Ik zal weer even OT blijven Weet je echt zeker dat je niet zwanger bent? Hoelang heb je dan geen gemeenschap gehad? En als dat langer dan 2 weken is; hoe hou je het vol Nee dat is een flauwe grap. Ik wil je sterkte wensen, succes bij de huisarts, sorry dat ik je topic even jatte èn laat je even weten wat het was? Met alle adviezen die je hebt gekregen van een aantal lieve dames, willen we dat wel weten natuurlijk. Sterkte!
Nee, nog niet mijn menstruatie leek vanmorgen door te komen, nu is het weer minder en weer wat matig bloedverlies. Geen idee of ik nog wel eens mijn menstruatie ga herkennen , officieel moet ik het woensdag hebben. We kunnen alleen s morgens bellen hier voor een afspraak, dus dan moet ik eventueel morgenvroeg doen.. Wel balen dat er verder ook geen herkenning is hier..
Dan nóg zou ik bellen. Wat je omschrijft, is niet normaal. Het lijkt me verstandig om dit eens met de huisarts te bespreken en/of te laten onderzoeken.
Ik herken het zelf niet, maar kennisje van mij had het ook een behoorlijke tijd. Ze had ook last bij het plassen. Bij haar bleek het om een verzakking te gaan. Vervelend, maar niet ernstig gelukkig. Ze moet er wel aan geopereerd worden.
Ik heb jaren geleden ook bloedverlies gehad. Bij mij heeft het in totaal 2 jaar geduurd. De echte oorzaak is helaas nooit boven tafel gekomen. Ben eerst bij de HA geweest, uitstrijkje gemaakt (die bleek niet goed, maar had er niks mee te maken), medicijnen gehad (weet niet meer welke). Maar het ging maar niet over. Verwijzing gehad voor de gynaecoloog. Daar bleek dat mijn baarmoederwand zo dus en kwetsbaar was geworden door de medicijnen. Heb toen een spiraaltje gekregen en moest een maand aan de zwaarste pil. Was een heftige maand, maar daarna was het wel over!!! Nu nauwelijks bloedverlies meer!! Mijn advies is dus echt om verwijzing voor de gynaecoloog te vragen!
Ja bij ons ook alleen in de morgen bellen. Irritant is dat. Bel gewoon maar even morgen dan weet je het zeker. Rare vraag misschien, maar is er hier geen één huisarts actief? Of mag je dan op zulke vragen geen antwoord geven ivm een code in je beroep of zo?
Ik heb alleen je openingspost gelezen.. toen ik flink was afgevallen ging ik ook bloeden. Doorbraakbloedingen, volgens de dieetiste was dat niet vreemd, had geloof ik te maken met dat je hormoonhuishouding ook wat (kan) veranderen als je gewicht verliest. Bij mij hield het bloeden vanzelf op na een tijdje. Maaarrrr ik kan mij niet herinneren dat ik daarbij vreselijke pijn had en het niet meer hield. Dus in jouw geval zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Ik heb je een PB gestuurd! Die pijn is weg, had ik ook pas vanaf zaterdag tot gisteren. Weid dit zelf aan de thee, die ik dronk, want sinds ik dat niet meer doe is het weg!
Jawel, maar als ik naar mezelf kijk neem ik het risico niet om advies te geven. Ook al is het advies op een forum en in privé tijd je blijft altijd verantwoordelijk voor het advies wat je geeft. Daarbij heb je geen medisch dossier en geen lichamelijk onderzoek dus kan het nog van alles zijn. Mijn advies is dus idd naar de huisarts gaan, die kan evt aanvullende vragen stellen, lichamelijk onderzoek doen en evt uitstrijkje /soa test oid aanvragen
Ik snap je. Ik had het vandaag toevallig met de thuiszorg, die 2x per dag bij me komt daarover; die verantwoordelijkheid. Ik heb hier ook weleens vragen gekregen mbt tot mijn werk maar ik blijf daar ook voorzichtig mee. Ik ken het dossier niet en weet niet wat de gevolgen kunnen zijn mbt mijn advies. In grote lijnen kun je natuurlijk (ik dan, bij jou ligt het wellicht ingewikkelder) wel adviseren maar ik blijf het risicovol vinden.
In grote lijnen kan idd wel maar hier op het forum wordt vaak toch diagnose gevraagd op basis van (vaak) niet volledige informatie. Maar als mensen bijv. Vragen of sommige antibiotica mag in de zwangerschap kan ik daar best op antwoorden. Dus algemeen wel, heel specifiek nee. En in dit geval zou ik als ik huisarts van TS was ook aangeven dat ik haar zou willen zien.
Er stonden vrij veel off topic reacties in dit onderwerp. Deze heb ik verwijderd. @Elleke Met deze klachten is het echt niet onverstandig om even naar je huisarts te gaan.
Er zijn hier wel huisartsen actief, maar zou het zelf juist heel raar vinden als zij hier medisch op zouden reageren.
Met mijn bloedverlies gaat het nog precies hetzelfde, vorige week woensdag brak mijn menstruatie door. Ik had zó gehoopt dat het bloeden daarna zou stoppen, maar vandaag heb ik precies hetzelfde weer; lage buikpijn, steken en helderrood bloedverlies . Ik heb vorige week de huisarts gebeld, moest mijn menstruatie afwachten, als het bleef ging hij mij Primolut voorschrijven. Dat zal dan deze week waarschijnlijk gebeuren. Hij wil proberen om het lichaam te resetten als het ware. Het kan door afvallen komen zei hij. Ik ga het steeds meer betwijfelen, maar volg op wat hij zegt. Hebben jullie ervaring met Primolut trouwens?