Normaal bevallen na n keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door DanielleNaomi, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik zit met n dilemma,, 21 juni 2013 is mijn dochter met spoed geboren dmv n keizersnede. Nu ben ik weer zwanger, weer van n meisje <3 en zit op 21 weken. Ik twijfel zo wat ik moet doen.
    Aan de ene kant denk ik normaal, maar daar is n kans dat je baarmoeder kan scheuren en dan gaat je kindje dood en jezelf mss ook wel.
    En met een keizersnede is t weer zo ´onpersoonlijk´ en bovendien heb je daar ook complicaties van. Al mocht ik bij de eerste niet klagen, heb nergens last van gehad :)

Heeft iemand ervaring met dit????

2. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Ik ben normaal bevallen na een keizersnede (vanwege stuit) en hoop binnenkort weer normaal te kunnen bevallen.
    De bevalling is de vorige keer heel goed verlopen, zonder complicaties of bv pijn aan het litteken vd keizersnede.

De gewone bevalling vond ik qua herstel 200x beter dan na de keizersnede. 2 uur na de tijd was ik thuis.
    En het is zo mooi en bijzonder, om ook dat mee te kunnen maken.
    Heel anders dan de keizersnede. Die ik ook als prima heb ervaren hoor..

Tijdens de bevalling stond er op de achtergrond een gynaecoloog standby (niet in de verloskamer) voor het geval er wel ingegrepen moest worden.

Ik hoop het dus op die manier weer te kunnen doen.

3. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja hoor, ik heb bij mijn oudste een spoedkeizersnee gehad en ben daarna twee keer zonder problemen vaginaal bevallen. Het risico op een scheurende baarmoeder is heel klein, maar het is wel één van de redenen waarom je in het ziekenhuis moet bevallen. Wat voor jou het beste is hangt af van je gezondheid en het verloop van je zwangerschap. Die afweging maak je met je gynaecoloog.
    Ik ben goed en snel hersteld van de keizersnede, maar een natuurlijke bevalling vond ik echt fijner qua "beleving" en herstel. Ik kon na beide vaginale bevallingen dezelfde dag naar huis, dat was echt veel relaxter dan de eerste kraamdagen in het zh. Ook was ik veel sneller weer mobiel.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik kan nog geen ervaring delen, maar ik hoop deze keer ook vaginaal te bevallen. Vorige bevalling is geeindigd in een keizersnede, maar wil het toch weer proberen. Ik weet dat de kans op weer een keizersnede groot is, maar dan heb ik het iig wel geprobeerd.

5. anomam

anomam Lid

9 jan 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het herstel van een normale bevalling fijner maar de bevalling zelf vond ik traumatisch..
    ons kindje was blauw ademde niet en is met een vacuüm gehaald. Ben veel bloed verloren. Heb mijn litteken wel voelen trekken tijdens de weeën en gaf dit ook aan bij de gynaecoloog.
    Dit was 19 mnd na de keizersnede.
    nu gekozen voor een geplande keizersnede omdat we niet weer een horrorbevalling willen en ons kindje graag een zo goed mogelijke start willen kunnen geven.
    mijn bekken is gewoon heel smal en we krijgen ook grote kinderen dus de combinatie is niet optimaal.
    kies waar jij je rustig onder voelt.

6. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie!

Dit klink bemoedigend om normal te bevallen. Hopelijk blijf mijn gezondheid goed hihi anders moet ik alsnog een keizersnede.

Anomam
    ik kan me voorstellen dat het n horror ervaring is en je nu kies voor een keizersnede. Je wilt t beste voor je kind natuurlijk. Ik vond t erg jammer dat ik mijn kindje niet kon vast houden na geboorte....

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik hoop nu toch ook juist vaginaal te kunnen bevallen!

Hier was juist de keizersnede weer traumatisch helaas. Mannetje kwam ook blauw en niet ademend ter wereld en ik reageerde zelf niet goed op de ruggenprik waardoor mijn hartslag en bloeddruk steeds daalden waardoor ik het gevoel kreeg dag ik er zelf ook aan onderdoor zou gaan. Heb hierna ook echt therapie moeten krijgen om het allemaal te kunnen verwerken.

Wat betreft je angst over het scheuren van het litteken van de keizersnede. Deze kans is echt heel erg klein, maar omdat de kans wel bestaat wordt de hartslag van de kleine ook continu in de gaten gehouden tijdens de bevalling. Hier zien ze het namelijk het eerste aan als het mis dreigt te gaan en dan grijpen ze natuurlijk alsnog in.

De kans dat ik toch weer een keizersnede zou krijgen is helaas weer wat groter geworden nu vorige week is geconstateerd dat ik zwangerschapsdiabetes heb... Het is gelukkig geen grote afwijking met normaal tot nu toe, maar als ik uiteindelijk wel insuline zou moeten gaan spuiten en als het kindje sneller groeit als normaal erdoor willen ze haar met 38 weken al gaan halen. Gaat alles wel goed met een dieet en blijft ze normaal qua groei dan mag ik nu tot maximaal 41 weken blijven doorlopen. Inleiden doen ze hier liever niet na een eerdere keizersnede omdat dan de kans op scheuren juist wel weer groter is en dat betekent dan dus toch weer een keizersnede.
    Hoop zo dat t niet nodig is!

8. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ook ik zit in spanning te wachten tot de kleine zich aandient nu ik gekozen heb voor een normale bevalling ipv nog een keizersnede.

Onze dochter moest met een keizersnede gehaald worden met 36,5 ivm hellp syndroom. Maar nu gaat alles prima en wil ik proberen normaal te bevallen. Stiekem begin ik hem nu wel te knijpen... Ik loop al over tijd en heb nog geen aanwijzing dat het op korte termijn gaat beginnen. Ik begin steeds zenuwachtiger te worden nu &#128524;

Ook mij is verteld dat ze erg laagdrempelig gaan reageren tijdens de bevalling, ze houden alles goed in de gaten en als er ook maar iets niet helemaal goed gaat word het alsnog een keizersnede. Op de een of andere manier stelt mij dat erg gerust!

Denk er goed over na en praat er in het ziekenhuis over met je gyn, en kijk vooral naar hoe jij je voelt tijdens de zwangerschap! De echte keus hoef je pas met een week of 38 te maken. Heel veel succes met je keuze!

Ik kom mijn ervaring nog wel hier vertellen mocht De kleine zich nog melden voor de 42 weken &#128521;

9. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie!!

Het stel mijn erg gerust om jullie verhalen te horen.
    Ik woon in Namibie en toen ze vroegen bij de eerste hoe ik wilde bevallen viel me mond open. Ik dacht duh normaal natuurlijk. Helaas werd t n noodkeizer en t gekke is dat ik mijn water steeds stukje bij beetje ben verloren terwijl ik dacht dat ik zwak werk daaronder (dat hoor je vaker) Toen na inductie kwamen er veel weeen en gebeurde er niks, geen ontsluiting niks nie. Daardoor had mij dochter veel stres op gedaan want ze wilde geboren worden. Dus besloten ze haar te halen, das een van de redenen. Volgens dokter is het niet perse zo dat t herhaalbaar is.

De dokter zei idd dat hij elke halve uur komen kijken hoe het ervoor staat. Maar ik neig toch naar normaal bevallen nu ik zoveel positieve verhalen lees. Het lijk me pijnlijk maar zo mooi om mee te maken. Niet afhankelijk van zusters die je moeten wassen de dag na een keizersnede en lekker met je kindje bezig kunnen zijn.

Ansji, tot wanneer mag je doorlopen? Hebben ze je n max gegeven om normaal te bevallen?

10. Ansji

Ansji Niet meer actief

Er was eerst afgesproken 41 weken max. Maar nu het met mij en onze kruimel zo goed gaat, zou het ook wat langer kunnen duren met 42 weken als max. Ik hoop natuurlijk eerder te bevallen, ben nu wel erg nieuwsgierig naar ons meisje!

11. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ansji,

Ben je intussen al bevallen?? Ik ben erg nieuwsgierig :)

Deel Deze Pagina