nieuw slaapritme?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ikke20, Feb 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje over het slaapritme van mijn zoontje. Hij is inmiddels ruim 19 maanden oud en ik heb moeite om te zien wanneer hij moe is. Hij heeft eigenlijk nooit een vast ritme gehad. Behalve 's avonds en 's nachts. Dan gaat hij om uiterlijk acht uur in bed en slaapt hij tot een uur of zeven. Maar de rest van de dag is altijd heel los geweest. Maar ik merk dat ik nu niet meer goed kan zien wanneer hij wel of niet moe is. Als hij zijn duim in zijn mond stopt en dan ook nog aan zijn oortje begint te wrijven, was dit altijd een teken dat hij moe was. Maar nu gebeurt het heel vaak dat hij dan echt niet gaat slapen. Nu vind ik het zelf onzin om een kind dat niet wil slapen in bed te stoppen. Maar nu weet ik dus niet goed wat ik hieraan kan doen. Zijn er die hier ervaring mee hebben? Of hoe zijn jullie ervaringen om slaapjes op vaste tijden te doen? En hoe pak ik dit dan aan?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Mariska

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter is een stuk jonger maar geeft weinig signalen van vermoeidheid.. Daarom zijn wij overgestapt op een redelijk vast schema en dat hielp wel.. Wel een paar dagen over gedaan trouwens..

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Dank je wel voor je reactie. Maar hoe hebben jullie dat aangepakt dan?

Groetjes Mariska

4. sunny03

sunny03 Actief lid

Feb 16, 2009
    144
    0
    0
    ik lees ook mee, hier ongeveer t zelfde ik krijg mijn dochterje bijna niet neergelegd, nu ben ik terug naar boven gegaan, en boos gezegd dat ze moest gaan slapen omdat ze anders o zo vervelend is en nu slaapt ze, probeer haar rond een vaste tijd naar bed te brengen tegen een uur of half twaalf twaalf uur, ze slaapt nog maar 1 keer per dag en maar 1,5 uur terwijl ze eerst drie uurtjes sliep, ze heeft het echt nodig en toch krijg ik t er niet in.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier een meisje van 19 maanden maar die slaapt dus gewoon echt niet meer overdag. Wil ze niet en hoeft ze ook niet. Ze trekt het prima tot de avond en slaapt snachts erg goed.

Helaas voor mij, want even rust of tijd voor huishouden is toch wel fijn!

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    na de voeding max een uur of anderhalf uur wakker en dan naar bed.. na een paar dagen ging het goed en sliep ze redelijk overdag, de ene keer wat korter dan de andere..

Inmiddels is het ritme weer veranderd en slaapt ze 's morgens tussen 8.30 en 9.30/10.00, 's middags van 12.00 tot 15.30 en dan leg ik haar om 18.30/19.00 in bed voor de nacht, ze krijgt dan nog wel een fles om 20.30/21.00..

Ze moet meestal even wennen aan het nieuwe ritme maar na een paar dagen gaat het goed.. Wij voeden dus ook op vaste tijden, merk ik dat ze te lang voor de volgende voeding wakker wordt, leg ik haar de volgende keer iets later in bed en zo is het steeds even zoeken..

Maarja ze is pas vijf maanden en jouw zoontje 19 maanden, dus dat is denk ik ook wel een groot verschil..

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Onze dochter is 14 maanden, nog wel een verschil, ze heeft 1 slaap dan ook nog echt nodig.
    Ze kan goed aangeven wanneer ze moe is, maar als ik haar na het eten in de middag op bed leg, laat ze net zien dat ze moe is.

Eerder rond een uur of 10-11 is ze moe, sinds 2 weken gaat ze dan niet meer naar bed omdat ze me anders smiddags niet meer slaapt en het echt niet red tot de ochten.
    Als we even iets gaan doen is ze er al overheen.

Dan eten we een boterham om half 12 en kan ze daarna nog even wat spelen rond 12.30 krijgt ze dan een fles melk (drnk weinig anders overdag) vaak is ze dan zo gek als een deur en zou je dus denken, die gaat echt niet slapen... na de fles weet ze gewoon dat we de pyama (of tshirt wat ze aan heeft) slaapzak aan en gaan we naar boven, doen we haar vaste slaapritueeltje, het bed in en hop ze is vertrokken en slaapt nu dan 3 uur, wat straks natuurlijk minder zal worden. In ieder geval weet ze precies wat er gaat gebeuren na de fles..... en dat is dus uiteindelijk slapen, de tijd zit nu altjd tussen half 1 en 1 uur.

Voorheen deden we ook alles op verzoek, slapen eten ect, nu hebben we meer wat vastere tijden (kan wel een half ur speling tussen zitten, en als we weg zijn is het anders)

Probeer hem een vaste tijd te geven en iets te doen waardoor hij gaat herkennen dat er geslapen moet worden.

Share This Page