ziet namelijk mijn zoontje 1x per week 3 uurtjes in mijn bijzijn. meegeven wil ik (nog) niet vanwege alles wat is gebeurd en gebrek aan vertrouwen en zijn onvolwassenheid.

Onlangs ook weer van die dingen...
    ik wil een paspoort / id kaart voor zoontje laten maken. heb daarvoor handtekening nodig van ex en kopie van zijn paspoort. zijn paspoort was echter onlangs gestolen. Zegt dan geen geld te hebben voor nieuwe vanwege hoege boete kwijtraken paspoort en ook hij zit in schuldsanering. ondertussen hoor ik hem wel over dat die andere dingen heeft gekocht :(
    ik kan dus geen paspoort voor kleine kopen omdat hij geen paspoort heeft die ik kan kopieren en meenemen. grrrrr

verder ook heb ik hem gevraagd of zijn ouders hun kleinzoon niet eens willen zien. (10 maanden geleden). nee denk ik niet.... ze willen jou namelijk niet zien en ik mag de kleine niet mee was zijn antwoord.
    toch heb ik afgelopen maandag hun gebeld en ze waren dolblij toen ik samen met zoontje en ex naar hun toekwam. Bleek dus dat ex alle dingen steeds verkeerd opvat of (bewust) verkeerd benoemd. Dit soort dingen gebeuren wel vaker.hij is heel onvolwassen en egoistisch lijkt het wel.

moeilijkste vind ik nu dus dat ik hier dus steeds mee te maken zal blijven krijgen. Alleen al als ik denk dat ik hem constant omwille van de kleine moet blijven zien en / of spreken om zo het voor de kleine zo goed mogelijk te laten lopen verlopen bedenk ik hoe ik dit vol ga houden. En er zal nog heel wat komen vrees ik. ik weet dat mijn ex hem meer wil zien, wil laten slapen enz enz. Alleen het idee al aaahhh :x Ik wil gewoon mijn zoontje niet steeds kwijt. wil zelf ook gewoon rust voor mij en de kleine en baal van al die kleine leugens, verdraaiingen maar ook van de onvolwassenheid en egoiisme van mijn ex. Afspraken moeten om zijn afspraken heen enz enz.

Sorry heel verhaal geworden, maar was er even onrustig door. Weet wel dat ik eigenlijk niet zo veel te klagen heb hoor. Zoontje doet het goed is gezond, we wonen saampjes in een leuk huisje enz en alles gaat oke.... maar is gewoon dat ik dat gedoe soms gewoon zat ben en baal dat ik die gezag en erkenning goed gevonden heb en nog steeds opgescheept zit met ex.
    zou gewoon weer zo graag een normaal leventje hebben met een jongen / man die wel gewoon 100% er voor kan gaan en dat ik weer iemand heb om alles mee te delen. Maar ach... komt heus wel weer eens... weet ik wel
    maar soms van die dagen he.
    jullie herkennen het vast wel eens?! :):p

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik doe 't even per pb...

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Sorry, ik had 'n heel verhaal getikt, maar ik heb het even via pb verstuurd. Er zijn namelijk nogal wat mensen die 't zeer boeiend vinden mijn persoontje te volgen op 't wereld wijde web...

4. kleinvisje

bedankt voor je PB heb je één terug gestuurd

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Meid ik herken je verhaal zo erg. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Mijn ex heeft geen gezag dus ik hoef niet om handtekeningen e.d. te vragen om iets te regelen voor mijn zoon. En ik ben nu ook definitief gebroken met mijn ex. Hij kijkt niet naar zijn zoon om nl na alles wat ik heb gedaan om het contact goed te maken. Nu ben ik er klaar mee! en heb hem uit mijn leven gegooid en hoe het later gaat? dat zien we dan wel weer... Maar je hebt idd weinig tijd voor hobbies e.d. Mijn ouders passen gelukkig regelmatig op als ik weg ga met een vriendin. maar voel me erg bezwaard altijd hun te vragen. Ook mijn ex liegt en verdraaid alles! Ben er achter gekomen dat hij het vrahaal ophangt dat hij zijn zoon niet mag zien van mij! dit is niet waar hij wil zijn zoon niet zien... Heb mijn exschoonzus laten weten hoe alles inelkaar zit zodat de waarheid daar naar boven komt. Maar als zij praat met mijn ex krijgt ze alleen te horen "bemoei je er niet mee" Nee voor mij is het over uit tussen mijn ex en mij, hij heeft zijn kans gehad en heeft er niks mee gedaan... Maar het blijft moeilijk.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik herken ook heel veel in je verhaal. ik heb dan wel geen onwillige ex maar door zijn handicap verschild de uitkomst ervan niet zo heel veel. ik wil er niet al te inhoudelijk op ingaan. inmiddels ben ik een jaar of 13 verder dus heb al heel wat ervaring ermee.
    als je met me wil praten mag je me pben want ik zeg liever niet teveel op het wereldwijde web ten nadelen van mijn ex. ik wilde al reageren op je andere verhaal ( toen je kort een vriendje had) maar heb het toen uiteindelijk om mezelf en de privicy niet gedaan.

7. kleinvisje

dank jullie voor de reacties... ben wel blij dat mensen het herkennen. Tja het zal niet allemaal ineens beter gaan en zo maar heb het er mee te doen helaas.
    blijft toch moeilijk en balans zoeken nog voorlopig

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook een ex met t gezag, stom dat ik dat toen gedaan heb. Idd ook voor het kind maar achteraf beter niet kunnen doen. Maar ja als je alles van te voren weet,,,

Niks boeit m, maar moet wel idd voor paspoort oid handtekening hebben, vreselijk

Deel Deze Pagina