Ik heb 2 vragen en combineer ze in 1 topic :)

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hello,

Ik heb maar 2 simpele vragen, maar vond het zo forumvervuilend om 2 losse topics te openen. Dus bij deze mijn combi-topic. :)

Vraag 1)
    Zie de toegevoegde foto. Dit is kalk (of schimmel?) in onze nieuwe waterkoker. Ik heb hem net 2 dagen en dit is hoe hij eruit ziet.... Ik weet hoe ik de aanslag eruit krijg (azijn etc) maar hoe VOORKOM ik die vies ogende plekken? Ik laat 'm al regelmatig aan de lucht opdrogen enzo. Wat doe ik verkeerd :(

Vraag 2)
    Nu even een vieze vraag...
    Mijn man en ik hebben het de laatste maanden niet zo breed en proberen toch nog redelijk lekker te kunnen leven zonder al te hoge uitgaven. Nu vind ik dat ons beddengoed aan vervanging toe is, veel van onze hoeslakens zijn gescheurd, volledig uitgerekt tot een flubber of zitten vol met gaten en pillen. Ik wil erg graag nieuwe kopen, te beginnen met een stuk of 3. Maar ik wil graag alleen katoen (geen jersey of badstof, vind ik niet lekker liggen) en de goedkoopste die ik kan vinden kosten zo'n 17 euro per stuk voor maat 160x200. Aangezien ik er meerdere wil kopen is dit voor ons in totaal een aardig bedrag!
    Nu is mijn vraag: weet iemand een plek om katoenen hoeslakens in die maat te kopen voor een veel lager bedrag? Of zal ik ze op Marktplaats zoeken en 1 (of 2) keer op kookwas draaien in de wasmachine ivm hygiëne? Natuurlijk vind ik hygiëne belangrijk maar ik neig bijna het meeste naar MP ivm de lagere prijzen. Ideaal is natuurlijk anders maar onze koopkracht is behoorlijk afgenomen en ik moet nu even roeien met de riemen die ik kan krijgen.

Hoor het graag!

Liefs

Bijgevoegde bestanden:

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

op vraag 1 heb ik zo geen antwoord :) Is volgens mij normaal en aan de lucht laten drogen is prima. Af en toe ontkalken met azijn idd.

Vraag 2. Ik weet niet of de action hoeslakens heeft of de Zeeman in de maat en stof die je wilt? Zo niet idd misschien marktplaats. Zou het zelf niet snel doen, maar ik snap jou ook wel. En 2x op de kookwas wassen moet het schoon zijn.
    Want laten we nu eerlijk zijn: mocht je in het zh liggen, of in een bungalowpark, lig je ook in beddengoed waar ik weet niet hoeveel mensen in hebben gelegen ;););)

Kan naar mijn idee dus prima!

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Action heeft voor 10 euro lakens.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    He Melrose!

De plekken op je waterkoker zijn kalk. De tip om het te voorkomen heb ik helaas niet voor je.

Je tweede vraag betreffende de hoeslakens. Bij de hema zijn ze €10 per stuk en is de tweede halve prijs.
    hoeslaken katoen - 160 x 200 cm - HEMA
    Ik zou hoeslakens niet snel via mp kopen. Het idee, maar dat is mijn gevoel hoor.

Groet, Klarinet

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat kun je niet voorkomen volgens mij. Water bevat nu eenmaal kalk.

Inderdaad Zeeman. Maar MP en dan wassen kan ook prima hoor!

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Vraag 1: De makkelijkste "oplossing" is om er niet in te kijken :D Volgens mij voorkom je het gewoon niet, kun je het enkel schoonmaken.

Vraag 2: Waarom meteen 3 tegelijk? Je ligt maar op 1 toch? 's morgens in de was en 's avonds er weer op. Mocht het met drogen toch niet helemaal lukken kun je voor nood even een oude gebruiken. En dan koop je een tweede als je het geld wel hebt.
    Over mp, tja, wat hierboven al werd gezegd. In hotels e.d. lig je ook niet op nieuw beddegoed. Kan prima.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik weet niet of je een Primark in de buurt hebt maar daar hebben ze ook heel goedkoop beddengoed.
    Mijn collega heeft het, zelf geen ervaring.

