wanneer laat het voorhuidje nou echt los en moet je het wassen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hallo allemaal,

Nou de vraag zegt het al:
    WAnneer is het voorhuidje echt los en moet je terug halen om te wassen.
    met de 2 jaar controle op het CB zeiden ze: ow prima hij is aan het loslaten, maar nu zijn we bijna een jaar verder en naar mijn idee is het nog niet los.
    Af en toe is het topje ook erg rood en mag ik er niet aan zitten.
    Andere dag is het gewoon een normale kleur, als ik kijk hoe ver het terug kan wordt hij boos dus dit doe ik niet meer.
    Volgens hem doet het pijn wat ik ook wel geloof omdat het misschien nog vast zit.
    Het voorhuidje kan wel al aardig naar achtern maar nog niet helemaal.
    Wanneer kon dit bij jullie kindjes en zijn jullie het daar ook gaan schoonmaken?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier ook het zelfde probleem...
    ik hem maandag gesprek bij de huisarts erover dus ben benieuwd als ik meer weet laat ik het je weten...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon met zijn kont in bad zetten weekt het van zelf los wassen hoe je echt niet te doen

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

sowieso met je niet aan de voorhuid zitten bij kleine kinderen je hebt dan grote kans iets kapot te maken en dat maak je nooit meer goed

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    wel goed om even in de gaten te houden, dat het voorhuidje niet te nauw is, (omdat je het hebt over rood/pijnlijk) toch even naar de ha ermee denk!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb nog nooit het voorhuidje van mn zoon naar achteren geschoven en hij is nu 3! heb eens gelezen dat het pas na het vierde jaar los komt te zitten en tot die tijd vooral niks forceren! is pijnlijk en je kan wat kapot maken! Gewoon lekker in bad wassen en laten weken ;)

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Dan ga ik toch maar even de h.a. bellen van de week voor advies.
    Het topje is gewoon rood en ik wilde dus even kijken maar dit mag niet van hem, dit doet zeer zegt hij.
    Verder grijpt hij ook af en toe tussen zijn beentjes maar als ik dan vraag of zijn piepie zeer doet zegt hij nee.
    Ik forceer niks ik zal ook nooit doorduwen of weet ik het wat, maar het is wel iets los maar niet helemaal.
    Bij ons op het CB zeiden ze dat het met 3 jaar wel los zou moeten zijn nou is hij dat nog niet maar toch.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    overigens had mijn man rond die leeftijd een onstoken eikeltje waardoor hij op die leeftijd al besneden is omdat het te erg was geworden, dit wil ik uiteraard voorkomen, daarom mijn vraag.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Het zoontje van mijn collega is laatst ook bijna geopereerd omdat zijn eikeltje inderdaad ontstoken was vanwege die voorhuid. Dus ik zou zeggen, vooral inderdaad de huisarts want bij haar zeiden ze het had los moeten zitten (hij is 3) en gelukkig is het met een zalfje goed gekomen.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje heeft 1x gehad dat het puntje van z'n voorhuid een beetje rood was. Dat ging vanzelf over met een dag of 2 en hij leek er geen pijn aan te hebben.
    Als je zoontje aangeeft dat het pijn doet zou ik toch even de huisarts bellen.

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Bij Stijn is hij net een maandje los.. Hij is nu 5,5 jaar.. Ik heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt.. Het cb zei dat het rond een jaar of 4 los moest gaan.. Keek af en toe of het al los was en zei dat hij het zelf af en toe maar even moest proberen en een maandje terug kwam hij vol trots de huiskamer in dat hij er vanaf kon..

12. Mamavr

Mamavr Lid

13 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kindje is geboren met ze dachten een hypospadie. Gelukkig is dit het niet maar de kinderuroloog zei wel dat het kan dat zijn voorhuidje pas met 12 jaar of zelfs later helemaal los laat. Zijn plas gaatje is echt een speldenknopje en zijn voorhuidje zit zo strak dat er bijna geen gaatje te zien is. Wij moeten dus wel 2 x per dag, eerst met zalf en nu na het badderen, zijn voorhuidje terug trekken om het op te rekken. Bah erg naar allemaal maar het kan dus in elk geval langer duren. Ben benieuwd wat de huisarts heeft gezegd!
    Succes

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben nog niet bij de HA geweest, hij is momenteel op vakantie. En komt volgende week thuis, dan zal ik ff langs gaan met hem.
    Ik hoor hem er verder niet over maar als ik gewoon even wil kijken zonder iets te doen dan mag het niet van hem.
    Dus vind ik toch wel bijzonder, hij zegt ook zeer.
    Overigens hoor ik oma er niet over, en overdag heeft hij het er ook niet over.

Deel Deze Pagina