Ik heb een borstvoeding geven dip, maar wil toch eigenlijk ook niet stoppen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hummeltje83, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt waarschijnlijk door tekort aan slaap maar momenteel twijfel ik aan de borstvoeding en heb ik denk ik gewoon weer een positieve kijk nodig.

Ik wilde graag een jaar voeden. Nu denk ik af en toe eraan om te stoppen en eigenlijk vind ik dathelemaal niet leuk.

Oorzaken zijn denk ik..
    het voeden elke 2 uur zon beetje snachts.
    Heb als een kv met pap geprobeerd maar ook geen super verbetering. Maar je kan het een keer uit handen geven.
    Het is al zo sinds de geboorte. Weet ook dat het normaal is bij bv kindjes en hij slaapt bij mij op de kamer maar ik vind het wel vermoeiend.

Hij heeft me gebeten, 1 keer maar heb een lelijk en pijnlijk wondje op tepel. Hierdoor is voeden en kolven allerminst prettig.

Soms zou ik iets vrijer willen zijn, sorry egoistisch :).

Ik kolf te weinig op het werk, het bij kolven lukt haast niet.
    Gisteren kolfde ik 230 ml op de hele dag. Dit is voor mijn volgende werkdag te weinig.

Hoe ziet of zag jullie eetschema eruit bij deze leeftijd?
    En hoeveel ml borstvoeding kregen ze op de opvang of bij de oppas mee?

Anderzijds wil ik ook helemaal niet stoppen, waarschijnlijk blijven we met zijn 4en en zal ik die borstvoeding ook nooit meer terug krijgen. Dus stoppen is nu van de andere kant nog te vroeg voor mij.

Wil ook mijn kindje het beste geven.

Sorry voor mijn lange verhaal.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hummeltje,Ik had hetzelfde met Eva en kreeg ook niet voldoende gekolfd voor een werkdag.Ik ben toen begonnen om naar de opvang FV mee te geven en dat werkt prima moet ik zeggen.Mijn productie blijft heel goed op peil.Misschien kun je dit ook overwegen.

Gr Ingrid.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je ventje is zeven maanden dus ik zou op werkdagen kolven wat je kunt kolven en dat meegeven. Dat kun je verder aanvullen met kunstvoeding of gewoon water, thee, wat extra fruit of brood misschien? Dan ben je alvast van die kolfstress af!

Verder denk ik dat het voor je productie geen ramp is als je bijvoorbeeld één nacht per week een 'kunstvoedingnacht' houdt. Je man neemt dan alle voedingen op zich en jij kunt heerlijk slapen! Of misschien geef je die nacht één voeding zelf en laat je je man de rest doen. Ik probeer maar wat ideeën op te gooien hè :).

Drinkt hij overdag ook om de twee uur? Anders zou je kunnen proberen om het om te draaien. Overdag leg je hem elke twee uur aan en dan 's nachts minder.

Verder heb ik alleen maar herkenning voor je.. Mijn jongste zoon komt sinds een week één à twee keer per nacht maar voorheen kwam hij ook zo vaak. Ik ben nog steeds niet bijgeslapen pffff. Succes!!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou doen zoals Raatosk zegt: naar opvang geef je mee wat er gekolfd is, de rest moet ie gewoon overbruggen met vast voedsel. Als hij geen verhoogde allergiekans heeft dan mag hij een deel van zijn zuivel in de vorm van licht aangelegnde volle yoghurt. Dat haalt qua kolven de druk wat van de ketel.

En gun jezelf een eigen nacht of eigen weekenddag! Betekent misschien dat je ook even op wat nietwerkdagen tussendoor wat moet kolven om wat voorraad te kweken, maar als je je zo moe en geclaimd voelt kan een nachtje slapen of logeren, of lekker een middag de stad in of het bos in (hangt van je voorkeur af), je weer even de energie geven om door te gaan!

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingrid,
    Dat heb ik overwogen en na een late dienst ook al wel gedaan.

Ratatosk,
    Inderdaad ik zou gewoon andere bijvoeding of extra kunnen geven.
    Zoals fruit of yoghurt, brood zal nog even op zich laten wachten want dat krijgt hij nog niet weg.
    Zon nachtje lijkt me niet verkeerd echter dat ik wel bang ben voor mijn productie, die loopt makkelijk terug. Na enkele regeldagen gelukkig ook vlug weer op peil.
    Overdag vaker aanleggen lukt helaas niet, hij wil niet meer drinken.
    Je herkenning bied wel steun, gelukkig voor jou dat je nu betere nachten hebt. Kan me voorstellen dat je nog niet bijgeslapen bent want daar gaat wel even overheen.

Dirksmama,
    Zoals hierboven inderdaad ik kan meer bijvoeding geven. Aangelengde yoghurt, mogen ze nog geen gewone yoghurt?
    Brood eet hij nog niet goed.
    Mogelijk heb je gelijk ja, even wat voor jezelf aan tijd. Vind het wel lastig.
    Vind die borstvoeding fijn en belangrijk maar het miet geen moeten worden.

Bedankt dames voor jullie reacties. Nog meer tips zijn zeker welkom.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bakje yoghurt mag ook, maar aangelengd kan het uit een fles.

7. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips, kijk er nu weer anders tegenaan. Gisteren een relaxdag gehad en heerlijk uitgeslapen.

Deel Deze Pagina