wie kan me iets aanbevelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jope, 30 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Hoi,

    We zijn net begonnen met het proberen zwanger te worden. Dit is voor ons de eerste keer. Ik ben al veel op internet om info te zoeken. ( dat doe ik dus veel op dit forum) maar mijn vriend doet dat niet zo snel. Nu wil ik hem graag een boek geven waar informatie staat over zwanger worden wat informatief is en ook geschikt is voor aankomende vaders om te lezen. Veel boeken zijn zo vrouw gericht.....

    Kan iemand boeken aanbevelen die leuk zijn om te geven .....

    groetjes jope
     
  2. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    mmm, daar heb ik geen ervaring mee. mijn idee is dat mannen er over het algemeen veel minder mee bezig zijn. wel heb ik bij de boekhandel een boek gezien dat heet iets van "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" of zoiets. volgens mij is dat wel een grappig boek.

    succes en veel plezier met klussen zo te zien aan je banner.
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wij zijn er ook mee bezig, maar mijn mannetje doet er niks mee hoor.
    Ja hij bibbert mee als ik overtijd ben, hihi.
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hier een link naar een boek

    http://www.babystad.nl/vaderschap-voor-beginners.htm


    en deze schijnt ook leuk te zijn..

    9 Maanden Gids voor Mannen
    Het boek voor vaders die voorbereid aan de start van het vaderschap willen verschijnen. Dit praktische handboek begeleidt aanstaande vaders van maand tot maand tijdens alle veranderingen die hen te wachten staan.
    De 9 Maanden Gids voor mannen, een nieuwe uitgave van IkVaderboeken, is geschreven door IkVader-oprichter Henk Hanssen in samenwerking met journaliste Lonneke Kranendonk.

    9 Maanden Gids voor mannen
    Henk Hanssen en Lonneke Kranendonk
    Uitgeverij Van Gennep / IkVaderboeken
    € 17,50



    nog eentje

    Koken met één arm - een introductie tot het vaderschap
    2003, tweede druk 2004
    Uitgeverij 521

    De meeste mannen treden het vaderschap verrassend onnozel tegemoet. Tegen de tijd dat ze doorhebben dat het oorlog is, staan ze al met 10-0 achter. Tegenover hun overweldigend gebrek aan kennis en ervaring staat 15 jaar Viva-terreur waar de jonge vaders tegenop moeten boksen.
    Koken met één arm is een bedoeld als een hart onder de riem voor vaders die zich soms vertwijfeld afvragen hoe ze hun eigen gezin kunnen overleven. Het is een soms hilarisch geschreven, fris geluid in een wereld die volkomen tenonrechte wordt gedomineerd door het gezond verstand van de vrouw; een manier van redeneren die voor de meeste mannen eerder uitpakt als de logica van de ondergang.

    Recensies
    - 'De rauwdouwer onder de "nieuwe vaderauteurs" geeft gas.' - www.ikvader.nl
    - 'Het boek wil een hart onder de riem zijn voor jonge vaders die zich soms vertwijfeld afvragen hoe ze zich kunnen handhaven in het eigen gezin. Een verlaat, maar hilarisch antwoord op Heleen van Royen.' - Meander
    - 'Vlugt gaat als een ervaren therapeut kwesties te lijf als: hoe ontkom ik het gezeur van de vrouw en hoe hou ik mijn seksleven op peil. Vlugt schrijft vlot.' - Gooi en Eemlander
    - 'Vederlicht, vol fors aangezette open deuren maar wel om te lachen. Af en toe heel hard zelfs.' - Leeuwarder Courant '
    - 'Dit boek is het ideale en leukste cadeau voor nieuwbakken of aanstaande vaders. Help hem uit de brand, steek hem een hart onder de riem, bereid hem voor op de zware taak genaamd vaderschap. Geef hem dit boek en hij zal weten hoe hij zich door de vader-moederoorlog moet slaan die ontstaat zodra de spruit is geboren. Hilarisch om te lezen. - One


    Hoop dat je er wat aan hebt.
    groetjes Sarina
     
  5. Jaimy

    Jaimy Lid

    6 nov 2005
    91
    0
    0
    Breda
    haha bedankt,vind dit wel een goede tip die boeken,leuk als kado op t moment dat je zwanger bent of idd wil raken
    liefs jaimy
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb thuis het boek: Het grote wonder van Lennard Nilssen.
    Het boek laat foto's zien van de ontwikkeling van de baby van begin tot eind.
    Zelf van voor de bevruchting en tijdens de bevruchting, echt heel gedetailleerd.
    De foto's zijn net zo als die programma's van de discoverie enzo.

    Ik heb er met veel aandacht in gelezen.
    Misschien vind je het ook leuk.

    Groetjes
     
  7. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Jeetje bedankt voor de snelle reacties. Ik ga even die boeken bekijken morgen en hopelijk ga hij hem dan wel lezen. ( nou ja anders lees ik hem zelf)
     
  8. mieke

    mieke Bekend lid

    en 10 december komt op tv the whomb
    ook van het begin zwangerschap tot t geboren worden van de baby
    op national geographic
    begint om 22.00
     

Deel Deze Pagina