Hallo dames, Wil even mijn verhaal met jullie delen. Vanaf het begin: In juni 2010 ben ik gestopt met de prikpil. Omdat we wisten dat het zo'n 1,5 jaar zou duren voordat de cyclus op orde was, hebben we tot eind 2011 gewacht met het opzoeken van een arts. Na 1,5 jaar had ik een zeer onregelmatige cyclus waar ik helemaal gek van werd (om de week ongesteld). Mijn huisarts had ons doorverwezen naar de gyn en die verwees ons na een aantal inwendige onderzoeken door naar de fertiliteitsarts. Deze arts had ik niet echt een klik mee maar omdat dit allemaal nieuw voor ons was hebben we het over ons heen laten komen in de veronderstelling dat het blijkbaar de gang van zaken was. Omdat ik overgewicht heb werd daar natuurlijk direct op gewezen en ik begrijp dan ook dat dit invloed heeft op de cyclus. Vervolgens liet de arts mijn bloed controleren op prolactine waardes. Deze bleek licht verhoogd te zijn dus werd ik op de Norprolac gezet. Vervolgens had ik zo'n beetje 2 wekelijkse controles en kreeg eigenlijk alleen maar te horen dat ze de behandeling pas verder wilde doorzetten als ik 10kg af was gevallen. Er werden tijdens deze afspraken geen echo's gemaakt om te controleren of er wel een eisprong was of wat dan ook, het enige dat gebeurde is dat ik gewogen werd en bloed werd gecontroleerd. Omdat het er bij mij niet in wil dat mijn onregelmatige cyclus alleen door het overgewicht komt, ben ik overgestapt naar een ander ziekenhuis. Daar werd bij de eerste afspraak meteen een echo gemaakt en PCOS geconstateerd (naast de kralenkrans heb ik ook last van overbeharing, puistjes, overgewicht). Ook daar werd ik op mijn gewicht gewezen maar werd ook duidelijk gemaakt dat PCOS niet alleen aan gewicht gerelateerd is en dat afvallen in ieder geval helpt om de cyclus beter op orde te krijgen, inmiddels in elk geval 4kg afgevallen dus zijn op de goede weg. Vervolgens hebben zij ook naar de prolactine waardes gekeken en wat blijkt: de arts uit het eerste ziekenhuis liet mij altijd 's ochtends prikken en laat er dan net een piek in je prolactinewaardes zitten!!! Mijn waardes waren nu zelfs erg aan de lage kant dus moest direct stoppen met de medicijnen. De afgelopen weken ben ik wekelijks teruggeweest naar het ziekenhuis voor echo's om in de gaten te houden of en wanneer ik mijn eisprong zou hebben dus rond die tijd hebben we daar dan ook rekening mee gehouden Afgelopen week heb ik 2 dagen bruine afscheiding gehad. Nu heb ik een verwijzing liggen voor een röntgenonderzoek aan mijn eierstokken, ik heb daarom vanmorgen contact gezocht met de fertipoli want dat onderzoek moet een aantal dagen na je menstruatie plaats vinden en ik wilde weten of ik die 2 dagen als menstruatie moest gaan zien. De assistente raadde me af om nu het onderzoek te gaan inplannen want er is toch een kans dat het nu raak is! Komende maandag moet ik naar het ziekenhuis en willen ze via bloedonderzoek vaststellen of ik inderdaad zwanger ben of niet. Wilde even dit verhaal van me afschrijven en hoop echt dat het ons deze ronde gegunt is!
Hallo, Welkom bij de club zou ik bijna zeggen. Fijn dat je weet wat er aan de hand is en fijn dat ze je een handje helpen ondanks dat je overgewicht hebt. Ik hoor ook vaak op het forum dat ze mensen pas helpen nadat ze zijn afgevallen. In veel gevallen komt de cylcus gewoon weer op gang als je afgevallen bent. Dan herstellen de hormoonwaardes zich, waardoor PCOS kan verdwijnen. Ik ben een 'slanke' PCO-er zonder andere symptomen. Ik benijd jullie enigszins. In die zin: jullie hebben het mogelijk zelf in de hand om van dit symptoom af te komen. Ik helaas niet. Qua ervaring met de medicijnen waar je mee moet spuiten heb ik niet. Ik zit alleen maar aan de Clomid. Kunnen ze het plaatsen waarom je zo vaak ongesteld was? Ik wordt namelijk bijna nooit ongesteld. Hartstikke spannende periode voor jou nu. Kun je zelf niet al een vroege test doen? Zodat je zelf al wat meer weet? Anders weet je over 4 dagen meer. Hoop dat je positief nieuws krijgt. Sterkte ermee.
