HI... Mijn zoontje is 19 maanden en echt woordjes zeggen doet hij nog niet... jawel... papa, mama, opa en oma en daag.... maar daar heb je het zo ongeveer mee gehad.... Laatste keer zeiden ze op het CB dat ik het in de gaten moest houden en anders mezelf moest melden, omdat ik dan eerder terug moest komen..... Nu opeens sinds van de week lijkt mijn zoontje zinnen te gaan zeggen! Mijn vriend was op zolder en toen riep mijn zoontje: papa, waar ben je? (ik speel altijd een spelletje, waarbij ik mijn zoontje roep... met waar ben je?) Mijn vriend hoorde het ook..... en gisteren trok mijn vriend zijn schoenen aan zegt mijn zoontje opeens: "Ga je weg?".... (nog zo'n uitdrukking die ik vaak zeg......)... Het is dat mijn vriend erbij was..... want ik geloofde mn oren niet..... Zijn er meer van die kinderen die gelijk met zinnen beginnen? Misschien had mijn zoontje geen zin om te praten en begin hij daarom nu met zinnen?
Er stond toevallig een artikel over in de wij jonge ouders, helemaal achterin. Dat sommige kindjes gewoon heel lang alleen woorden zeggen en dan opeens hele zinnen. Misschien is een leuk artikel om even door te lezen?
Yep, zo ging het bij onze tweede ook. Die zei tot bijna 3 jaar bijna geen woord, en echt: drie maand later, toen hij 3 was, praatte hij volledige zinnen. Dat ging razendsnel opeens.