Ik ben even heel erg boos!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door JongeMama22, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik ben even heel erg boos op mijn zus. Mijn zus is een paar jaar ouder dan ik en is ongewenst werkloos. Daarom woont ze nog thuis en daar zit ze heel erg mee. Ze is 26 en omdat ze geen baan kan vinden is het leven voor haar nog niet begonnen, omdat ze niks voor zichzelf kan opbouwen.

Mijn vader is echt een schat van een vent, voor zijn kinderen doet hij alles echt alles. Ik vind dat hij echt wat meer voor zichzelf mag opkomen maar dat terzijde.

Mijn vader probeert me zus te helpen waar hij kan. Hij doet alles maar dan ook echt alles voor haar. Hij betaalt alles voor haar zodat ze geen uitkering hoeft aan te vragen, hij helpt haar met een eigen onderneming op te zetten alleen dat wil niet zo vlotten omdat startende ondernemers in deze tijd niet echt veel kansen krijgen, me vader is zelfs bereid om zijn zuurverdiende spaarcenten in haar te investeren, terwijl die dat geld zelf ook goed kan gebruiken. Kortom hij doet echt alles voor haar.

Nu had mijn vader vandaag een oogoperatie en morgen moet hij terug voor controle. Hij mag niet autorijden , dus hij had me zus gevraagd of zij wilde rijden. In eerste instantie heeft ze daarmee ingestemd. Maar vandaag zegt ze ineens dat hij maar wat anders moet regelen want nu blijkt dat ze een tijdje geleden haar vriend had beloofd hem weg te brengen.Nu kiest ze dus voor haar vriend. Die jongen heeft gewoon zelf een rijbewijs en die moet naar een etentje. Dus die kan prima zelf regelen om daar naar toe te gaan. Maar nee hoor dat had ze eerder afgesproken dus ze kiest voor haar vriend. Toen me vader even diep zuchten omdat hij ervan baalde begon ze toch tegen hem te schreeuwen.

Ik werd echt zo boos op haar. Mijn vader doet echt alles voor haar echt alles. En zij laat hem de eerste de beste keer gewoon vallen en ze heeft nog het lef om dan nog tegen hem te staan schreeuwen. Als mijn zoon zoiets zou doen dan kreeg hij echt een draai om zijn oren. Nu is mijn man zo lief geweest om een paar uurtjes vrij te nemen van zijn werk voor mijn vader. Mijn moeder is slecht ter been dus die kan niet autorijden en ik rij binnenkort af, dus ik heb nog geen rijbewijs. Maar ik ben zo boos. Mijn man werkt ook keihard voor zijn gezin en die neemt een paar uurtjes vrij, zij doet de hele dag niks en zij vertikt het, bah:x:x

2. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me heel goed voorstellen dat dit je boos maakt, maar toch vind ik het iets tussen je vader en zus.. Je vader zou haar hier op aan moeten spreken, ze zijn beide volwassen en het is niet jouw verantwoordelijkheid :)

3. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook boos zijn. Ik denk dat je zus verwend is en ze de hulp van je vader normaal vindt. Ze komt ondankbaar over. Je mag dat haar duidelijk maken. Wel lief dat je man er vrij voor heeft genomen.

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Daar zou ik idd ook niet blij van worden! Sterkte met de situatie, ik heb verder geen advies voor je.. En idd lief van je man :)

5. Delta

Delta Niet meer actief

Dat is niet leuk nee! Zacht gezegd, ik zou mijn vader dat nooit willen aan doen zo. Zou me rot schamen. Ik wil je ook sterkte wensen, het is wel iets tussen hun 2. Maar toch zou ik er wel wat van zeggen als het mijn zus zou zijn..
    En heel lief van je man!

6. JongeMama22

Je hebt wel gelijk hoor dat dit iets is tussen hun en normaal gesproken bemoei ik me er ook echt niet mee en laat ik het ook tussen hun. Want ik vind dat me vader veel te lief voor haar is, maar goed dat is iets tussen hun en ik bemoei me er niet mee. Maar dit gebeurde voor mijn neus en ik kon me mond echt niet houden.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan maar een keer ruzie met mijn zus maar ik zou er wel wat van zeggen.

Maar aan de andere kant. Straks beticht ze je nog van jaloers zijn op haar!.
    Dan maar even knetteren. Is ze nu helemaal van de ......

En toch ondanks wat ik boven schreef laat ze het zelf verder uit zoeken.

Wel lief van jou man. Echt wel.

8. rums

rums Niet meer actief

Ik vind niet dat het iets is tussen vader en dochter. Je mag daar als zus zijnde ook gerust wat van zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat je er wat van hebt gezegd. Nodig tijd dat ze een schop onder haar hol krijgt van je vader ;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik kan me voorstellen dat je boos bent

En ik vind het juist wel jou plaatst om hier wat van te zeggen. Juist wel. Het is ook jou vader.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Klinkt lekker ondankbaar van je zus, maar misschien word he vader nu wakker en laat het haar zelf uitzoeken.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh ik zou er zeker iets van zeggen. Je bent toch familie van elkaar dan wil je toch eerlijk naar elkaar zijn? Ik zou dit soort dingen niet lang voor mij kunnen houden.. Zou veel te veel gaan borrelen en zoiets als wat nu voorvalt had dan het bommetje kunnen laten ontploffen :)

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je zus klinkt als iemand die behoorlijk zwaar in de put zit, als het echt haar woorden zijn dat ze 'haar leven nog niet kan opbouwen'.

Niet om haar acties goed te praten, beslist niet. Maar wat jij vertelt vind ik meer overspannen dan onbeschoft klinken.

Ik zou haar er wel over aanspreken, maar proberen in eerste instantie niet veroordelend over te komen, dat kan altijd nog als ze niet wilt inzien dat ze haar vader zware excuses schuldig is.

13. JongeMama22

nou geloof me het borrelt hoor. Mijn vader zal nooit echt duidelijk tegen me zus ingaan, daar is hij te zacht aardig voor. Hij wil graag dat zijn kinderen gelukkig zijn en daar doet hij alles voor.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens, ook al ben jij er niet direct bij betrokken, mag je best laten weten dat je dit heel erg vindt.

15. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Dit vind ik ook hoor! Het is ook nog zo doordat zei het niet wilt doen schuift ze het eigenlijk op jullie. Nu neemt je man er vrij voor! Zou er dus zeker iets van zeggen.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Daar zou ik ook boos om zijn..

17. JongeMama22

Ik moet me misschien ook helemaal niet druk maken. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Maar als ik dat dan weer zie gebeuren dan begint het weer te borrelen bij mij en ik hou al zo vaak mijn mond. Maar ik kan het gewoon niet meer aan zien hoe dat gaat tussen die twee. Ik heb ook al eens met mijn vader erover gesproken en hij blijft maar excuses voor haar verzinnen en haar maar het hand boven het hoofd houden. Ja dan kan ik niks meer.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier zou ik ook zwaar pissig over zijn. En ik zou er ook zeker wat van zeggen. Kom maar voor je vader op, hij laat zich behandelen als een voetveeg dus iemand moet het doen he!

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je zus is sowieso niet gelukkig. Door haar altijd haar zin te geven, maak je haar ook niet gelukkig. Het wordt tijd dat ze eens de wind van voren krijgt en haar verwende gedrag aanpast. I.p.v. haar vader alles te laten doen, kan ze zelf ook haar handen uit de mouwen steken. Ze kan van alles willen, maar er moet geld verdiend worden. Neemt ze maar een baanje ergens anders aan om de kost te verdienen voorlopig.

En je vader moet eens leren om de ouder te zijn. Hij laat het zelf zover komen. Zolang niemand er wat van zegt, zal zij haar gedrag ook niet aanpassen.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    ts, ik snap je gevoel! Misschien moeten wij onze zussen samen in een huis stoppen ;)

Ik heb een iets jonger zusje en zij denkt ook dat alles maar even moet kunnen. Ze studeert nog steeds (intussen bijna 6 jaar bezig) maar maakt niet bijzonder veel haast om af te studeren. Mijn ouders betalen in principe alles wat ze nodig heeft (inclusief haar onzinnige telefoonabonnement en haar hobby). Ze leent nu omdat ze 'wel leuk wil leven'. Dat wil zeggen: uitgaan, paar keer per maand uit eten, enz. Ze wil uit huis maar spaart er niet voor. Nee, ze koopt een Playstation (terwijl ze niet eens een echte spelfreak is op dat gebied).
    Ze mag de auto van mijn ouders lenen als het zo uitkomt (best vaak) en vooral mijn moeder doet best veel voor haar.

Belt ze me op een dag op. Ze is boos omdat mama haar niet van het station wilde halen. Dus ik vraag, hoezo? Nou, mevrouw wilde die 5 min niet lopen (echt, meer is het niet) want ze had zere voetjes na het shoppen. Had ze mama gebeld en die wilde niet.
    Mijn moeder had op dat moment verdorie griep. Dus ik zeg dat ook tegen mijn zusje: zegt ze: ja nou, ze had best even mij op kunnen halen want ik ben moe en blablabla.

Stomme egocentrische trut! dat ze is En dan vraagt ze zich af waarom ik geen echte zussenband heb met haar.... .
    Ik heb me in gehouden maar oei, toen was ik ook wel ff aan de kook.

Kan me voorstellen dat jij nog veel bozer was op je zusje want die situatie die jij beschreef vind ik nog veel erger.

Deel Deze Pagina