Als je een regelmatige cyclus hebt en je hebt tussen week 1 en week 3 van je cyclus elke of om de dag geslachtsgemeenschap, dan hoef je toch geen ovulatietest te gebruiken? Ik lees hier best vaak dat iemand die gebruikt en vraag mij af waarom dat is. Onregelmatige cyclus of gewoon voor de zekerheid? Of geen zin om twee weken lang om de dag te seksen ?!
Als jij zowiezo al om de dag sext, hoef je geen ovulatietest te kopen. Als het deze maand niet lukt, ga ik de aankomende maand wel proberen met ovulatietesten. Gewoon omdat wij het vervelend vinden om per se om de dag te moeten sexen en niet wanneer we er zin in hebben. Als je niet een super regelmatige cyclus hebt is het toch altijd ff afwachten wanneer je je eisprong hebt dus dan heb je idd minimaal 1 week verplicht om de dag sex. Niet dat dat nou zou heeeeel vaak is, maar toch. Maarrrr.... hopelijk hebben wij deze niet meer nodig
Maar het lijkt me dat het met een ovulatietest juist een verplichting wordt. Zo van: Vandaag moeten we het doen. Ik dacht altijd dat je zo´n test pas hoeft te doen als het na een half jaar of jaar nog niet is gelukt (en je een regelmatige cyclus hebt). Nu merk ik volgens mij wel altijd wanneer ik mijn eisprong heb, want dan ben ik niet uit bed weg te slaan . Als ik eenmaal mijn eisprong heb gehad, is de frequentie en zin een stuk minder haha!