Hallo dames, ik mag nu ongeveer 6,5 weken zwanger zijn. Maar helaas begon ik gisteren bruinverlies, wat vanochtend overging naar donkerrood met stolsels, nu weer bruin. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, ben echt bang. Ik mocht gelukkig snel bij mijn huisarts komen, want de verloskundige (gisteren gebeld) vond niet dat ik hoefde te komen, terwijl mijn vriendin pas geleden ook bruinverlies had, zij mocht wel komen, toen ze het hartje hoorde kloppen was ze gerust gesteld. Maar ik mocht niet langs komen dubbel standaarden vind ik dat. Ik heb nog steeds bruin/rood verlies en ik mag gelukkig nadat de huisarts de verloskundige gebeld heeft, vrijdag langskomen voor een echo.
Ik heb het nooit meegemaakt, maar ik wil je wel heel veel succes wensen. Ik hoop voor je dat het snel vrijdag is en dat je krijg te horen dat alles toch goed is en dat je lekker ken genieten van je zwangerschap. Groetjes Jolie
Een vriendin van me heeft het ook gehad, die kreeg bruin en later bloedverlies maar dit ging niet gepaard met buikpijn en ze mocht ook pas na een week voor een echo dus na een week onzekerheid kreeg ze gelukkig te horen dat alles goed was.Nu heeft ze een gezonde knul Meerdere vrouwen hebben bloedverlies tijdens een goede zwangerschap Maar het kan 2 kanten op, ik zou zeggen probeer de VK nog eens te bellen en vraag of je aub snel kunt komen omdat die onzekerheid slopend voor je is. Die onzekerheid is echt niet leuk ik weet hoe jeje voelt. Bij mij is het helaas foutgegaan. Probeer gewoon naar de VK te gaan en ik hoop dat je dan snel duidelijkheid krijgt, ik duim op volle toeren voor je dat alles goed is met t kleintje in je buik.
Hoi Azra, Denk niet meteen het ergste, meid. Het komt wel goed, wacht het even af. Er kunnen zoveel redenen zijn voor het bloedverlies. Houd jezelf lekker even bezig tot vrijdag en houd ons op de hoogte. Veel succes, Modo
Spannende tijd zeg! Bruin bloedverlies kan in ieder geval geen kwaad. Een beetje helderrood bloedverlies ook niet. Veel helderrood bloedverlies met stolsels en buikkrampen is vaak geen goed teken. Langsgaan bij je verloskundige heeft weinig zin. Ze kunnen meestal in de praktijk zelf geen echo maken en het hartje ook nog niet horen. Ik had laatst ook bloedverlies wat helaas wel eindigde in een miskraam. Ik heb toen veel telefonisch contact gehad met mijn verloskundige. Als je nog niet zo ver bent in je zwangerschap en het hartje klopt nog niet, dan sturen ze je ook niet zo snel voor een echo. Dat heeft dan toch weinig zin. Ze laten je vaak pas gaan als het hartje klopt of als er veel onduidelijkheid is of je wel/niet een miskraam hebt gehad. Aldus onze verloskundige. Maar voor alsnog is het gewoon afwachten en tot nu toe klinkt het nog niet als een miskraam. Komt vast wel goed! Jente
Toen ik in het begin van mijn zwangerschap bruin bloedverlies had (was op een zaterdag) heb ik de vk gebeld en kon maandag in het ziekenhuis terecht voor een echo. Als het goed is verwijst elke vk je voor een echo door naar het ziekenhuis als het zo pril is omdat ze zelf de aparatuur meestal niet hebben.
Ik heb toen ik 10 weken was een bloeding gehad. Verloskundige gebeld en ik mocht direct komen. ZIj hebben daar ook een echoapparaat en hoorde zag meteen ons kindje. De volgende dag kreeg ik ook nog een echo in het ziekenhuis om te kijken of er een oorzaak was voor de bloeding. Volgens de verloskundige moeten ze dat snel doen, anders is oorzaak niet te achterhalen. Ze konden niets vinden en kindje zag er goed uit. Nu ben ik ruim 4 weken verder en alles is nog steeds goed. Ik vond dat mijn verloskundige echt super gereageerd heeft en mijn klacht heel serieus nam. Groeten maayke
Hoi Azra, Toen ik 13 weken ver was heb ik een heftige bloeding gekregen Het bloed bleef maar komen, helder rood. Grote paniek natuurlijk... Net wat jij voelt. Ik mocht die avond nog naar mijn gynaecologe om een echo te nemen. Gelukkig was alles goed. Toen ik de baby zijn armpjes zag zwaaien wist ik dat alles goed was... Precies om te zeggen, mama, ik ben hier nog Mijn gyn vertelde me dat het komt omdat mijn baarmoederhals nog iets te week was en nog moest aandikken. 2 weken platte rust kreeg ik voorgeschreven en zeker 2 weken geen betrekking Ondertussen ben ik 22 weken ver en nog altijd alles goed Succes meid !
Bij mij begon vorige week donderdag het bloedverlies. Inderdaad eerst bruin met een enkel stolseltje, maar verders geen krampen ofzo. Zaterdag werd het bloed wat roder en helderder, maar ja, Vk vertelt je in zo'n geval inderdaad meestal dat je niet anserd kunt dan afwachten; zolang er geen krampen bijkomen, is er nog niet veel aan de hand. Maar goed, uitgerekend nadat ik haar had gebeld, kreeg ik 's avonds wat vage krampjes; het stoorde me niet echt, maar het was er wel. Zondag overdag weer helemaal nergens last van, behalve dan nog steeds het rode bloedverlies. Ik lees overigens vaak dat er bij sommige meiden dan bloed in de wc-pot valt. Zoveel was het niet eens bij mij... Maar goed, zondag-avond kreeg ik pas echt heftige krampen; warm bad en 2 pijnstillers hielpen niet. En helaas ben ik daarna afgelopen maandag het vruchtje verloren...
Succes en sterkte vandaag bij de echo. Ik hoop dat alles goed is. Laat je het ons even weten daarna? Liefs Mirre
Hoi azra, Ik wil je niet bang maken. Ik had ook bruine afscheiding een paar dagen lang zonder stolsels. tot dat ik opeens helder bloed begon te verliezen zonder buikpijn wat ik bij me eerste mk wel had. maar het bloeden duurde maar 2 uur..toen was het gestopt ging het weer over naar bruine afscheiding.nog steeds heb ik bruine afscheiding en geen bloed. helaas klopte het hartje niet meer van me kindje. maar kijk op ( alles verloren in 1 seconde ) dan weet je ook hoe het komt dat ik een mk heb gehad. Veel sterkte
Hoi meiden, Hoi Chulita, helaas heb ik vorige week dinsdag een miskraam gehad, met veel weeën en bloedverlies. We blijven de hoop houden, ik heb 13 maart een afspraak bij de gynocoloog, dit is na 2x slechte innesteling mijn 3e miskraam geworden..
Ook van mij heel veel sterkte en ik hoop dat alles snel goed komt, en dat je de volgende zwangerschap wel 9 maanden lang van kan genieten.