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Over de waterkoker; ik had idd al het idee dat de plekken niet te voorkomen zijn. Maar ik had stiekem gehoopt van wel :)
    Dan maar regelmatig goed schoonmaken dus! Maar na 2 dagen al...vind ik wel snel hoor.

Over de hoeslakens: beddengoed op MP kopen is dus niet raar? Zou alles graag nieuw willen kopen hoor (ook dekbedovertrekken!) maar dat is nu gewoon erg lastig. Gaat in de toekomst vast wel beter....!

Edit: En bedankt voor de tip van Hema en 2e halve prijs, wist ik niet. Ik ga eens snuffelen.

9. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst hoeslakens bij de Action gekocht 240x220cm voor iets van 5,95. Is wel dunner materiaal als van een echte linnenzaak maar dan koop ik wel weer een keer nieuwe voor dat geld. ;)

En idd waarom 3 stuks ipv 1-2 stuks...?

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Een hoeslaken van 240x220? Ik denk dat jij een dekbedovertrek bedoeld. Ik denk namelijk dat weinig mensen een matras hebben van 240x220.

Grootste bij de action is 180x200 en die is al heeeel schaars.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik koop vaak beddengoed bij de Lidl.

Het is heel goedkoop [hoeslakens 200x200 voor €8 en grote dekbedovertrekken voor €20], van 100% katoen, Duitse produkten, dekbedovertrekken met dubbelzijdige print.
    Ze gaan echt lang mee en zijn van een stuk dikkere stof dan beddengoed van de Action/Zeeman e.d.

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon je water koker ontkalken met van dat bruis spul ervoor....

13. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik moet mijn waterkoker ook 2x per week met azijn ontkalken.. Nou liever dat dan die vieze troep in je thee
    .

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hoeslakens: 3 / 4 Euro betaal ik bij de action.
    En ben er tevreden mee .

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik hou niet van action kwaliteit mbt bedspullen en ik zou echt voor hema gaan! Eerst beginnen met 2 (want die tweede halve prijs is wel handig!) maar als je dan niet kan betalen zou ik er 1 kopen en over een aantal weken nog 1.

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Staan er vandaag geen hoeslakens in het kruidvatfoldertje?

Wb de waterkoker; geen idee...

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die waterkoker, dat is kalk inderdaad, zal ook nog wel erger worden. Doe je niets aan. Behalve een ontkalker kopen en daar eerst je water in ontkalken ;). Maar af en toe met azijn laten koken en de kalk gaat weer weg. Bij ons zit er een filtertje in de tuit waardoor de kalk niet in je drinken komt en sowieso blijft het vaak onderin zitten.

De hoeslakens, de Hema heeft vaak acties, is ook goede kwaliteit. En 3 is niet nodig toch, wij hebben er ook maar 2. Nu bij de Hema 2e halve prijs, dus 2 voor 15 euro als je de goedkoopste pakt.

Hoeslakens online bestellen bij hema.nl

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Om het geld hoef ik niet perse het maar met twee te doen, maar ik vind het zonde om meer dan twee te hebben en ik red het hier altijd mee: ik heb twee onderlakens en twee dekbedovertrekken. Vaak is alles al droog voor dat ik naar bed ga en dan kan dezelfde er weer op. En anders heb ik nog een droge in de kast liggen. Mp zou ik niet snel voor kiezen omdat ik veel blijer wordt van een nieuw stevig laken dat ik zelf uit de verpakking haal haha. Maar ff goed wassen en het is weer schoon. Ik zou er echter in geval van weinig geld liever een maandje wat opzij zetten en dan nieuw bij de Hema een halen (ik zweer bij de Hema!) dan tweedehands en dan ook nog verzendkosten moeten betalen.

19. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Oja haha sorry je hebt gelijk, ik bedoel 180x200.

20. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Je kunt die kalk redelijk voorkomen als je het water eerst filtert in een waterfilter. Maar dan zul je dus eerst een waterfilter aan moeten schaffen, het water filteren en dan pas in je waterkoker doen.

Deel Deze Pagina