Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen de mensen in jouw omgeving! Dan kunnen jouw vrienden en familie iets voor jullie doen waar jullie echt wat aan hebben! Anders is het zonde van hun geld want dan kopen ze cadeautjes waar jullie niet op zitten te wachten! Of inderdaad een paar keer 'per ongeluk' laten vallen dat jullie alles al hebben en dat jullie hopen dat mensen geld of een cadeaubon geven. Succes!
Ik vind het best kunnen als je tegen vrienden en familie zegt dat je meer aan centjes voor je kleine hebt dan aan allemaal spulletjes. Wij zitten in een andere fase dan jullie, wij kunnen als we goed opletten en zuinig aan doen alles kopen. Omdat wij nogal enthousiaste familie hebben die een bijzondere wansmaak heeft, hebben we de cadeaustroom al een beetje afgeremd door een thema te nemen; schaap - lam. Als ze het niet konden laten om een cadeautje te kopen, dan is het een knuffelschaapje of een luierpakje met een lammetje er op. Het verminderd de stroom aanzienlijk. Maar er komen straks dure tijden aan en dan wordt het toch wel moeilijker allemaal. Als het straks zover is, dan zullen we misschien een rekening openen of een envelopje op de kaart zetten, of een mooi rijmende zin. Onze vrienden zullen daar geen enkele moeite mee hebben, maar ik verwacht protest van mijn schoonouders. Zij zullen graag iets tastbaars willen geven, iets dat zegt "dat heb je van opa en oma". Dat was bij ons huwelijk ook zo, dus dat zal nu helemaal een probleem zijn. Dus ik ga opa in spé vragen een versierd plankje te maken, met een schaapje erop. Een schapje met een schaapje.
Hi Tinus, Wat ik bij mijn schoonouders doe (hebben namelijk echt een andere smaak als ik) specifiek vragen wat ik wil hebben. Zijn hun ook heel blij mee, want ze weten zeker dat het in de smaak valt. Doe het ook met verjaardagen. Ze komen vaak wel met iets kleins erbij wat ze zelf hebben bedacht maar dat maakt dan niet zo uit. Jooze
Wat een goede ideen allemaal! Ik ga het zeker rondbazuinen dat we alles al hebben en dan snappen mensen de hint vast wel. En dan misschien een rijmpje waarin we ook een hint geven hihi. Het is eigenlijk gewoon raar dat je dit wel met je bruiloft bv kunt vragen maar niet met een geboorte. Mo, we willen een witte commode (of eentje die we zelf verven) want het ledikantje en kastje gaan we ook wit verven en dan kunnen de muren knallen!
Ieder zn ding en ik denk dat het ook heel erg ligt aan hoe je met familie/vrienden omgaat bij verjaardagen/bruiloften etc. Als je het dan altijd zo doet zal het nu ook best kunnen maar ik blijf het persoonlijk best ver vinden gaan. Je wilt geld omdat je zelf wat krap zit, kan ik me voorstellen. Maar er zijn vast mensen in je omgeving (en je weet het niet eens altijd) die ook krap bij kas zitten en die graag iets geven. Een pakje o.i.d. hoeft niet veel te kosten. Soms kan je voor 5 a 10 euro al iets heel leuks kopen. Maar als iemand om een cadeaubon heeft gevraagd vinden de meeste mensen het lullig om een cadeaubon van 7,50 te geven dat staat ook weer zo beknibbelig (raar woord maar jullie snappen hoop ik wat ik bedoel). Het is geen aanval ofzo maar ik denk dat je iedereen wel de ruimte moet geven iets te geven wat ze zelf willen en kunnen geven. Anders kan je misschien beter zeggen kleertjes heb ik al genoeg gekregen dus je hoeft niet perse een cadeautje mee te brengen, je aanwezigheid stel ik het meest op prijs... Het is toch geweldig dat iedereen zo'n interesse in je baby heeft of je nu al vuilniszakken vol hebt of niet, kom op mensen!
*** zucht *** was dit 'probleem' bij ons maar aan de orde! Je kan wel een 2e hands kledingwinkel beginnen. Gewoon 2 keer in de week een avond aan huis. Ruimt lekker op, en je verdient er leuk mee. Maar marktplaats is ook een goed idee hoor, je staat raar te kijken hoe snel je sommige dingen kunt verkopen! Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van geld vragen in deze situatie. Je bent al de rijkste persoon op aarde om het mee te mogen maken. Mensen leven met je mee en laten dat blijken door kleine cadeautjes. Als je dan geld vraagt is het 'gebaar' er al van af. Maar dat is mijn mening!
Ik persoonlijk zou nooit om geld vragen als kraamcadeautjes. Ik heb ook al onwijs veel gekregen maar ik vind het nog steeds geweldig hoor Ik zou zelf als kraamcadeau ook geen geld geven...vind daar niks aan...! Maar inderdaad misschien een gedichtje op een geboortekaartje is het beste denk ik! Groetjes Debby
hjier in belgie is het geen uitzondering dat er een babyrekening wordt geopend en dit staat dan ook op het kaartje, wat ze ook veel doen en ik heb het persoonlijk ook gedaan is een geboortelijst leggen in een winkel en zelfs de koets en wipstoelen en dergelijke stonden erop want ze kunnen ook daar cadeaubons geven en die te samen kun je dan die spullen kopen met zelfs 10% korting omdat die op je lijst stond, je hebt die spullen toch nodig dus je kan hem evengoed op de lijst zetten dan en wie weet dat enkele vrienden wel samen leggen voor 1 grote cadeau te kopen. met een lijst ben je in elk geval zeker dat ze spullen kopen die je nodig hebt en naar jouw smaak zijn
Ik vind een cadeaubon geven van een winkel idd ook leuker dan gewoon geld. Andere voordelen van bonnen: Als je bijv. een bon van H&M krijgt kun je ook kleding voor jezelf er van kopen.... ik heb nooit gezien dat kindjes "mijn" kleertjes aan hebben gehad dus met bonnen hoef je echt geen foto´s te maken van wat je gekocht hebt! Bonnen van de Hema zijn ook geweldig, aangezien die niet verlopen en je er allerlei andere dingen voor kunt kopen. Bij Hema hoef je ook niet het hele bedrag in 1x uit te geven. Ideaal cadeau dus. Wat misschien "straks" nog leuke ideetjes zijn die je misschien nog niet hebt (voor de mensen die het echt vertikken om bonnen te geven): flesensterilisator, kindermuziek, luistercd´s, babycd´s, voorleesboeken (Jip&Janneke, Nijntje) een tegoedbon voor een foto op linnen. Oh ja, ik zou persoonlijk geen cadeautip op het kaartje zetten, maar dat is maar net wat gebruikelijk is in jouw omgeving. Bij ons is het vanzelfsprekend dat mensen vragen of je nog wensen hebt, en dan kun je specifiek dingen vragen.
