Vragen om een inleiding met 38 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweemeisjes, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Misschien een lastige vraag.
    Momenteel bijna 38 weken zwanger van de tweede. Baarmoeder was al verkort? (dat houdt toch in dat er wat aan de gang is of wil ze me nu gerust stellen)

Bloeddruk ERG hoog.
    Schommelende van een onderdruk van 108/140
    98/140
    Zo kan ik wel even doorgaan.

Bij de draaipoging veel kramp gehad deze twee dagen erna. Morgen terug voor de RR controle + urine. (ja, op zaterdag)
    Is het erg dat ik vraag om een inleiding? Ik slaap al een aantal dagen slecht. (het krampt wel maar levert volgens mij niets verder op?)
    Ze wouden me eerst opnemen vorige week, maar ik heb beloofd om mezelf rustig te houden...

Mag je dit vragen? En hoe staat u tegenover wonderolie?
    groetjes, Joelle.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Joëlle,

vragen mag altijd, maar de kans dat ze het doen is waarschijnlijk niet zo groot. Wonderolie zou ik niet zo snel doen, het geeft vaak veel ongemak (buikkramp en diarree) en de kans dat het helpt is niet erg groot.
    Je kunt wel zeker vragen om een slaappil of 2. Dan slapa je een paar nachten goed en kun je er weer even tegen. Succes!

Mirjam

3. tweemeisjes

Beste Mirjam
    Bedankt voor je snelle antwoord. Ik kom net uit het ziekenhuis terug. Heb een nacht daar gelegen in verband met een onderdruk van over de 100 en een spoortje eiwit.
    Vannacht was de RR stabiel,en de krampen zijn weg! Maar er is wel een cm ontsluiting.
    Dinsdag mag ik terug voor een CTG en controle. (dan ga ik ook aangeven dat ik er genoeg van heb)
    Ik schommel al anderhalve week met een hoge RR, mag NIETS doen dan liggen. Dit is vreemd. Mijn lichaam zegt dat het genoeg is!
    Om een inleiding zeuren wil ik niet, ik wil gewoon dat ze me helpen.
    We horen het heel snel van de gyn! Ik was echt verdrietig toen ik hoorde dat er twee vrouwen in een dag werden ingeleid.
    En welke klachten ze daarbij hadden, 1x een hoge RR van 101/130. De andere liep met rugpijn. Natuurlijk is ieder lichaam anders.
    Maar ze laten mij wel met deze hoge RR rondlopen. Toen ik mocht gaan was ik blij. mijn eigen omgeving, kindje en man.
    De arts ziet ook wel dat mijn lichaam het goed vindt. Maar aan de andere kant moet je echt overdrijven, dat zit niet in mijn aard. (aanstellen, door te zeggen dat ik moet spugen, sterren zie e.d.) ---> Dat valt onder liegen. (want dat gebeurt maar af en toe)
    Dat zie ik veel vrouwen in de omgeving doen, een schepje erboven op gooien om het erger te maken. (geven ze ook toe, en raden me dat ook aan!)
    Al om al, hoop ik dat het snel gebeuren gaat.
    Bedankt voor het luisteren en je antwoordt!
    X Joelle.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi Joelle,

wat naar voor je allemaal. Echt vervelend om te horen. Ik hoop dat je snel bevalt en van je klachten af bent.
    Wat erg dat vrouwen klachten verzinnen en dat anderen aanraden, dat had ik niet gedacht....
    Nogmaals veel sterkte en een goede bevalling gewenst!

Mirjam

5. tweemeisjes

Ja, in het ziekenhuis vroegen ze of ik moest.
    Spugen of duizelig was. Waarop mijn eerlijke antwoordt echt was. af en toe. Ik moet zeker af en toe spugen. MAAR niet zoveel.
    Een vrouw wat ik ken heeft haar BI overdreven, ze heeft de gyneacoloog wijsgemaakt dat ze al een paar dagen niet meer kon slapen. Dat het genoeg was. Toen ik haar dan ook sprak zei ze: ,, Viel wel mee, ik wou gewoon dat het gehaald werdt!''
    Terwijl ik nu echt met serieuze klachten loop, moe ben, echt slecht slaap, kramp heb, misselijk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil alleen niet dat de mensen in het ZH denken dat ik een aansteller ben. Dit is wel het uiterste moet ik zeggen, want ze kunnen me onderhand best inleiden. Maar toch! ik lig al bijna anderhalve week te liggen en te internetten. haha. Mijn gyn heeft het ook afgeraden om dingen op een forum te gaan lezen. Terwijl ik daar juist nu mijn steun een beetje uithaal. Ik was er zelfs boos over. hihi.
    Bedankt voor je woorden, mocht ik bevallen zijn, of er gaat iets gebeuren laat ik het weten. Dat liggen overigens is ook niet echt een bevordering voor de bevalling, want hoe kan ik weeen krijgen als ik niet mag lopen? haha. Het is zo omgekeerd! We zitten nu nog op die ene centimeter.
    En ja, als je ligt ga je ook nadenken. Nog nooit heb ik zo naar de buitenlucht willen gaan. De kleine dingen doen. Mijn haar knippen, of lekker een stukje lopen met mijn dochter. Het is nu even niet anders.. maar goed het is echt waar dat sommige vrouwen bij overdrijven echt alles voor elkaar krijgen.
    Maar zoals ik al had gemeld.. zit dit niet in mijn aard!
    Doeg! x

6. tweemeisjes

Hallo Mirjam,

Ik wou je even zeggen dat ik aanstaande zaterdag wordt ingeleidt. Dit gebeurd al om: 7.15 uur. Spannend. De gyn vondt ook dat het genoeg was. Er zit geen vooruitgang in, het wordt alleen maar slechter. Ook de bloeddruk. Ook heb ik een heel dik hoofd. (in een dag of drie) haha. Maar er zit schot in de zaak! Ben echt super blij. Zaterdag wordt dan eindelijk het zusje van mijn dochtertje geboren! (als alles goed gaat!) Bedankt voor je steun.

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

fijn dat het dan eindelijk gaat gebeuren. Een hele goede bevalling gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina