Hallo! Bij de bevalling van mijn eerste wilde de placenta (bijna) niet uit zichzelf komen. Dochter is gehaald met de vacuumpomp en ben 2 a 2,5 uur aan het persen geweest. Na haar geboorte direct een spuit in mn bovenbeen gekregen (volgens mij zit hierin dan een stofje wat de geboorte van de placenta moet bevorderen). Placenta wilde niet komen helaas..werd heel veel op mijn buik gedrukt (wat ik erg vervelend vond). Werd mij verteld dat ik onder narcose zou worden gebracht..gyn kwam nog 1x langs om het te proberen en gelukkig lukte dat en is de placenta na 37 min geboren. Nu zwanger van de 2e en nu moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat mijn placenta er dus geen zin in had. Vk vertelde wel dat de kans nu best heel reeel is dat deze nu zonder problemen komt..maar goed voor de zekerheid dus toch ziekenhuis. Nu bestaat er natuurlijk alsnog een kans dat de placenta weer niet wil komen en deze (onder narcose) verwijderd moet worden. Ik ben even benieuwd naar ervaringen van dames hiermee.
Bij mijn eerste is de placenta op de operatiekamer eruit gehaald. Ik had een ruggenprik en deze werkte nog goed dus hoefde niet onder narcose wel 2 liter bloed verloren. Dit was en lange ingeleide bevalling. De tweede was en spontane vlotte bevalling kreeg ook de medicijnen om de placenta vlot geboren te laten worden net als bij de eerste en toen kwam hij ook binnen 15 min met maar 300cc bloedverlies. De langdurige bevalling en de vele weeën zorgden bij de eerste voor en uitgeputte baarmoeder bij de tweede was het een zeer vlotte bevalling dus kwam de placenta prima af.
Hier ook bij de eerste een placenta die niet los wilde komen, ook op de ok verwijderd en 2 liter bloed verloren. Dit keer gaat de gyn ervan uit dat het gewoon zal lukken (het is volgens hem dus niet zo dat het dan bij een volgende keer automatisch weer gebeurd) maar ze zullen wel sneller ingrijpen dan de vorige keer, zodat ik niet weer 2 liter bloed verlies. Ik hoop echt dat het vanzelf gaat dit keer!
Bedankt voor kullie reakties! Ben idd ook veel bloed verloren..dat hoort er schijnbaar beetje bij? Hoe lang ben je ongeveer onder narcose? En heb je daar later ook nog last van?
Mijn eerste bevalling wilde placenta niet komen niet na de spuit en niet met drukken op mijn buik. Geen tijd voor ook dus manueel verwijderd was geen pretje. Was een langdurige bevalling met vacuüm en 2 uur persen. 2de bevalling 40 min geperst spuit gehad en binnen 8 mijn placenta geboren. 3de bevalling 1.5 minuut om haar eruit te laten vallen helemaal niet bewust geperst. Geen spuit gehad en na 14 minuten was de placenta geboren
Ik ben thuis bevallen, placenta wilde niet komen, ook niet na twee spuiten oxitocine, ondertussen was ik veel bloed aan het verliezen, en toen is de ambulance gebeld. Met toeters en bellen naar het zkh en daar is onder volledige narcose de placenta er handmatig uitgetrokken (letterlijk getrokken, de gyn zei achteraf dat ie echt extreem vast zat). In totaal 3.2 liter bloed verloren waarvan al 1.8 liter thuis. Had er ook nog HELLP bij dus weet niet echt hoeveel bloed door de hellp kwam en hoeveel door de vastzittende placenta. Ik lag om 10.00 op de o.k. en werd om 11.30 weer wakker. Geloof ik. Moest toen nog twee nachten blijven maar dat was voornamelijk vanwege de hellp en omdat ik twee zakken bloed heb gekregen. Moest dus eerst wat aansterken. Heeft wel echt lang geduurd, paar weken, voor ik echt weer goed op de been was. Ben behoorlijk huiverig voor de volgende bevalling. Moet sowieso aan het infuus bevallen zodat ze makkelijker medicatie kunnen toedienen ocht het nodig zijn. De gyn zei dat de kans groot is dat de plancenta weer zo vast zit. Helaas.
Ik ben overigens ook bijna 2 uur aan het persen geweest.... Het lijkt in dit topic alsof er een verband is tussen lang persen en een placenta die niet komt? Ben benieuwd of dat echt zo is, volgende keer eens vragen aan de gyn
Hier een bevalling van 27 uur en ruim 2 uur persen. Placenta wilde niet komen. Ze kregen er alleen kleine stukjes uit. Dus ok voor een manuele placenta verwijdering. Geloof dat ik al met al 2 uur weggeweest ben. Dus van verloskamer weer terug naar de afdeling. Nog een tijdje op de verkoever. Ik hoop zo dat het deze keer veel soepeler mag gaan en dat ik de eerste uren van dit kindje niet hoef te missen.