Ik kan me voorstellen dat het voor jou inderdaad veel lastiger is aangezien je geen symptomen hebt die van invloed zijn op de PCO. Ik heb al vaker Clomid voorbij zien komen, wat doet dat precies? Zorgt dat voor een eisprong? Nee ze kunnen het niet plaatsen en inmiddels is het ook omgeslagen naar periodes van 32-40-38-56 dagen dus geen touw aan vast te knopen. Zeer vervelend maar we zitten nu gelukkig in de molen. Ja erg spannend nu en durf nog geen vroege test te doen, ik wacht netjes te maandag (denk ik hahaha)
Clomid zorgt er inderdaad voor dat er eitjes gaan grijpen, groeien en springen. Alleen springen ze niet bij iedereen en sommigen moeten dan gaan spuiten voor een eisprong. Inderdaad fijn dat je nu in de gaten wordt gehouden. Dat scheelt al een hoop. Als je niet kunt/wilt wachten tot maandag zou ik zeker even testen. Anders inderdaad even je geduld op de proef stellen
Hier ook een "PCOS-er" Wat vervelend dat je eerste arts zo verkeerd heeft gehandeld! Allemaal verloren tijd en energie.... Ik heb net als Leen82 ook geen overgewicht. Wel sinds februari puistjes/pukkeltjes en altijd al redelijke veel haargroei gehad.. Maar ik dacht altijd dat dat laatste gewoon bij mij hoorde. Omdat ik in februari en later in april bleef vloeien (35 dgn achter elkaar) ben ik naar de huisarts gegaan. Uitstrijkje is gedaan en ik gaf direct aan dat ik zelf aan PCOS dacht.. rare cyclus en pukkels/vette huid (is voor mij een teken dat er hormonaals iets niet oké is) + mijn haargroei die ik toen ineens wel verdacht vond.. Toen ik dat aangaf zei mijn HA dat dit niet kon "omdat ik er het postuur niet voor heb" Maar goed het uitstrijkje was goed en ik moest het maar aankijken. Met een smoes heb ik toen een echo gekregen en bleek ik de kralenkrans te hebben.. Daarna naar de gyn, Primolut meegekregen zodat m'n bloeding zou stoppen en ik een "menstruatie" zou krijgen en dan op dag 3 bloed prikken. Ook daaruit kwam PCO.. Maar... je ziet waarschijnlijk ook mijn banner.. Door de primolut is mijn lichaam even gereset, heb ik een eisprong gehad en was het dus (net als bij mijn dochter) in 1 keer raak! Bij mijn dochter wist ik trouwens niet dat ik PCO heb, ben in de 3 maanden na het stoppen van de pil zwanger geworden (in de eerste maand waarop we het probeerden) Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je stopt met de pil je lichaam nog 2/3 maanden redelijk normaal kan functioneren incl. eisprong... Er is dus hoop Hopelijk is het voor jou ook raak! Wanneer zou je ongeveer je eisprong gehad kunnen hebben? En wanneer kun je dus testen? SPANNEND! Ook voor jou Leen82! Duim voor jullie! Liefs, LB
Wauw wat een verhaal en wat goed te lezen dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Ik zou 28 of 29 juli mijn eisprong hebben gehad dus als het goed is zou ik nu al een vroege test kunnen doen maar maandag wordt met bloed de HCG waarde bepaald. Twijfel of ik van het weekend zelf al een test ga doen maar ben zo bang dat het weer een negatieve test gaat worden. Komend weekend in elk geval genoeg afleiding, we gaan 4 september trouwen en morgen hebben we het proefdiner en zondag gesprek met de ambtenaar. Het proeven van de wijnen laat ik even aan mijn hubbie-to-be over
Hallo dames, Even een update van mijn kant. Afgelopen maandag bloed geprikt en helaas wederom negatief. Enorme baaldag gehad uiteraard. Vervolgens met de assistente overlegd wanneer dan de HSG ingepland kon worden. Kreeg te horen dat we voor deze ronde al te laat waren. Ik heb toen uitgelegd dat ik helemaal niet weet hoe lang deze ronde gaat duren en wanneer ik dan mijn volgende eisprong zou hebben. Dus de assistente heeft overlegd met de FA en nu kan ik vandaag al voor de HSG terecht. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik heb begrepen dat er vrouwen zijn die hierdoor meer vruchtbaar worden omdat de eileiders doorgespoten worden door het contrastvloeistof en mogelijke blokkades hierdoor minder worden. We zullen het wel zien straks.
Vanmiddag het onderzoek gehad, 100% meegevallen, even wat pijnlijk toen ze met een pincet mijn baarmoedermond vast moest houden om de katheter in te brengen maar de contrastvloeistof ging er heel makkelijk doorheen, kortom geen verstoppingen dus ook daar zit het probleem niet. De arts was daar heel positief door maar mijn reactie was meer van ja tuurlijk goed dat daar het probleem niet zit maar waar dan wel? Het is een beetje dubbel, enerzijds blij dat dat allemaal in orde is maar anderzijds als daar nou op te zien was dat er daar iets vernauwd was dan hadden we in elk geval iets waar we mee verder konden. Nu maar verder zoeken om te kijken hoe we de cyclus goed op gang kunnen krijgen. Volgende week donderdag moet ik terug naar de fa en dan horen we hoe we nu verder gaan.