komt dit allemaal door de pil?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolanda, 22 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Mirjam,

    Ook ik stel even mijn vraag, beetje lang verhaal maar goed.

    Op 29 November jl heb ik na negen weken zwangerschap een miskraam gehad.
    Het vruchtje is gestopt met groeien rond de vij a zes weken en daar kwamen we in week acht achter.

    Nadat ik voor een echo ben geweest en mijn baarmoeder bleek schoon te zijn ben ik weer begonnen met de anticonceptie pil om een menstruatie te krijgen.
    Dit omdat ik PCO heb en provera geen werking heeft bij mij.
    Op 30 december heb ik mijn laatste pil van de strip gebruikt.
    31 december heb ik een zwangerschaps test gedaan omdat ik me misselijk voelde, deze test was vaag positief, diezelfde middag moest ik naar de huisarts om mijn recept clomid op te halen en de huiusarts zei dat die test niet meer positief kon zijn van mijn miskraam.
    Ik heb de gyn gebeld en die vertelde me toen hetzelfde, ik moest wachten of ik ongesteld zou worden van die pil gebruik en dan verder kijken.
    Op 2 januari begon ik zwart en bruin bloed te verliezen.
    Maar ik mag alleen op de derde dag rood bloed beginnen met clomid te slikken.
    Die kwam dus niet.

    Weer de gyn gebeld en ik moest nog maar een test doen.
    Negatief.
    De volgende dag heb ik dat doorgebeld en ik moest weer beginnen met de pil om te kijken of ik de komende keer wel een menstruatie krijg.

    Mijn probleem:
    die negatieve test is nu 12 dagen geleden, en ik ben alweer 11 dagen aan de pil.
    Nu voel ik mij nog steeds zwanger( voor de miskraam niet meer).
    Ik ben vaak misselijk, mijn borsten doen meer pijn dan anders ( ze doen altijd wel pijn omdat mijn bortsweefsel erg compact is en dat dat gepaard gaat met pijn), ze zijn niet echt gespannen maar wel steviger, en mijn schijfen worden weer donkerder van kleur.
    Mijn broeken gaan steeds moeilijker dicht of helemaal niet, mijn onderbuik groeit een beetje.
    Ik heb het zeurende gevoel in mijn onderbuik, wat ik ook had toen ik wist dat ik net zwanger was, en wat steken richting de lies.
    Heb weer last van verstoppingen, en ga weer vaker naar de wc.
    En dan tot slot, ik krijg weer pukkeltjes in mijn gezicht, op mijn borst, en op mijn rug, en dat heb ik anders niet,( tijdens de zwangerschap van mijn dochter verschrikkelijk veel).

    Hierdoor ga ik toch zo erg twijfelen.
    Na de miskraam had ik zoiets van nou we gaan het gewoon weer proberen.
    Maar toen er geen bloed kwam en nu al deze verschijnselen weet ik niet meer wat ik moet denken, ik wil er niet mee bezig zijn, omdat ik niet weer wil zitten als begin vorig jaar ( schijnzwangerschap van 16 weken) en pas als ik weer met clomid mag beginnen er weer een beetje aan denken, maar met deze klachten word dat moeilijk.

    Kan het zijn dat er toch wat is, of komen dit soort dingen door de pil?
    Zou ik de vorige keer te vroeg hebben getest? of waren die vaag positieve testen toch nog van de miskraam.
    Ja ik zou de gyn moeten bellen, maar soms begrijpen ze het gewoon niet, en dat pco komen ze ook niet dagelijks tegen zeiden ze, en ze schepen je erg snel af, wat mij ervan weerhoud om te bellen.
    Ik weet dat ik eigenlijk zou moeten testen ( denk ik) , nouja zoals je kan lezen weet ik het gewoon echt niet meer.
    Ik voel me dan ook echt niet goed, zowel lichamelijk als geestelijk.

