Eisprong al in week 1?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Veagel, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veagel

Veagel Lid

29 okt 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Heb wel al veel gelezen en vandaag besloten om me te registreren voor dit forum omdat ik in de war ben.

Na een te korte zwangerschap van bijna 16 weken proberen we hard om opnieuw zwanger te worden. Nu heb ik weer een regelmatige cyclus van 28 dagen. Afgelopen maand ben ik voor het eerst begonnen met ovulatietesten, op dag 12. Wat ik gek vind is dat ik op de eerste testdag een dubbele streep zag. Op dag 13 was deze al minder en de dagen daarop was er steeds nog maar 1 streep te zien. Kan het zijn dat ik al voor de 12 dagen een eisprong heb gehad? En is dat niet veel te vroeg?

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    En was de streep even donker of donkerder? Ja zou best kunnen, meestal bij een cyclus van 28 dagen is hij gemiddeld op dag 14 maar kan ook net wat vroeger zijn of later en hij springt binnen 24 tot 48 uur na positieve test

3. Veagel

Veagel Lid

29 okt 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    De teststreep was iets lichter dan de controlestreep, maar duidelijk aanwezig. Later was het telkens alleen nog de controlestreep. Daarom vermoed ik nu dat de piek nog voor de 12e dag geweest moet zijn.

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ja of hij is even gedaald en komt nog keer op, kan zijn dat hij nog niet naar ze piek gegaan is,zou voor zekerheid nog even doortesten.. heb je wel rond die tijd nog sex gehad?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang is het geleden dat je bevallen bent?

6. Veagel

Veagel Lid

29 okt 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is begin juni geweest, dus dat zou weer normaal moeten zijn. Toch blijf ik bang dat er toch nog wat mis is.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ok nee dan is het niet van hcg.

Stel dat hij op dag 11 positief was dan zou je eisprong op dag 13 zijn (en dus week 2 van je cyclus).
    Tel hier 14 dagen lf bij op en dan kom je op 27 dagen.
    Dag 28 zal je dan weer ongesteld gaan worden.
    Op zich is dat niet vreemd.

Het kan ook zijn dat je veel lh aanmaakt rond je ongesteldheid en dat de echte lh piek nog moet komen.
    Ik zou zeker nog doortesten tot aan cyclusdag 20.
    Heb je dan nog geen knaller gehad dan denk ik dat hij op dag 11 was en zou je op dag 28 ongesteld gaan worden.

Waarom denk je dat er nog iets mis is sinds juni??

Deel Deze Pagina