Ook hier is de placenta niet vanzelf gekomen. Maar wel snelle bevalling. Heb maar 12 min hoeven persen (wel al 18 uur weeen gehad) Bij mij zei de gyneacoloog dat de 2e keer de kans groot was (90%) dathij weer zal bijven zitten dit keer. (na manuele verwijdering is 3maanden later toch nog een stuk placenta verwijderd die heel vast zat)
Idd hier ook lang geperst en vacuum gehad...en dan ook nog hartstikke lang persen voor die stomme placenta, oneerlijk eigenlijk he:x
Ja bij mij heeft de gyn ook gezegd dat de kans groot is dat deze keer de placenta weer vast zit. Ik hoop zo enorm van niet, vond het zo verschrikkelijk om de eerste uren niet samen met mijn zoontje te zijn :'(
Hmmm zelfde hier... Lang persen Uitgeput door pittige voorweeen dus 48 ervoor al geen slaap gehad Vacuüm pomp gebruikt Hier ook ruggenprik. Ik wilde absoluut geen narcose. Dan ben ik gewoon dagen daarna nog beroerd. Uiteindelijk nadat de ruggenprik een standje hoger stond (van gewoon verdoofd naar verlamd) kwam hij toch nog zelf...
De eerste keer is de placenta op de OK verwijderd. Bevalling ging supersnel, kindje deed het prima, alleen moeders maakte er een zooitje van Ruim 3 liter bloed verloren, 2 transfusies gekregen en weken bezig geweest om er weer een beetje bovenop te komen. De tweede bevalling ging beter dan de eerste keer. Weer een razendsnelle bevalling, flink kindje en ook nu bleef de placenta in eerste instantie zitten. Maar na 2 spuiten en flink wat duw- en trekwerk, wist de gyn hem uiteindelijk toch te overtuigen. Weinig bloed verloren en de volgende dag fluitend het ziekenhuis verlaten. Nr 3 moet nog komen, maar ik hoop dat mijn lijf het trucje ondertussen beheerst. We zullen het wel zien...
Ook bij mij wou de placenta niet loslaten. Gelukkig nog net binnen het uur gekomen met behulp van medicatie, duwen en trekken. Gelukkig waren we al wel in het ziekenhuis Ik heb maar 15 minuten hoeven persen, en de weeën duurden in totaal circa 8 uur....dus in mijn geval geen verband tussen langdurig persen en vastzittende placenta. Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf niet als spannend heb ervaren, mijn man vond het daarin tegen wel erg heftig! Hopelijk gaat het de volgende keer wel vlot
Bij de eerste 9h weeen en 1h geperst. Placenta kwam niet, had een zeer onbekwame gyn, manuele verwijdering zonder verdoving...3l bloed verloren en de ergste pijnen van mn leven doorstaan. Is voor mij een absoluut trauma geweest. Een arm die tot aan de elleboog in je zit voelen trekken en sleuren en dat zeker een half uur aan een stuk door, het is iets wat ik mijn ergste vijand niet zou willen aandoen... bij de 2e verandert van ziekenhuis en gyn en tijdens de echo's de gyn laten beloven mij na de bevalling onmiddellijk onder narcose te brengen voor de placenta wegens trauma. En dat is ook zo gebeurt. Mijn man heeft toen het huid op huid contact gedaan met ons 2e zoontje en ik was na den uurtje terug boven. nu dus zwanger van nr 3 en de gyn is alweer op de hoogte van mijn wensen en gaat die dus ook respecteren. Liever dat eerste uurtje missen dan het trauma weer opnieuw te beleven en weken moeten recupereren.
Hier een mega snelle bevalling van de eerste, vanaf de eerste wee tot de geboorte heeft 70 minuten geduurd. Echter kwam bij mij ook de placenta niet, ik verloor 3,8 liter bloed en moest ook naar OK. Daar mocht ik kiezen, ruggenprik of narcose, ben voor de ruggenprik gegaan. Nu 38 weken zwanger, moet in het ziekenhuis bevallen. Als placenta 15 min na bevalling er niet is, moet ik wederom naar de OK. Kans is niet groter zei de gyn, maar gewoon uit voorzorg. Ben benieuwd
Hier ook bij de eerste manuele placenta verwijdering zonder Verdoving ....op dat moment wist ik dat niet maar heb er achteraf ook post stress en post partum depressie aan overgehouden. Is toch ongelofelijk dat mensen onder volledige narcose gebracht worden En sommige gynaecologen in hun hoofd halen om zonder verdoving te doen ? Het enige wat ik kreeg was een soort van zetpil ingebracht en dat was blijkbaar een spier verslapper.
Pfoe zonder narcose?! Sow dat lijkt me echt heftig zeg. Ik was onder volledige narcose en daar ben ik blij om. Bij mij was er geen mogelijkheid voor een ruggeprik maar als de placenta volgende keer weer manueel verwijderd moet worden kies ik voor de ruggeprik denk ik.
Zonder narcose?!!!! Omg!! Bij mijn eerste wilde de placenta ook niet, na 1uur en 5 minuten gelukkig wel alsnog. Bij de tweede kwam ie echt 3 minuutjes na de geboorte.