Ik heb al 2 weken bloedverlies. Wat kan dit zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 22 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou toch eisen dat ze je doorsturen naar de gyn hoor, vind het maar raar dat ie je zo laat lopen. Abnormaal bloedverlies is volgens mij altijd een indicatie voor doorverwijzing of op zijn minst een uitstrijkje.

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vervelend zeg. Ik heb zelf helaas veel ervaring met langdurig bloedverlies.
    Door hormonale disbalans (door PCOS) verlies ik eigenlijk elke dag wel bloed. Soms een periode met 2 weken heem bloedverlies, maar nu al sinds april wel elke dag. Begon met wat sportief, daarna alleen met afvegen en inmiddels echt helder rood, genoeg voor mini tampon maar niet ongesteld (ook geen krampen oid). Ik sta op de wachtlijst voor novasure want al gesteriliseerd en geen kinderwens meer en wil geen pil meer.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Sjonge, veel sterkte hoor!
    Ik was altijd op de minuut af ongesteld om de 4 weken, dus dit past helemáál niet bij mij. Steeds die vage rare buikpijn en ook heel helderrood bloedverlies.. Ik wordt er echt moedeloos van. Ik hoop dat de Primolut mij gaat helpen om het weer op de rit te krijgen en het ook bij mij door mijn hormonen komt, maar zo niet, dan sta ik direct op de stoep bij de gynaecoloog..

4. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Ik was in januari twee weken te vroeg ongesteld geworden en vervolgens 4 weken last gehad van bloedverlies... nou bij de huisarts vonden ze t niet zo alarmerend hoor naar mijn idee. Uitstrijkje was t toevallig tijd voor en die was goed. Dus misschien was t wel gewoon de overgang. Ben 40. Al met al zelf ook wat gezocht en kwam erachter dat vit D tekort dit ook kon veroorzaken. Dit bleek ik ook te hebben en mijn schildklier zat op de grens of er net onder. Vit D pillen gehad en thyrax (zie mijn topic). Bloedverlies was op een gegeven moment weer op regel. Maar waar t dan aan heeft gelegen? Misschien aan de vit D tekort.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ik zou sowieso gelijk een verwijzing vragen. Er is altijd wel een wachttijd en anders loop je er nog langer mee door. Hier wel ervaring met primolut, maar niet zulke fijne. Het is héél heftig spul, ik heb krampen gehad daarna, niet normaal (En ik ben gewend aan hevige pijn tijdens menstruatie).

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik kom net terug van de huisarts. ze hebben bloed geprikt. De dokter vond dat ik wel heel snel zoveel was afgevallen, hij dacht dat het bij mij ook met de schildklier te maken kon hebben, daarom moest ik net bloedprikken, en een algemeen bloedonderzoek. De Primolut heb ik ook gekregen; hij wilde dat de bloeding stopte en daarna een uitstrijkje.

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Volgens de dokter werkt het binnen een paar dagen. Ik heb om 12 uur een eerste tablet genomen, en ik heb nu al geen bloedverlies meer, wel erge rug -en buikpijn. Kan dat spul zo snel werken?

Deel Deze Pagina