    Ik hoop dat je me wat kan vertellen over wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik zou moeten doen.

    alvast heel erg bedank voor het lezen.
    Liefs,
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jolanda,

    ik zou zeker nog een test doen. Als je je zo zwanger voelt en dat gevoel blijft, dan geeft alleen een test zekerheid.
    Verder kan het wel zo zijn dat je heel heftig op de pil reageert. Je hormoonhuishouding wordt in de war gemaakt en de ene vrouw reageert daar heftiger op dan de andere, soms met alle (zwangerschapsachtige) verschijnselen die jij ook beschrijft. Om te weten of het door de pil komt of niet moet je een zwangerschapstest doen. Als je zwanger blijkt te zijn bel je direct je gynaecoloog. Zo niet, dan zou ik ook op de volgende controle afspraak dit bespreekbaar maken. Misschien schrijft de arts je een andere pil voor, dan kun je ontdekken of je daar ook zo op reageert.

    Mirjam
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dank je voor je antwoord Mirjam.
    Ik zal deze week ( zodra loon binnen is) een test doen.
    verder zal ik morgen in ieder geval eerst een afspraak maken bij mijn huisarts.
    Ben de laatste tijd vrij neerslachtig begin ik aan mezelf te merken en eet en slaap slecht, en dat is ook niet normaal lijkt mij, en nou sinds gister ook nog last van hyperventilatie.
    Dus ik denk dat ik er verstandig aan doe om eerst daar maar even langs te gaan.
    Wanneer ik de test heb gedaan zal ik zowiezo maar even de gyn bellen.
    Ik heb geen standaart controles tijdens pil en clomid gebruik, de gyn vertelde na de laatste controle na de miskraam dat als ik over vier keer clomid gebruik nog niet weer zwanger ben ik maar weer moet bellen.
    Dus eigenlijk sta ik helemaal niet onder controle meer.
    Ik geloof ook niet dat dat mag (kan).
    Ik vind dit ook niet altijd even prettig.
    Ik gebruik nu microgynon 30, en ik baal eigenlijk al als een stekker dat ik dat nu al de tweede keer op rij moet slikken.
    Dankzij clomid heb ik namelijk wel een eisprong en dan zowiezo ook een menstruatie, dus als ik er echt weer mee kan beginnen hoef ik die rotpil ook niet meer te gebruiken.
    Het voelt nu gewoon allemaal zo dubbel aan, aan de pil gaan om een kans te krijgen om zwanger te mogen worden.

    Wat dat betreft loop ik momenteel met heel wat klachten en gevoelens rond waar ik mij soms geen raad mee weet.
    Dus ik zal nu echt stappen moeten ondernemen anders komt het ben ik bang niet goed.

    Ik zal nog wel een verslagje komen uitbrengen.
    Dank je wel, liefs,
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Jolanda,

    als ik jouw verhaal lees lijkt het me inderdaad verstandig om even naar je huisarts te gaan. Je loopt met zoveel gevoelens en lichamelijke klachten rond. Plan eventueel een dubbel consult, dan heb je iets meer tijd om je verhaal te doen.

    Mirjam
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Mirjam.

    Ik heb een test gedaan en ja hoor negatief, kon denk ik ook niet anders ookal heb ik geen menstruatie gehad.
    Ik zit inderdaad met een hoop ellende in mijn hoofd, en ga vanmiddag maar een afspraak maken bij maatschappelijk werk, zodat ik mijn hart kan luchten naar iemand die er niet bij betrokken is.
    De huisarts (waar ik vanmorgen geweest ben) dacht dat dit allemaal met de pil te maken kon hebben ( zoals je al zei) en verder met spanningen en zenuwen.
    Ik heb oxacepam mee gekregen voor de nacht om eindelijk wat beter te kunnen slapen ( tien tabletjes) en dan maar kijken hoe het gaat.
    verder ben ik helemaal doorgelicht: bloeddruk goed , hartslag goed, geen bloedarmoede ( ze vond me nogal bleek) en geen suiker ( daar was ik wel bang voor daar mijn vader sinds november bekent zwaar suiker heeft).
    Dus dat is wel allemaal op orde, nu moet ik alles nog op orde krijgen in mijn hoofd, en daar zal ik aan gaan werken.

    Heel erg bedankt voor het doorlezen, antwoorden en natuurlijk je tijd aan mijn vragen.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina