Hoi, Ik heb nog een vraagje over brabbelen. Mijn dochtertje is nu 13 weken en de vorige week heeft ze hele week flink gepraat, echt zo leuk. Als ik dan zei; 'ruh' deed ze dat echt na! Nu is ze van zaterdag op zondag bij opa en oma wezen slapen en nu doet ze niets meer brabbelen. Niet dat het daarmee te maken heeft maar sinds dit weekend doet ze het gewoon niet meer. Ze probeert het wel maar net alsof het er niet meer uitkomt. Ze lacht wel, ze is hartstikke vrolijk en verder hetzelfde. Ik maak me hier dan evengoed zorgen om. Vanaf welke leeftijd zouden ze eigenlijk 'moeten' brabbelen?
Volgens mij rond de 3 a vier maanden gaan ze brabbelen. De kleine van mij doet dat ook constant. Ik zou me geen zorgen maken,het komt vanzelf.
Maar ze deed het vorige week wel en nu lijkt het alsof ze het niet meer kan. Ze doet haar mond open en spant zich erg in, maar er komt niets meer! Ik hoop echt dat ze dadelijk weer gaat babbelen...
Rick heeft dat ook wel even gehad. Een tijdje gilde hij continu en liep allerlei geluidjes te maken en ineens stopte hij ermee. Net alsof ie vergeten wat hoe het moest. Maar nu kletst en gilt hij weer volop!
Zou het nog goed komen dus denken jullie? Ik vond het zo leuk vorige week, we hebben echt zitten kletsen met z'n 2-en, dan keek ze mij aan en als ik een geluidje maakte deed zij het na, zo leuk! Hopelijk doet ze het snel weer!
Dani stopte altijd met brabbelen als hij wat anders aan het leren was zoals rollen, kinderen op die leeftijd kunnen niet alles tegelijk leren ze concentreren zich meestal op één ding.
haha dat hebben die ukkies met zoveel dingetjes dan ineens doen ze iets en dan weer een poos niet om vervolgens later weer terug te komen....wees niet ongerust komt vanzelf terug dat brabbelen...!
Jelina heeft dat ook gehad, rond 3 maanden brabbelen dat wil je niet weten, en ineens niks meer. Bij ons heeft het tot een maand of 10 geduurt, toen begon het weer langzaam. Bij het cb zeiden ze dat ze zich dan concentreerd op iets anders te leren en zo het ene even aan de kant zet. Groetjes Vera
Hier ook! Tijn begon heel snel al te brabbelen en inene was het over! Maakte me ook gelijk zorgen, maar na een maand kon hij inene draaien en begon hij ook weer te brabbelen. Nu draait hij weer inene niet meer, dus ben benieuwd wat voor nieuws hij nu weer aan het leren is! kus miek
Fleur heeft ook al een maand bijna niets gezegd maar ze kan wel al een balletje met twee handen vasthouden en lekker gefascineerd spelen met dingetjes. Ze is gewoon erg geconcentreerd met andere dingen bezig en dat brabbelen is even wat minder. Lekker rustig toch? Het zal vast wel weer komen... M
Wat grappig zeg, zou het echt dat ze iets aan het leren is? Ze kan wel speeltjes en dingetjes vast houden en er naar kijken. Ok ik ga me GEEN zorgen meer maken en GENIETEN van mijn kleine schatje! Dank jullie wel meiden.
Mijn mannetje is rond zijn "sprongetje" wat rustiger. Een week lang was het "mama, mama" en ineens weg, maar ........ na 2 weken was het weer terug! Dus ....... Groetjes, Ellis
Hier idd ook rondom een leerperiode/sprongetje wat minder gerabbel. Maar ook als hij nieuwe geluiden aan het leren is. Dan maakt hij de vorm met zijn lippen wel, maar er komt geen geluid. Als het dan toch een keer lukt, giechelt hij er helemaal van. Siem is een enorme brabbelaar. Hij heeft eigenlijk nooit stille periodes, maar brabbelt dus idd wat minder als hij aan het leren is. Ik duim voor je dat het snel terug is, want het is idd GENIETEN!
dat brabbelen is hier overgeslagen in gillen... ze is duidelijk haar stem aan het ontdekken. Zo leuk, onze kletsmajoor