Nog een vraagje over klussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Chidori, Jan 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chidori

Chidori Actief lid

Nov 16, 2007
    228
    0
    0
    België
    Hallo
    Even een vraagje. Mijn vriend en ik klussen nu om de dag omdat ik al veel gelezen heb dat dat het beste is als je zwanger wil worden.
    Maar mijn vriend zou wel elke dag willen :rolleyes: Dus ik hem zeggen dat het beter is om het om de dag te doen en dat hij moet wachten. Dan komt hij nu met de vraag of het ook kwaad kan als we het 2 keer per dag doen. Dus om de dag, maar op de dag dat we het doen 2 keer. Maakt dat wat uit? Is het beter om het 1 keer om de dag te doen of blijft het hetzelfde als je toch 2 maal vrijt?
    Ik hoop op snelle reacties, mijn vriend begint lastig te worden :rolleyes:

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik begrijp uit jou bericht dat bij jou het vrijen alleen gaat om het zwanger worden maar vrijen doe je uit liefde voor je partner en als daaruit een kindje komt is dat natuurlijk een mooi geschenk

ik zou dan ook zeggen vrij wanneer je wilt en waneer je je goed voelt want ook dat werkt natuurlijk bevoordelijk voor een eventuele bevruchting en of dat nou om de dag is elke dag of 2 dagen niet of 3 keer per dag moet je helemaal zelf bepalen zolang je je maar goed voelt

groetjes nathalie ;)

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hahahaha... mooi verhaal! Ik zie het al helemaal voor me.

Ze zeggen dat het voor de kwaliteit van het zaad het beste is om om de anderste dag sex te hebben. De kwaliteit van de zaadjes uit deze zaadlozing zouden dan het beste zijn. Als je man op diezelfde dag nog een zaadlozing heeft, zal de kwaliteit van dat zaad beduidend slechter zijn. Twee dagen later is het kwaliteit dus weer veel beter.

Maar goed... je bent net met de pil gestopt zie ik. Ik zou vooral nog niet zo naar dit soort verhaaltjes luisteren, maar vooral sex hebben wanneer je dat wilt. Want anders maak je er iets klinisch en een hele planning van. Het eerste jaar is er niets geks aan als je nog niet zwanger zou worden. Als je na een jaar je druk gaat maken over dit soort verhalen, neem je het plezier ervan weg ;). Ik zou dus zeggen: ga ervoor! Heb plezier en heb sex wanneer je wilt.

Succes!
    Josien

4. Chidori

Chidori Actief lid

Nov 16, 2007
    228
    0
    0
    België
    Ik vrij heus niet alleen om een kindje te hebben hoor. Ik let gewoon meer op het moment van vrijen en zo ;)

Bedankt voor de reacties :)

5. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

Dec 3, 2007
    884
    0
    0
    We deden het vanaf dag 10 van de cyclus om de dag en op de dag 13 14 15 en 16 van de cyclus 1x per dag hebben we het gedaan en daarna tot dag 20 van de cyclus weer om de dag voor de zekerheid, en bij ons was er direct resultaat in de 1e ronde dus zwanger.
    Maar dit was voor ons puur wel een gok omdat ik net gestopt was met de pil, ik dacht gewoon ik neem een gemiddelde cyclus van 28 dagen en die klopte dus, wij helemaal blij :)
    Bij ons was het geen verplichting (wel een beetje hoor) maar we maakten het iedere keer anders en spannend, leuke afwisselingen maken en dergelijke zodat het natuurlijk wel leuk blijft. :D

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Chidori,

Ik zou zeggen vrij wanneer jullie er zin in hebben. Of dit nou elke dag is of om de dag. Belangrijker is de timing van het moment want sperma en ei moeten elkaar wel weten te vinden.
    Ook is bekend dat mannen met zwak zaad juist wèl elke dag een zaadlozing moeten hebben om het zaad te bevorderen. Niet dat dit voor jouw vriend geld hoor, maar is misschien wel leuk om te weten.
    Veel succes en wie weet het is snel raak.