Ik begrijp niet waarom je niet om geld zou kunnen vragen... Ik vind het zelf niet echt leuk om te geven, maar een vriendin van me die heeft geld gevraagd en kon er een kinderwagen van kopen waar ze superblij mee is. Het gaat er toch niet om wat je zelf leuk vindt?
Ach ja iedereen heeft daar zn eigen mening over en nogmaals ik vind het ook heel afhankelijk hoe je normaal gesproken met cadeautjes e.d. omgaat. Als iedereen in je omgeving altijd specifiek vraagt wat ie hebben wil, waarom nu dan niet? Ik ben het alleen niet gewend. Ik vind het al een mooi gebaar als iemand iets wil geven, als verrassing. En als verrassing is het niet vanzelfsprekend dus ook niet vanzelfsprekend dat je al een cadeautip op het geboortekaartje zet. Ik heb dat ook persoonlijk nog nooit gezien... Juist de mensen die krap zitten willen geld maar houden geen rekening met andere mensen in hun omgeving die ook krap zitten en niet aan willen komen met een cadeaubon met een laag bedrag. Maar misschien zou ik daar alleen last van hebben hoor. Ik hoop in ieder geval dat je nog leuke & nuttige cadeaus zal krijgen!
Nou, mijn omgeving zit zeker niet krap hoor En dan hebben we het over mijn familie, die het behoorlijk goed heeft! Ik verwacht helemaal niet dat mensen zo'n envelop volstoppen, alle beetjes helpen toch. Op mijn verjaardag krijg ik ook altijd geld, dus waarom nu niet?
wij hebben ook alles nog van onze eerste wij hebben gewoon een rekening op de kleine zijn naam geopend en gezegd dat ze beter daarop iets kunnen storten iedereen vond het een goed idee
helemaal mee eens , ik kreeg wat kado bonnen , 15 euro's . vond ik zelf duur hoor ,het is leuk als iemand uit zich zelf doet maar om zelf te vragen zou ik dus nooit doen , vlinder je hebt wel lieve vrienden zo veel kleren krijgen
Wij hebben op onze hyves een 'verzoek' gedaan om geen kleertjes meer te geven aangezien we al een kast vol hebben gekocht/gekregen en we het zonde vinden om nog meer te krijgen omdat de kleine het dan echt niet allemaal aan zal krijgen plus dat wij een eigen smaak hebben en we weten gewoon dat veel vrienden en fam. een totaal andere smaak hebben en toch geven wat ze zelf leuk vinden en niet kijken naar onze smaak. Wel hebben we erbij gezet dat als ze dan toch iets willen geven, wat we heel lief vinden maar niet nodig is, we een cadeaubon van de prenatal of h&m een leuk idee vinden zodat we als het kind groter is er dan wat van kunnen halen. In ons geval is het dus meer een luxeprobleem omdat we alles al in huis hebben en gewoon niks meer nodig hebben en zelf over hebben. Heb dus liever dat ze met niks aankomen en gewoon ons beebje komen bewonderen dan met dingen die misschien wel nooit gebruikt worden, vind het zonde van hun geld.
Tja om nu om geld te gaan vragen is altijd een beetje dubbel. Zelf ben ik in verwachting van mijn eerste engeltje en heb ZOVEEL dingen gehad de afgelopen 30 weken.... Ik heb bij veel mensen laten vallen dat ik heel graag cadeaubonnen zou willen krijgen als ze op kraamvisite komen. De meeste vinden dat wel een goed idee. Verder hebben wij de luxe gehad dat wij de grote aankopen van ouders schoonouders zussen en oma's hebben gekregen. Maar wel heel bewust verteld wat we nog nodig hadden als men vroeg wat we nog allemaal moesten hebben. Ik zou het bijv in een gedichtje ook zetten, of gewoon laten vallen wat je nodig hebt en waar je in omkomt. De meeste zullen dat toch wel begrijpen? Succes ermee. liefs nance158
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Wees toch blij dat er zulke lieve mensen in jullie omgeving zijn die jullie zoveel willen geven! Ik vind je een beetje ondankbaar overkomen....sorry...
Ik vind geld vragen een beetje raar. Wel heb ik een leuke tip: vraag het kraambezoek of ze willen komen koken (en dus het eten meenemen). Je bespaart hiermee geld (kun je zelf iets kopen) en jij en je partner hoeven alleen lekker te zitten en te kletsen (ik deed soms zelfs even een dutje). Misschien heb je hier iets aan, fijne kraamtijd! Lisette
Ik zou vriendinnen de suggestie geven om samen iets groters te kopen. Dat doen ze in mijn geval al met verjaardagen!