Mijn zoon van 15 maanden heeft eigenlijk tot voor 4 weken geleden gewoon doorgeslapen. Sinds kort wordt hij wakker rond 02.00 uur. Het begon bij ongeveer 3x per week en nu is hij iedere nacht wakker om 02.00 uur. Wat ik dan doe is hem wat te drinken geven want hij stikt dan van de dorst en dan doe ik de deur weer dicht en ga weg. Vervolgens gaat hij heel hard huilen als hij zijn fles leeg heeft. Ik probeer hem dan even te laten huilen maar na een kwartier tot een half uur ga ik toch weer naar hem toe. Hij is dan helemaal overstuur. Ik haal hem dan even uit bed en leg hem er weer in, waarna hij bijvoorbeeld vannacht tot 04.00 uur zo door is gegaan met huilen. Ik moet wel zeggen dat wij sinds 1.5 week verhuisd zijn, maar de eerste 2 nachten sliep hij door. Ik vind het moeilijk om hem te laten huilen, ik heb dit tot zijn 1e jaar ook nog nooit gedaan. Nu is hij wel op een leeftijd waarop hij snel doorkrijgt dat hij uit bed gehaald wordt en als hij maar lang genoeg doorschreeuwt er toch uitgehaald wordt. Bij ons in bed slapen doet hij niet. Dan gaat hij heel druk doen. Wat zouden jullie doen? Komt het vaker voor dat ze ineens met 15 maanden niet meer doorslapen?
Welkom in de zoveel maanden sprong Luna, hier is het idem dito!! Verder huilerig, hangerig, humeurig en slecht slapen!! Heeft denk ik niet zoveel met jullie verhuizing te maken hoor, hoewel dat wel kan natuurlijk maar denk dat hij in de sprong zit.... Even Off topic Kan je weer online???
Tja meid, je kent heel het verhaal van ons he Dusss.....volg je raad op die je mij ook gaf zou ik zeggen. Probeer het af met een aai over de bol en laat hem in bed. Meid het is moeilijk, dat weet ik als geen ander. Maar trap niet in het geintje wat Tim op een gegeven moment had met zn flessen snachts! Dikke knuff
thanks voorj ullie reacties. Dat laten huilen vind ik zo moeilijk voor uren acher elkaar. Maar ja, er zal niks anders op zitten.
het komt door verhuizen denk ik. toen mijn zoontje naar zijn kamer terug ging verhuizen sliep hij goed in de eerste nacht maar daarna was hij weer wakker.het is zo dat soms hun reactie laat komt op dat soort dingen, eerst merken ze of beseffen het niet echt omdat ze in goed in hun ritme zitten. ik zou hem niet alleen laten huilen, maar gaan praten, liedje zingen ofzoiets, bij hem blijven totdat hij weer slapperig wordt.
Hoi Luna1, mijn zoontje is van 25 september 2009 dus ongeveer dezelfde leeftijd als jouw zoontje. En je verhaal klinkt echt hééél herkenbaar, precies zoals het hier is gegaan de afgelopen weken! Het schijnt dat kindjes op deze leeftijd een sprongetje in de ontwikkeling doormaken, en hierdoor kunnen ze erg van slag zijn. Ik geloof hier wel in, ik kon bij mijn zoontje geen andere oorzaak ontdekken voor zijn huilgedrag. Mijn zoontje is een paar weken geleden steeds slechter gaan slapen, werd overdag steeds hangeriger, wilde alleen nog maar bij mama zijn, s nachts vaak wakker worden... In het begin was hij nog wel te troosten en sliep hij verder nadat we hem even hadden geknuffeld en weer terug in bedje hadden gelegd, maar sinds vorige week ging hij direct huilen als we hem teruglegden. Erg vermoeiend dus Deze week heeft hij zelfs een paar nachten gehad dat hij niet meer te troosten was, zelfs als ik hem vast hield en met hem rondliep (dat is echt het ultieme troostmiddel bij hem!) dan huilde hij nóg door, echt zo zielig! Het dieptepunt was 2 nachten geleden, toen heeft hij bijna de hele nacht gehuild, we hebben echt alles geprobeerd maar niets hielp. Het leek wel alsof hij zelf in de war was ofzo, alsof het 'huilknopje' niet meer uit ging... En afgelopen nacht heeft meneer opeens doorgeslapen en vanmorgen was hij opeens vrolijk! Het lijkt opeens over te zijn Hij is vanavond ook weer lief gaan slapen Ik vind het persoonlijk erg zielig en onnodig om een kindje te laten huilen (wij hebben het wel eens gedaan hoor, als we er zelf echt doorheen zaten) en ik denk dat het meer kwaad dan goed doet voor je kind. Je kind is dan zelf in de war en overstuur en heeft echt die veiligheid van papa/mama nodig! Kortom, ik denk dat het een sprongetje is bij je zoontje en dat gaat echt vanzelf over! Probeer in de tussentijd geduld op te brengen en geef je kind de veiligheid en warmte die hij nodig heeft! Succes
Wij hebben dat ook gehad rond die tijd! Volgens mij was het een sprongetje, maar hij had ook een keelontsteking (schijnt met liggen ook pijnlijk te worden). Ik zou er persoonlijk geen gewoonte van maken om hem 's nachts nog een fles leeg te laten drinken. Wij hebben hem getroost op zijn eigen kamer en teruggelegd. Vaak huilde hij dan nog wel even maar ging toch slapen.