Groetjes Vanilia

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Inderdaad vrijen wanneer je zin hebt, maar begrijp wel goed dat je een beetje een richtlijn wilt weten.

Ik ben 2 keer zwanger geraakt toen we wat minder vreeën om de dag dus. De keren dat we toevallig wel elke dag vreeën niet zwanger. Weet natuurlijk niet of het toeval is. Maar 2 x per dag zo ik niet doen ivm slecht voor kwaliteit van het zaad dan kan je het denk ik nog beter elke dag doen.

Veel succes met zwanger worden.

gr vruchtje

8. maria04

maria04 Niet meer actief

Hallo meiden.

Even een vraagje. Ik had vanochtend gekust en als mijn partner te diep gaat voel ik dit aan mijn baarmoeder.dit had ik anders nooit. Wie herkend dit?

liefs maria

9. music4life

music4life Niet meer actief

ja ik heb dat ook weleens..vlak na mijn menstruatie....dan is het wat gevoeliger

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Dit heb ik ook 2 dgn geleden gemerkt tijdens het klussen. Wij waren gewoon normaal bezig zoals altijd ( :oops: en dan bedoel ik wij dedn niks wat wij anders ook niet deden :oops: ;) ) en toen deed het bij mij ook zeer. Want hij stoote tegen mijn baarmoedermond aan :confused: Dit heb ik ook nooit eerder gehad...En je kunt aan mijn banner zien dat ik nog lang niet ongi moet worden... hoe zit dit dan?

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Je bmm staat rond je ovulatie het hoogst; in de periode ervoor en erna staat ie lager en is ie hard en gesloten. Juist in de periode voor en na je eisprong kan het dus zijn dat het wat pijnlijk is, is heel normaal volgens mij...

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Dus dat ik het zo gevoeld hebt 2 dgn geleden is ook de bewijs dat ik binnekort mijn ovu krijg?

13. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

Nov 25, 2007
    1,186
    0
    0
    hallo allemaal

ik heb ook een vraagje over klussen jullie doen het allemaal mooi elke dag of om de dag maar ik heb een partner die door persoonlijke redenen niet zo vaak wil en kan klussen nu doe ik mooi temperaturen en ovulatie test gebruiken om de kans te vergroten wij vrijen dus alleen om de baby is dit slecht voor de zaadjes als je het maar één of hooguit twee keer per maand klaarkomt?

groeten

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Nee, hoeft niks te zeggen. Al ie hoger gaat staan (dus moeilijk te voelen is) en zachter wordt en iets open gaat staan zit je rond je ovulatie...

Puck, het wisselt volgens mij heel erg per man, maar wat ik heb begrepen is het niet bevorderlijk voor de kwaliteit als er langer dan een week tussen de zaadlozingen zit.

15. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

Dec 3, 2007
    884
    0
    0
    Ik had ongeveer een weekje na mijn vermoedelijke ovulatie het gevoel dat mijn BMM veel hoger was gaan staan, mijn partner voelde dit ook ;)
    En dit resulteerde bij mij toch in een zwangerschap :D

16. Chidori

Chidori Actief lid

Nov 16, 2007
    228
    0
    0
    België
    @ Puck: ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar 2 keer per maand lijkt me erg weinig...

Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat het snel raak is ;)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Hoe lang is hij dan zacht en open? Heb namelijk net gevoeld :oops: Voel er normaal niet aan maar de tip van mijn wijsvinger past wel in het gaatje :confused: Als ik idd 30 dgn cyclus hebt ben ik morgen erg vruchtbaar en zaterdag eisprong. Gisterenavond niet geklusd want mijn man had even geen zin.. :( Maar wel die avond ervoor geklusd. En mijn buik begon gisterenavond in bed wel een beetje steekjes te doen maar niet pijnlijk of zo.... Als dat idd mijn eisprong was heb ik dan een kans gehad dat wij eergisterenavond nog geklusd hebben? Anders moet ik hem bij de kraag pakken als hij vanaaf thuis komt :) (en mijn temp is maar 36.9 de laatste week was het rond de 36.5/36.7 dus dan moet mijn ei nog springen?)

Share This Page